Какво липсва в хранителния ни режим?

И как да си го набавим
Обновена: 19 фев 2015 19:15 | 19 фев 2015 18:21, Анна Дантева
1
Какво липсва в хранителния ни режим?
Източник: Reuters, архив

От данни на проведено проучване се установява, че при немалка част от хората има недостиг на важни хранителни вещества, необходими за правилното функциониране на организма. 

Калият е сред ключовите. От анализ на различни изследвания в областта става ясно, че калият може да помогне за поддържането на здравословни нива на кръвното налягане. Той също така е изключително полезен за мускулите, фертилитета и нервната функция. Важният елемент се съдържа в млякото, картофите, сладките картофи, бобовите растения, авокадото и бананите. 

Ниските нива на магнезий се свързват с различни здравословни проблеми като остеопороза, хипертония, диабет, мускулни спазми и сърдечни заболявания. Обособяват се рискови групи на хора, застрашени от ниски нива на магнезий в кръвта си. Сред тях са по-възрастните, които страдат от стомашно-чревни нарушения, както и тези, които редовно консумират алкохол. 

Чудесни източници на това хранително вещество са спанакът, прасковите, пълнозърнестите продукти и ядките, особено бадемите. 

Има два вида витамин А – ретинол и каротеноиди като бета-каротини. Бета-каротини могат да се намерят в много от оранжевите и жълтите храни като сладките картофите, морковите, а също така и в броколите и спанака.

Витамин А е ключов по отношение на зрението, имунната система и растежа на тъканите. 

Витамин D е важен за развитието на здрави кости, мускули и нервни влакна, както и за имунната система. Макар да можем да си го набавяме с помощта на слънчевата светлина, експертите препоръчват и други начини. 

Той може да се намери в мазните риби като сьомга и скумрия, а също така и в гъбите, черния дроб, сиренето и жълтъците на яйцата.

Повече полезна информация за здравословно хранене може да прочетете в рубриката „Хранене“ на Puls.bg


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
2
 
! Отговори
сетих се преди 6 години
Липсват ми 100 гр. мускатова, ама ще си ги набавя сред малко.