Ген защитава срещу алкохолизма

Генът обяснява как алкохолът влияе върху мозъка
20 окт 2010 20:20,
Ген защитава срещу алкохолизма
Снимка: БГНЕС

Американски учени заявиха, че са открили ген, който обяснява защо някои хора усещат по-бързо ефекта от алкохола, съобщи BBC.

Учените са на мнение, че 10-20 на сто от хората притежават този ген, който е кръстен CYP2E1 и им осигурява известна защита срещу алкохолизма. Това е така, защото хората, които имат остра реакция към алкохола, е по-малко вероятно да се пристрастят към консумацията му. Генните причини за тази реакция обаче бяха неизвестни.

"Открихме ген, който защитава срещу алкохолизма", заяви ръководителят на изследването – експертът по генетика Кърк Уилхелмсън от университета на Северна Каролина.

"Предстои ни да изминем дълъг път, преди да разработим лечение, но генът, който открихме, обяснява как алкохолът влияе върху мозъка", допълни той.

Изследването обхванало 200 двойки студенти – братя или сестри, които нямат зависимост към алкохола, но единият от родителите им е алкохолик. Участниците изпили смес от водка и газирана вода, която се равнява на три питиета алкохол.

След това трябвало да отговорят на редовни интервали на определен брой въпроси, за да се установи какъв е ефектът от алкохола.

Участниците трябвало да заявят дали се чувстват пияни или не, дали им се спи или не.

CYP2E1 отдавна интригува учените, защото е свързан с производството на ензим, който може да метаболизира алкохола. CYP2E1 върху хромозома 10, изглежда, диктува дали даден човек понася по-добре алкохола от други хора.

Резултатите от изследването са публикувани в Alcoholism: Clinical and Experimental Research.

Още по темата: алкохолизъм

Сибила преди 13 години
"След това учените идентифицирали зона в мозъка, където са намират гените, които, изглежда, влияят върху начина, по който участниците усещат ефекта от алкохола."Брей гени, намиращи се в мозъка. А аз си мислех, че са част от ДНК .... или поне така пише в учебника по генетика.

Хон Гил Дон преди 13 години
Не отричам ролята на гените, но по-важми са мезето, компанията и нагласата, или т.н. Култура на пиене :) Тия са измъчили децата с водка и газирана вода! Да бехте им сипали отлежала троянска с туршийка и вратни пържолета, па да видите резултати хахахахааа

Аз преди 13 години
А я си поркам. Редовно. И ми е гот.

луд преди 13 години
У нас бацилус булгарикус и политикус тъпакус, ни не и CYP2E1.Просто не вирее.