С 50% са скочили цените на автомобилите втора ръка

У нас най-предпочитани са колите до 10 години
12 авг 2022 07:12, Нели Христова
146
С 50% са скочили цените на автомобилите втора ръка
Снимка: БГНЕС

Цените на колите втора ръка продължават да растат. От бранша прогнозират, че увеличението може да достигне близо 50 процента спрямо цените от миналата година. На този фон производителите на нови автомобили продължават да изпитват сериозни затруднения със сроковете от липса на части заради пандемията, предаде БНТ.

От началото на годината цените на колите втора ръка вървят нагоре. Причината - на вторичния пазар в Западна Европа липсват оферти. Традиционният внос от Италия, Германия, Швейцария и Австрия е силно ограничен, тъй като след световния локдаун за нов автомобил се чака между 8 месеца и година и половина.

"За една кола в момента се борят около 4-5 търговци навън. Цените се вдигнаха поне с 30 процента както на новите коли, така и на втора употреба", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

Основната причина за това е огромното забавяне на резервните части и доставката. Поради тези причини през последните години доста се развива вътрешният пазар на автомобили в България, допълва Константин Попов - търговец на автомобили.

У нас най-предпочитани са колите до 10 години. Според търговците макар и с бавни темпове автопарка в България се подновява като в големите градове шофьорите вземат под внимание и евросертификата на колата.

"Ценовият диапазон на автомобилите, които се продават на българския пазар, е между 3-4 хиляди лева до 40-50 хиляди. Дизеловите автомобили са най-търсените. Тези с малките мотори са за предпочитани. Тъй като в момента пропан-бутанът е най-евтиното гориво на пазара, към колите с газов инжекцион също има голям интерес", каза Емил Николов - търговец на автомобили.

Повишен е и интересът към хибридните автомобили заради ниския разход, който е средно с 30% по-малък от този на стандартен бензинов или дизелов двигател в същия клас.

През последните няколко месеца търговците отчитат и друга тенденция. Повишаване на интереса към електрическите автомобили заради високите цени на горивата. Втора ръка те могат да се намерят на цена между 20 и 80 хиляди лева.

Засега обаче придвижването на ток у нас остава по-скоро бутиково удоволствие. До 1 юли регистрираните електрически коли са малко над 4600. Според търговците една от причините е липсата на голям брой зарядни станции в страната. На този фон прогнозите са, че цените ще продължават да растат, а пазарът ще навакса забавените темпове най-рано догодина.

"От 60-70 автомобила, които държа в наличност, в момента имам 9 автомобила в автокъщата. Продаваме, а няма какво да купим", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

По данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили броят на регистрациите на нови коли в Европа е намалял с близо 17 процента през юни. От началото на годината спад отчитат страни като Италия, Франция, Германия и Испания. Най-голям процент през юни е регистриран в Хърватия - близо 30 процента.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


146
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Блокадата на Тайван става реалност.
92
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз съм на ривиан.
91
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Свободна Европа: Може и без "Газпром". Откъде и как да дойде природният газ за България.
90
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз съм на полестар.
89
2
 
0
 
! Отговори
Споко преди 1 година
Споко, автопроизводителите в Германия и в целия свят, а и Apple, ще обявят търг за чипове, и че си купуват чипове от некакви други доставчици.
88
5
 
13
 
! Отговори
до 89 преди 1 година
Селската мечта. Всякакво БМВ на 10+ години. Размазано от каране... И аз карам БМВ де, ама от магазина. Комплексарска работа е да скачаш на премиум кола без да имаш пари за поддръжка... Като тука един с 3к заплата, дето и студентите вече повече взимат в ИТ сектора и ми карал джип, дето гори 15/100... Смешна работа. Като взимаш 3к, купуваш икономичен малък или среден автомобил, но не и параход.
87
5
 
3
 
! Отговори
до 88 преди 1 година
Няма лошо човек да има поддържан автомобил, гаражен. Държа си една Селика с Ямаха мотор 220 коня (стоково 192), леко тунингована с оригинален TRD боди кит, Брембо спирачки. Еми, жал ми е да я продам. Лично аз си я купих на 21. И не мръдна това нещо сума години. Хубаво де, ама на човек му се иска вече като има повече доход нещо ново и мощно. Та от години все нови коли карам, но Селиката си стои. Лично съм й навъртял 160к км. Не е мръднала. Бетон. Като нова- с фолио е против надиране. Гаражна.
86
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"премиум" на 20 год за 15- 20 бона ( визирам х5) не е нормално , тази кола е избушена от каране и трябва да се вкарат още 3-4 бона поне, за да не те остави на пътя . трябва да си тотално откачен , за да хвърлиш 20 хил в такъв таралясник !
85
2
 
10
 
! Отговори
ил Рапоне преди 1 година
Чета ви глупотевините за даймлери 9-ки, екстри и хилядарки и искрено се забавлявам. Карам Вектра А, 1990 г., 1,8и, има АГУ, люк, серво и теглич, гаражна е и ползва само най-добрите гуми, масла, филтри и ремъци, 230 000 км. Не гори масло, обаче гори 7,5/100 смесен цикъл и не мога и не мога да смъкна на 7,0 :-) . А вие с мерете кожените салони. Приятен ден.
84
3
 
1
 
! Отговори
Абе отворковци преди 1 година
на знанието, я да ви попитам за да няма дефицит на хранителни стоки, вдигат ли цените на застоялите и ще ги купувате ли тогава за храна ? Защо сте такива мАрши в главите ? А друсайте сега минуси, че да поумнеете с тях !
83
2
 
4
 
! Отговори
do 68 преди 1 година
Дилърите не са махнали никакви отстъпки, прелива от специални оферти за налични автомобили. Като започнем от Волво, минем през Рейндж Роувър, Тойота, Хонда, Опел, Пежо, Мазда... Всички имат наличности и някои доста прилично оборудвани.
82
5
 
8
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Интересен факт - преди 1989 година коли в блока ми имаха живеещите в същите апартаменти, в които живеят сега хора с коли,обикновено децата на онези преди 1989 година. Броят на колите на хората в блока ми си остава същия - приблизително 3 коли на 5 апартамента. Разликата е, че тогава ги купувахме нови, а сега на старо.
81
2
 
2
 
! Отговори
81-ви преди 1 година
Сложили са ти наказателна лихва бе овчар ! Девалвация на лева с една дума !
80
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Преди 1989 година всеки, който искаше кола си я купуваше и то нова, а сега купуваме стари коли на по 10-20-30 години на висока цена. За нова кола даже и не мислим.
79
2
 
3
 
! Отговори
Умирам от смях преди 1 година
тук, само разбирачи с комплекс за малоценност от Делиормана ли са се събрали тук ?
78
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хи-хи, през 1986 си купих новата кола 17 дни след като си направих вноската от 1500 лева за нея. Сега чакат година и половина...
77
2
 
5
 
! Отговори
до реалист преди 1 година
Тази система на изнудване никъде не върши работа освен в кошарата за овце - България !
76
3
 
2
 
! Отговори
до 76 преди 1 година
Ти разбираш ли за какво се спори, да си прочел някъде колко са се олихвили внесени пари за автомобил ? Спориме за години на чакане бе бушмен !
75
4
 
1
 
! Отговори
Hoqsan преди 1 година
До ПрепатилТака става, но е нормално да се очаква, когато купиш кола за 4-5хил лв, която иначе върви по 8-9-10. Няма какво да се правим на изненадани, знаем как да стоят нещата. Имам един познат автомонтьор, великата му реплика "ко стана е, нищо му няма, карай си.. кат'са счупи, ще го сменим" и така.
74
1
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Търсене и предлагане. Когато предлагането е недостатъчно, вдигат цените, докато останат само най-платежоспособните купувачи. Така имитират, че няма дефицит. Сега ще ни продават стари коли на цена по-висока отколкото е купена като нова преди години