Цените на новите коли растат, готови ли са купувачите да платят повече?

Ситуацията с возилата е сложна в Европа и в САЩ
14 сеп 2022 18:00, Петя Славова
45
Цените на новите коли растат, готови ли са купувачите да платят повече?
Снимка: БГНЕС

Пореден скок на цените на новите автомобили по света. Производителите използват фини начини, за да ги повишат. Това показват данните от ново проучване на автомобилния пазар в Европа, предава БТА.

Лоши новини за купувачите на нови автомобили в Европа

Всеки, който планира да си купи нова кола в сегашния период на икономическа несигурност, трябва да се подготви за непредвидени разходи, прогнозират авторите на проучване, направено под ръководството на германския автомобилен експерт Фердинанд Дюденхофер.

Немалко потенциални купувачи са били информирани, че трябва да са готови да платят повече за новите автомобили, които възнамеряват да закупят, пише ДПА.

"Фиат" (Fiat) и Бе Ем Ве (BMW), например, спряха продажбите на евтини базови варианти на популярните си модели", разкрива Дюденхофер.

"Най-продаваният модел на "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) - GLS SUV, междувременно поскъпна с 10 процента", допълва автомобилният експерт.  

В същото време европейски автомобилостроители премахват всяка възможна отстъпка, от която купувачите на нови коли можеха да се възползват при покупка онлайн. Повишиха се и цените, които плащат ползвателите на нови автомобили, взети на лизинг.

Много автомобилни компании влагат повече ресурси в производството на луксозни коли, тъй като маржовете на печалба при продажбата им са по-големи в сравнение с тези при компактните модели.

По време на кризата с доставките на електронни чипове редица компании решиха да вложат по-голяма част от ограничените количества компоненти, с които разполагат, в производството на луксозни автомобили, защото "от тях се правят добри пари", отбелязва ДПА.

"За момента, производителите все още могат да изпълнят многбройните поръчки за по-малки и по-евтини коли, които са получили. Но тази картина скоро ще се промени, ако в допълнение към нарастващите цени на автомобилите, нараснат и лихвите по кредитите, а с тях и рискът от повишаване на необслужваните потребителски заеми", смята експертът Фердинанд Дюденхофер.

В много европейски страни е отчетено значително поскъпване на новите коли с двигатели с вътрешно горене, пише изданието motor1.com.

В Германия, Италия, Франция, Нидерландия, Италия, Обединеното кралство и Норвегия средната цена на нов автомобил с двигател с вътрешно горене през 2015 г. е 35 500 евро. През тази година, по данни до юни, средната продажна цена на дребно на тези коли достига 44 101 евро.

Още по-скъпо излиза да си купите нов електромобил. Най-общо, средната цена на новите електрически модели в Европа е 55 821 евро.

 Колко струват новите коли в САЩ?

Ситуацията на пазара на нови автомобили е твърде сложна, особено в Европа и в САЩ, отбелязва motor1.com.

Проучване на консултантската компания "Джейто дайнамикс" (Jato Dynamics), специализирана в сферата на автомобилната промишленост, сочи, че средната цена на дребно на новите коли с двигатели с вътрешно горене е скочила с 14 процента в САЩ между 2015 и 2022 г., без да бъдат отчитани отстъпки, промоции и държавни субсидии.

Тя се е повишила от 39 143 долара през 2015 г. до 44 641 долара (43 852 евро) през тази година. Това е увеличение от над 5000 долара само за 7 години.

Още по-скъпи са електрическите автомобили в САЩ. Средната им цена е 63 864 долара  (62 736 евро).

Поради повишаващите се цени на новите коли и пикапи, някои от собствениците им зад Океана все повече задлъжняват, информира Ройтерс. Средният заем за покупката на ново моторно превозно средство в САЩ е достигнал рекордните 40 290 долара (39 578 евро) през второто тримесечие на годината, обяви миналата седмица компанията за анализи и данни в сферата на кредитирането "Експириън" (Experian). Средната месечна вноска по заем за покупката на нов автомобил нараства през второто тримесечие на тази година с близо 15 процента на годишна основа до 667 долара, се посочва в най-новия доклад на "Експириън" за финансирането на автомобилния пазар в САЩ.

Как се отразяват по-високите цени на продажбите на нови автомобили?

Продажбите на нови автомобили в ЕС са намалели с 14 на сто през първата половина на 2022 г. в сравнение със същия период на 2021 г., съобщи през юли Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), цитирана от Франс прес. През първите 6 месеца на тази година са продадени около 4,6 милиона нови превозни средства, като големите пазари отчитат двуцифрен спад, най-вече заради продължаващия недостиг на микрочипове.

Най-отчетливо е понижението в Италия - 22,7 процента, следвана от Франция - 16,3 процента, Германия - 11 процента, и Испания - 10,7 процента. Подобен е и спадът на британския автомобилен пазар - 11,9 на сто.

Продажбите в България обаче са се увеличили с 13,3 процента в сравнение със същия период на миналата година, показват данните на ACEA. Между януари и юни у нас са регистрирани 14 639 нови коли при 12 926 през първите 6 месеца на 2021 г. Данните само за юни обаче показват намаление с 1,2 на сто на продажбите на нови автомобили в България в сравнение със същия месец на миналата година.

България е на последно място сред страните от ЕС по брой на продадените нови коли на човек от населението през 2021 г., по данни на ACEA. На 1000 души от населението се падат по 4 нови автомобила, закупени през миналата година.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
0
 
! Отговори
Mrs mary johnson преди 1 година
Здравейте, това е Lucky benson LOAN COMPANY. В тази компания даваме заеми доживотна възможност. Имате ли нужда от спешен заем, за да изчистите дълговете си или имате нужда от капиталов заем, за да подобрите бизнеса си? Били ли сте отхвърлени от банки и други финансови агенции? Имате ли нужда от консолидационен заем или ипотечен заем? Днес ви казваме да спрете и да не търсите повече, тъй като сме тук, за да превърнем всичките ви финансови проблеми в нещо от миналото. Ние отпускаме пари на лица, нуждаещи се от финансова помощ, които имат лош кредит или се нуждаят от пари за плащане на сметки, за
38
2
 
3
 
! Отговори
Яж ни ластуниа преди 1 година
Аз пък си карам новото Бмв 535 250 кк и съм ви изял сестрата като нямате акъл и работите за други
37
2
 
0
 
! Отговори
Кръстьо преди 1 година
Автомобил под 100'000 не трябва да има - печалбата не излиза. А и какво са 100'000 - 1000 хляба. ..
36
1
 
1
 
! Отговори
Сахар преди 1 година
Който има брадичка си има и гребенче.Няма да свършат колите.Отделно 1/3 от България е концентрирана в София, която е наситена с градски транспорт, ЖП и летище.
35
3
 
11
 
! Отговори
До 35 преди 1 година
На мен пък бизнеса ми върви и аз ,и съпругата ми караме нови автомобили от висок клас.Защо да съм комплексар: Няма да мога да си занеса парите на небето един ден.
34
3
 
20
 
! Отговори
Коко преди 1 година
Вдигат се колите на гъзарите.Познавам човек в Гърция държи 3 хотела и фирма за екскурзии и кара Форд за под 3000лв.Тук сервитьор иска кола поне мерджан за 15000лв.Всеки с комплексите си.
33
2
 
2
 
! Отговори
Оня с коня преди 1 година
Този свят се е крепял на Русия и на Украйна явно...Сега ще се вдигне земята на Марс за новите заселници,че така е...всичко се вдига...Добре че беше Ковида и войната,че картертелите на световните елити да усвоят приходите си че сега е удобния момент...
32
4
 
1
 
! Отговори
Mоята... преди 1 година
...си ми е идеална! Не я сменям и след 100 години! Само части ще и купувам. Немците поне от тази гледна точка, за фау ве голф винаги ще произвеждат рез. части. Винаги!
31
1
 
9
 
! Отговори
Ами преди 1 година
Преди 4 години взех чисто нова, още си я карам, в гаранция си е, но гледам, че същият модел и година дори на повече километри и с по-малко екстри ги продават на по-висока цена, отколкото аз съм платил като нова. Та мислех, да я сменям догодина, но май ще си я покарам още, че прекалено стана това поскъпване и не ми излиза сметката.
30
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С две думи,инфлация от 18-20% само ит пландемията,и още 10-15 от Руско-Украинската ,,освободителна война".Поне за сега такава е статистиката. Ковида май нещо не можа да свърши работа,та се наложи ,,жужи" да се включи в Играта.наистина малко грубо го играе,но пък както виждате има ефект.
29
11
 
1
 
! Отговори
бай Стамат преди 1 година
аз успях да купя в навалицата точно каквато търсех на 5 години, лизингова и сега не ми дреме колко ще поскъпват новите и старите бангии.
28
6
 
6
 
! Отговори
Еко Евро-ЛИБЕРАСТ преди 1 година
Хората ще си ползвате краката за транспорт, велосипети, тротинетки, кънки. За какво си мислите се изхарчиха милиони левове за еко и вело алеи по центъра на улиците.
27
3
 
6
 
! Отговори
До 26 НЕМА преди 1 година
Нема да можеш и старата кола да караш като вдигнат таксите, данъците и екологичните категории направо мамата си тракааа
26
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Цените на колите растат и ще растат и занапред,който може да си позволи купува,който не,ходи пеш,но мен друго ме интересува повече,а то е как лапач на държавна хранилка, реве че заплата му била ниска ,кара ЕС класата на баба си,която е деветдесет годишна,живее в апартамента на леля си, като й плаща ипотеката, януари е на Малдивите,а от май до септември пет пъти е за по десет дена на почивка в Гърция.Сестра му и тя по същата схема живее.А демонстрациите им са все едно са отишли на Марс преди Мъск
25
3
 
20
 
! Отговори
Големци преди 1 година
Богаташите налазиха форума. Да ви имам плиткоумието. Лесно им е на простите, не разбират какво се случва около тях и са щастливи в п ростащината си.
24
3
 
11
 
! Отговори
SHEFA преди 1 година
ЩЕ СИ КАРАМ СТАРАТАААААА
23
6
 
11
 
! Отговори
user преди 1 година
Карам си W124 Купе и не мисля да я сменям скоро. Вярно 1993-та година е, но не ми пука, защото я поддържам. Няма да ми светне датчик за глупости, като например лошо гориво.
22
2
 
7
 
! Отговори
явеяв преди 1 година
До Анонимен Най-хубавата система за сигурност е "шоферо". Са винаги има риск да ти налети някой предрусал джигит, а както чета в пресата и ново СЮВ не може да те спаси. Та това си е на късмет и предпазливост. Осен това за 15 години новостите се свеждат до датчик за да спре рязко, датчик отстрани в огледалото и еърбаг за пешеходци. Все още не са въвели катапулти като при изтребителите. Но призанвам, че ако имах излишни 140к щях да си купя нова и аз.
21
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Карам си дъ-р-т-а-та Тойота Ярис и не го мисля. Много здрава количка, обичам я! (h)
20
7
 
6
 
! Отговори
явеяв преди 1 година
До до явеяв Напълно си прав за нуждата от надеждност. Затова отварям скобата с колите произведени преди и след кризата от 2008. Нуждата от икономии пронениха качеството и така се получи, че след кризата здрави коли са само в по-горните класове 70К и нагоре. Останалото е ширпотреба с програмирано остаряване. Да, то не обхваща само електроуредите. Трошкатя ми е доста надеждна и здрава. Конфорта е налице, и е доста по-просторна от нова А4. Няма наистина Инфотеймънт и тем подобни но вози меко.