Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания
23 фев 2024 21:41, Анисия Иванова
122
Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия
Снимка: БГНЕС

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Москвич Дванайсетак е най-добрата кола!И камион КРАЗ!Виждали,ли сте КРАЗ?
25
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В търсачката на ютюб напишете: "Hemp will save the World" - "Конопът ще спаси света".
24
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Докато запада не почне пак да прави качествени коли на приемливи цени, китайците ще продължават да ги ***, така и трябва. Вече не можеш да си купиш Шкода Фабиа за под 25000 евро, с 3 цилиндъра, смееех.
23
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Европа няма бъдеще без руските ресурси.
22
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Истината за Китай! Китайците не само че няма да спасят света, но ще го затрият! Ако разбира се нещата продължават така! Когато бях ученик Китайците бяха едва 600 милиона. Сега 25 години по-късно те са 1,5 милиарда?! Та това не може да продължава така! Тази планета е твърде малка за да изхрани толкова много плъхове.... Все по-актуална ще става теорията на абата Малтус!
21
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Първият Перол към Европа бе прокаран от Реката "ЛЕНА" от Русия. След това Прекараха Петрол от Арабите..... И Лентяите - Руснаците и Арабите се тупаха по гърдите - без да произвеждат нищо и викаха... "Плащайте ни за "ПЕРОЛА"" Европа 15 години работеше за да изгражда Абу Даби и тем подобни градове... за да плаща за нафтата... и за сметка на това я натъпкаха с емигранти.... Същото стана и в Америка..... натъпкаха я с емигранти.... Но идва СВОБОДАТА - КОНОПА и неговите над 40 000 продукта от КОНОП!
20
14
 
2
 
! Отговори
... преди 2 месеца
Европа трябва да навлезе в нещо като пред венен режим! Не за друго ами инак има опасност руския език да стане предпочитан! Или поне източнаа и част отново на руския ще се наложи в училищата! Така, че на европа и трябва армия трябва и индустрия и технологий! Някои от тях тя ги има!
19
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Китай има май вече 4000г История,а и Китайците построиха железницата на прехвалените ви Щати.Всичко произвеждат Европата и Щатите там си построиха заводите щото им била по ефтина работната ръка .А сега реват що Китайците пускали на пазара продукти със западно качество на 3 пъти по ефтина цена!Кат печелехте от техният труд що не ревахте бе?
18
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Идеята на електричките беше да се ударят с мита китайците като мръсни, а то какво стана сами се гръмнаха в крака брюкселианците!
17
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Днес.ру още веднъж разпадна, занули или рестартира Европа или части от нея. За четвърти път днес. Браво ба другари и другарки. Руския пасол харесва това!
16
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Идете в търсачнката на "YOUTUBE" и напишете "Ford Car HEMP 1941" и ще видите, че преди навлизането на нафтата и всичките и застрашителни продукти за човечеството - леки коли, дрехи, пластамаси..... Цялата Карусерия на леката Кола Форд е направена от конопена пластмаса..... и как първия двигател е направен да се движи на Алкохол от Коноп.
15
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
И не само,едно лекарство не могат да произвеждат без Китай .Европооо,какви ниско чели те яхнаха.Само веят знамена с дъгата,чудят се какво да рушат,а не да градят.
14
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Каросериите на автомобилите направени от "КОНОП" ще спасят ЧОВЕЧЕСТВОТО, понеже каросерията на лека кола от КОНОП поставена под земята, за една година сама изчезва. Каросерия на Петролните Коли поставена под земята с хиляди години няма как да изчезне...... Литиевите БАТЕРИИ за Ел колите си отиват в историята. Новите Екологични Батерии направени от КОНОПЕНИ НАНО ЧАСТИЦИ имат 10 пъти по голям КАПАЦИТЕТ от Литиевите.... Зареждаш и караш 1500 километра без зареждане!
13
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Форд, Мерцедес, БМВ, Генерал Моторс..... още от преди десетина години са направили каросерии за своите автомобили от "КОНОП"ена пластмаса .... и са много леки. Вече не тежът по един тон, а са по 200 - 300 килограма. Проблемът е .....на кое бунище на историята "КЪДЕ ДА БЪДАТ ИЗХВЪРЛЕНИ КАРУСЕРИИТЕ НА ПЕТРОЛНИТЕ - НАФТОВИТЕ КАРУЦИ"?
12
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Любопитно ми е ако лошата Европа и САЩ не правиха търговия с Китай, на кой Китай щеше да си продава стоката, на Африка и Азия ли, дето жевеят с по 2 долара на ден?
11
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аз имам решение на проблема. Нека на изборите за европарламент да изметем тази ненормална ***.
10
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Какви 43 000 евро ми приказваш бе човек за електримобил след като хората, нямат пари да поддържат 20 годишнаите си бараки
9
5
 
14
 
! Отговори
Китай е много напред преди 2 месеца
BYD Honor e 10 000 Евро пробег 520км.Тойота Приус е 43 000 Евро, Тойота и BYD са еднакви!
8
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Къде мога да си купя китайски, или руски автомобил?
7
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
У нас запълват дупките в асвалта по селата с натрошени керемиди върнаха ни в 19 век те за електрически автомобили ми разправят