Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?

Какви са триковете на автотърговците?
23 авг 2021 07:15, Александър Попов
112
Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?
Снимка: БГНЕС

Няма какво да го крием - българинът обикновено си купува кола "втора ръка" и разчита често на късмета да попадне на читав автомобил. Все пак, когато сме по борсите или сме избрали "новото" си превозно средство, е хубаво да знаем и за някои трикове на автотърговците, пише "Монитор". А те не се свенят да опаковат стоката си и да я направят по-лъскава, да скрият дефектите и в крайна сметка да ни излъжат при продажбата.

Кои са част от триковете им?

Превъртян километраж

Най-често срещаната измама при "новия" внос. Тук ще ви помогне VIN номерът. Можете да го проверите в системите на официалния вносител или дилър на марката – като цяло не отказват подобна услуга. Проверката ще покаже на колко километра е била колата при последното официално сервизно обслужване на Запад. Така, жадуваната кола, може да се окаже, че е навъртяла 100 000 км повече.

Боя в топ състояние

Един употребяван автомобил на повече от 10 години неизбежно има драскотинки и захабявания по лаковото покритие. Ако не ги забележите, явно колата е пребоядисвана. Възможно е също ново покритие да са получили отделни панели, повредени при удар. Продавачът рядко ще признае доброволно, че колата е катастрофирала, но можете лесно да го установите и сами с дебеломер, който показва дебелината на лаковото покритие – в допълнително боядисваните зони то е чувствително по-плътно. А и почти никога бояджиите не могат да постигнат равномерността на заводското боядисване. Дебеломер може да се купи дори онлайн за петдесетина лева, а ако не ви се дават, намерете назаем или вземете под наем.

Въздушните възглавници

При "тоталните щети", внесени и съживени в някой гараж, рядко майсторите си правят труда да подменят въздушните възглавници. Това не само прави автомобилите опасни, но и ви дава шанс сравнително лесно да установите скриваната от продавача злополука. Огледайте внимателно панелите, под които би трябвало да има въздушни възглавници – ако забележите драскотини, или разлика в цвета и състоянието на пластмасата спрямо съседни панели, това е красноречив признак. На много по-модерни автомобили на плюсовата клема на акумулатора се монтира и пиропатрон, който да прекъсне захранването при авария и да предотврати пожари. Липсата му подсказва ясно за катастрофа в миналото.

Фейслифт, изпреварил времето си

“Фейслифт” се нарича освежаването на един модел в средата на живота му, когато производителят подменя нещо по външния вид и интериора, за да направи колата по-привлекателна. Естествено, автомобилите след фейслифта са по-търсени и държат по-висока цена от тези преди него. Затова много търговци подменят някои компоненти по нея така, че да изглежда по-нова. Не е рядкост да послъжат и за годината на производство. За щастие това лесно се проверява чрез VIN номера.

Полирана, лъскава боя

Дори и при автомобил, който не е пребоядисван, търговецът може да се опита да прикрие драскотините и следите от износване, за да изглежда колата по-нова. Колкото по-излъскана изглежда, толкова по-подозрителни трябва да бъдете. В самото полиране няма нищо лошо – но можете да го направите и сами, след като го купите.

Химическо почистване на салона

Интериорният еквивалент на полирането. Съвременната битова химия може да направи чудеса (макар и временно) със състоянието на тапицериите, кожата, таблото. Но това само прикрива проблеми. Нормално е автомобилът да е чист, за да изглежда привлекателно. Но ако в него са вложени химикали за стотина лева, това е вече съмнително.

Тапицерия на волана, калъфи на седалките

Най-сигурните белези какъв е реалният пробег на автомобила, са състоянието на волана, на шофьорската седалка и на педалите. Последните често се подменят, а воланът се тапицира или поне покрива с калъф. Обличането на седалките с калъфи означава, че дори химическата мощ на автомивката е била безсилна.

Наливане на по-гъсто масло

Любим метод на търговците е да налеят по-гъсто от необходимото масло, както и различни добавки, за да прикрият временно неравномерна работа и шумове от двигателя. По същата причина се случва те да подгреят предварително мотора, преди да ви покажат колата. Не е лошо да проверите с ръка дали случаят е такъв. Един студен старт на двигателя ще ви каже много за проблемите му. За съжаление няма лесен начин да разберете дали са използвани добавки.

Идеално измит двигател

Добре измитата стока се продава по-лесно, ще го потвърди всеки продавач. Но от един автомобилен двигател не се очаква да бъде чист. Дори и при нова и постоянно карана кола той е покрит със слоеве прах и кал. А върху тези слоеве ясно се вижда откъде има течове. Единствената причина някой да си направи труда да измие двигателя, една доста вредна за него процедура, e именно за да прикрие тези течове.

Изключени контролни лампички

Това също е сравнително често явление: автомобилът има сериозен проблем (примерно с ABS, ЕSP или електронното управление на двигателя), но вносителят не може или не желае да инвестира в оправянето му. Най-простият подход е да се откачи сигналната лампичка, която иначе би светела постоянно. Когато завъртите ключа, всички контролни лампи трябва да светнат за миг и после да угаснат. Ако някоя не светне, значи е разкачена. Тогава при всички случаи закарайте автомобила на диагностика.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
76
7
 
8
 
! Отговори
До Иван преди 2 години
Самолета ти е най малкия разход! Сам човек да си докара кола на ход от чужбина при положение че няма опит с това трябва да си приготви поне едни 1500-2000 евро разходи. Това може да е оправдано само ако се купува кола над 15 хил. евро. Най изгодно излиза да наемеш фирма да ти вкара кола която ти си намерил. Посочваш им обявата и те ти вършат цялата работа за 500 евро + процент от стойността на сделката. Докарват ти колата до адрес и не се занимаваш с нищо. Всички документи са ти оправени.
75
4
 
16
 
! Отговори
Иван преди 2 години
А защо купувате от "търговци" а не седнете в самолета за 50 евро до Германия, Испания, Франция и т.н. и не си вземете просто една кола лично? Така спестявате не само пари, но и нерви.
74
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Има и наистина запазени стари коли. Всичко зависи от къде е колата и какъв е бил собственикът и. Най добрият вариант е колата да е от топло и сухо място а собственикът да е бил един богат човек. Богатите хората имат по много коли а също и гаражи където да ги съхраняват. Нормално е който има много коли да им навърта по малко километри всяка година тъй като не кара една и съща кола а постоянно ги сменя. Намирали сме дори 30-40 годишни коли които са на малко километри и в почти ново състояние.
73
9
 
2
 
! Отговори
до 79 преди 2 години
Никой собственик на нов автомобил не се интересува колко е здрава колата му след 120к км, най-малкото защото всеки нормален до 80-100к я сменя със следващия модел. То си е за сметка на производителя и на лизинговата компания, ако е трошлива.
72
1
 
7
 
! Отговори
до 80 преди 2 години
Nissan 350z няма нищо общо с Рено. Ама нищо. Говорим какво поглеждам като НОВИ автомобили, а не какво съм карал като дете преди 15 години. Nissan 350z е играчка за ученици и студенти. Не става за семейна кола, въпреки че в момента я кара мой приятел с 2 деца.
71
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Ей разбирачи.. Ама новите коли вече се правят да изкарат пет-шест години и до тука.
70
3
 
8
 
! Отговори
Ей разбирачи.. преди 2 години
Хабер си нямате, ама карай. Не поглеждал Рено, а имал Нисан, амчи то едно и също Ве...И Пежо-Мицубиши и Дачия-Рено и Тойотата, дето е събери чарк още като вдигнеш капака-Маде ин Виетнам,Туркие,Индонезия, само Япония няма вътре
69
2
 
9
 
! Отговори
препатил преди 2 години
От немските коли след 2000 година са останали само марките,качеството е ширпотреба.Самите коли вече се пройзвеждат да изкарат пробег до 120-130 хиляди и от натам започват проблемите.Ако си купувате кола втора ръка първо качество за предпочитане е японска марка внос от Италия!
68
4
 
4
 
! Отговори
До 77 преди 2 години
Съгласен с казаното. Около мен всички сме с нови коли- кой Шкода, Опел, Мазда, Мерцедес, че дори и разни екзотики. До един сме в западни компании млади и зелени, но изграждащи кариерите си.
67
0
 
11
 
! Отговори
до 76 преди 2 години
Нов автомобил на лизинг карат предимно най-добре платените специалисти, които не са в сивия сектор. Разбира се, не говорим за оперативен лизинг тук, а за финансов. Масово бачкаторът е в сивия сектор и нова кола не може да помирише, въпреки че изкарва не лоши пари, но под масата. Взима кредити с невиждани лихви, защото банка или лизингова компания няма как да му отпусне и купува немска барака на 10г. осма употреба. Относно лизинга и лихвите- моят е с 0% лихва за първите 3 години от БМВ.
66
20
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Коли от автокъщи не гледам. На времето като студент имах Селика и Нисан 350z- разкошни машини, до ден днешен се карат из София. Поддържани безкомпромисно. Това ми бяха и последните коли нов внос. От там насетне само нови автомобили, които заменям на всеки 3 години. По-евтино от новото няма. Лизингът е с почти нула лихва, всеки дава 45% остатъчна стойност за 3 години. Повече кола внос няма да погледна. Разбира се, не се занимавам с автомобили от рода на Дачия, Рено, Пежо и подобни неадекватщини.
65
4
 
10
 
! Отговори
Джо преди 2 години
Седем коли досега съм карал. Всичките са от Германия и никакъв проблем. От БГ като купувате кола вижте същата колко струва в mobile De и ще разберете , че такава цена няма.
64
2
 
10
 
! Отговори
Щутгарт преди 2 години
Тук колите, които са на малко километри и са читави не са за експорт, само тези, които са бракувани...
63
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз мога да споделя личен опит. Последната кола която купих от автокъща от София беше наистина лъскава отвън и отвътре и изглеждаше като нова. После разбрах че средната цена е с 2000 лева по-ниска от тази за която купих колата. Обаче повечето такива коли бяха не от София и бяха с повече километри.Като платих за колата собственика веднага скочи и каза "Чакай малко да напомпам задните гуми". После разбрах че имам криви задни джанти. Изправих ги за 70 лева при гумаджия. Излязоха и още проблеми.
62
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Няма проблем. киро канадеца започва производство на електромобили. Не си купувайте стара кола, а една електрокола ще ви върши същата работа. Хем е модно хем е родно!
61
6
 
1
 
! Отговори
До 69 преди 2 години
Много си прав. Само дето без трите немски премиум марки за друго немско почти не се сещам :)
60
1
 
13
 
! Отговори
ФАКТ преди 2 години
По ВИН докато е била в оторизиран сервиз...демек 4-5г максимум....ако вземем кола над тези години къв вин??? тя може да е сменила 10 собственика, никой не знае на какви километри е .
59
3
 
17
 
! Отговори
Жоро Километъра преди 2 години
държавата да забраняла със закон връщането на километража....а като вече е върнат в Германия примерно, щото още там се връщат....държавата как ще разбере? Всяка кола по ВИН на границата ли да проверяват ???
58
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вижте проблема с километрите касае главно " въртящите елементи" в автомобила, но примерно маркучите по спирачната система не са такива, а са критични за изправността и! Истината е, че всяка стара кола зависи изцяло от стопанина си, съветът ми е- след покупка подменете постепенно всичко което е свързано със сигурността на автомобила! И ползвайте качествени резервни части, не сменяйте колата често, а я подържайте изправна! И карайте внимателно!
57
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колко години трябват в тая държава да се вкара ред и превъртането на километрите да се наказва със затвор???Това е опасно и застрашаващо живота дори,да не знаеш талигата в кой момент при изпреварване ще ти угасне.По автокъщите читави коли няма!Вкарва се най-големият скрап от Европа и всеки,който пътува и вижда автовозите на влизане в БГ може да го потвърди.Кола,само върната от дилърите с остатъчна гаранция поне 6 месеца с проверени километри или,който може да си позволи нова,още по-добре.