Пътнически самолет се разби във Франция

На борда му са се намирали 148 души, вероятно няма оцелели
Обновена: 24 мар 2015 14:48 | 24 мар 2015 12:50, Елка Василева
152
Пътнически самолет се разби във Франция
Снимка: архив, Reuters

Самолет Airbus A320 се е разбил в Южна Франция, предаде РИА Новости, като се позова на сайта на вестник La Provence.

Самолетът на авиокомпания Germanwings - нискотарифния филиал на Lufthansa, изпълнявал полет от Барселона за Дюселдорф, се е разбил в района на Барселонет, в южната част на френските Алпи - на около 100 километра северно от град Ница. Останки от самолета са открити близо до селото.

На борда на самолета са се намирали 142 пътници и 6 души екипаж, съобщи Асошиейтед прес, като се позова на авиационните власти.

Германската служба за безопасност на полетите обаче разполага с данни за 154 души на борда на разбилия се Airbus – 148 пътници и 6 членове на екипажа, предаде ТАСС.

Най-вероятно всички, намирали се на борда, са загинали, заяви френският президент Франсоа Оланд, цитиран от Франс прес.

Оланд допусна, че при катастрофата са загинали голям брой граждани на Германия. Френският президент заяви, че ще разговаря по телефона с германския канцлер Ангела Меркел и с испанския крал Фелипе VI. 45 пътници на самолета вероятно са били испанци, съобщи междувременно испански вицепремиер.

Оланд отбеляза, че катастрофата е станала в отдалечен район и че не се знае дали има пострадали хора на земята.

Самолетът се е разбил в изключително труднодостъпен планински район, което ще затрудни и спасителната операция, отбелязва ТАСС.

Машината се е разбила в планинска местност, на 2 000 метра надморска височина. В района на катастрофата практически няма пътища. 

Причините за катастрофата засега не са известни.

Самолетът е излетял от Барселона в 9.55 ч. местно време. Изчезнал е от екраните на радарите в 10.39 ч. Няколко минути по-късно, в 10.47 ч. от самолета е бил изпратен сигнал за бедствие. Пилотите така и не успели да установят повече връзка с диспечерите.

Френският министър на вътрешните работи Бернар Казньов пътува към мястото на злополуката. Изпратени са и спасителни екипи.

Авиокомпания Germanwings е основана през 1991 г. Разбилият се Airbus е бил произведен преди 24 години и оттогава е във флотилията на Lufthansa. От  Germanwings проверяват информацията. От компанията производител Airbus ще проведат собствено разследване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


152
Още по темата: Франциясамолет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Земи си почини малко, бе Костов.
29
7
 
20
 
! Отговори
az преди 9 години
Жалко за загиналите хора. Доколкото знам от приятели в Дюселдорф, немците редовно си ходят до Испания на шопинг и разходки. Евтина дестинация им е. Не искам да си представя ужаса да умреш по този начин. В последните години много зачестиха инцидентите със самолети. ХАРП или просто случайности...
28
21
 
9
 
! Отговори
Чел книжки! преди 9 години
Браво бе "Новинари" - На борда му са се намирали 148 души, "вероятно" няма оцелелиА дали ВЕРОЯТНО има шанс някога в този живот да напишете нещо смислено и да не ни губите времето с "Вероятните си новини". ЗАСРАМЕТЕ СЕ, ясно е, че нивото е все по - ниско, но Вашето е обидно за всички вече!
27
3
 
7
 
! Отговори
do 52 преди 9 години
Намесваше се политика, защото самолетът беше свален, от кого все още не се знае, ако ти си член на разследващата независима комисия и си подписал финалния доклад мога и да ти повярвам,че са го свалили украинците, засега не знаем кой и защо го е свалил, но е свален.Ситуацията тук не е ясна, предстои разследване, затова политическото говорене поне до този момент няма никакво оправдание.
26
5
 
56
 
! Отговори
До 32 преди 9 години
Братле, ако Lufthansa са нискотарифна фирма, то аз съм трамвай. Луфтханза са едни от най скъпите, Germanwings са подразделение, чиято цел е да завладее нови пазари. Не бъркай Wizzair mit Lufthansa
25
0
 
16
 
! Отговори
Коментатор преди 9 години
Е тази новина ме разби....
24
2
 
12
 
! Отговори
Алекс преди 9 години
До всички отговори:Предполагам сте прави за стандарта и ниския процент катастрофи на фона количеството полети. Моето мнение е формирано от параноя а не от вътрешна информация, но пък съм виждал как се спестява от разходи за важни системи в дата центровете например, та това ми се струва като логично обяснение. Иначе както казах и чисто новия самолет не е застрахован от авария. Неврозата според мен идва тоталната безпомощност на пътниците, които освен да чакат края няма какво да направят.
23
1
 
9
 
! Отговори
Иван преди 9 години
До Анонимен 27А ти имаш ли си напредстава, че КЛМ летят със 747-400, които са произведени през 80-те? Колко е дърт самолета няма значение. Всичките машини се поддържат еднакво, просто този е летял в такава местност, която е рискована.
22
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не намесвайте политика в тази статия, това е огромна човешка трагедия, без отношение към нито един конфликт, държава или посолство, мир на праха на жертвите, утеха за родителите и близките им, Бог да им е на помощ и да прибере рабите си в Рая.
21
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
е отвратително е....
20
5
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пълна глупост е тая хипотеза за "клъцване от поддръжката". Има си задължителни проверки преди АБСОЛЮТНО ВСЕКИ ПОЛЕТ, независимо коя е компанията. Разбира се, случват се грешки, но да се прави това умишлено - абсурд. Все пак става дума за човешки животи. Лека им пръст на загиналите и дано все пак има оцелели... :(
19
1
 
42
 
! Отговори
до Алекс преди 9 години
Няма гаранции честно казано, ако се сещащ 2009 година се разби самолет на Air France - националният авиопревозвач на Франция, не нискотарифна компания. И по този маршрут Барселона - Дюселдорф досега сигурно са се изпълнявали стотици полети без никакъв проблем, жалко за жертвите от днешния полет и за семействата им, не ми се мисли как се чувстват в момента близките им, докато чакат новини за трагедията...
18
7
 
37
 
! Отговори
Авиатор преди 9 години
До АлексТи наясно ли си кои са Lufthansa?П.С. Всеки би искал да лети с Luftwaffe...
17
2
 
5
 
! Отговори
Боби преди 9 години
До Алекс 32В миналото демек 80 години на миналия век това беше практика. От началото на новия век вече има само 10 производителя на големи самолети в света и съответното количество ремонтни бази. Сега ФАА, ЕСА и РСА, както и Китайците подобно нещо няма да позволят.
16
3
 
34
 
! Отговори
Име преди 9 години
Тва е най-сигурния транспорт. Случва се рядко.. сравнете колко полети има за едно денонощие и какъв е процента на подобни катастрофи. Лоша работа.
15
1
 
40
 
! Отговори
Боби преди 9 години
Хора статистиката е една катастрофа на МИЛИОН полети. Просто преди 20 години нямаше толкова самолети които да превозват пътници. Китай купува като невидял. Индия също а от както отвориха небето над Европа за директни полети има увеличение и при нас.
14
45
 
6
 
! Отговори
Алекс преди 9 години
Абе не че имам нещо конкретно, но по принцип избягвам по нискобюджетните авио компании (понеже летя рядко) защото все си мисля че за да изравнят сметките малко клъцват от поддръжката. То никои самолет не е застрахован ама все пак Easyjet, Wizzair, Lufthansa и подобните им ги избягвам.
13
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
дали е имало българи на борда
12
18
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
какво се случва с тия самолети ,всеки месец падат или изчезват , такива катастрофи преди 20г не е имало , бяха единични случаи а сега е всеки месец това
11
27
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"The crashed A320 is 24 years old..."Стар кошник на четвърт век, какво искате :)