За ефективна кардио тренировка – какво трябва да знаем?

Как да изгорим повече калории?
24 фев 2015 22:15, Антоан Гарев
1
За ефективна кардио тренировка – какво трябва да знаем?
Източник: Reuters, архив

В наши дни кардио упражненията се ползват с изключителна популярност сред спортуващата част от населението. Предимствата от тях са безспорни и този тип упражнения може да бъдат както част от една комплексна тренировка, включваща и силови натоварвания, така и да сформират една изцяло кардио тренировка. Повече от 50 обаче са нюансите в провеждането на кардио упражненията, съответно и резултатите от тях може да се различават диаметрално.

Кардио упражненията се изпълняват на различни уреди-пътеки, крос тренажори, степери, каране на колело и др. Кардио упражнение може да бъде и ходенето пеша до работното място. Кардио упражненията променят най-вече сърдечната четота и нивото на оползотворяване на енергийните ресурси на организма.

С тях не се предизвиква мускулна хипертрофия, макар и да имат тънко отношение към това в някои случаи. Например в края на интензивна силова тренировка, високоинтензивно краткотрайно (5 минути) кардио на ниска степен ще подобри кръвоснабдяването в натоварваните мускули и ще подпомогне тяхното възстановяване и изграждане. По-продължителното високостепенно натоварване в този случай обаче ще доведе до загуба на мускулна тъкан, което не се цели при силовите тренировки.

Ако кардиото е част от силова тренировка за хипертрофия, тогава то не е водещ компонент и ролята му е въвеждащо-извеждаща в началото и края на тренировката. Началното кардио има за задача да мобилизира, но не и да изчерпи енергиино-метаболитните резерви на организма. Кардиото в края цели разширяването на кръвоносните съдове в мускулите, извеждането на натруаната млечна киселина и по-лесен достъп на приетите след тренировка хранителни вещества и добавки.

Повече за опорните точки в ефективността на кардио упражненията прочетете на Puls.bg


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари