За да управляваш Boeing 737 са ти нужни 56 минути и таблет

Курсът обаче не подготвя пилотите за новия автопилот
22 мар 2019 19:45, Нели Христова
49
За да управляваш Boeing 737 са ти нужни 56 минути и таблет
Снимкa: Reuters

Пилотите, които са управлявали старите модели на Boeing 737 са преминали през кратък, самостоятелен курс, за да се качат на борда на новия MAX 8. Това съобщава говорителят на два американски авиопревозвача пред CNN.

Курсът продължавал между 56 минути и 3 часа, в зависимост коя компания го провежда, и обяснявал всички разлики между старите модели 737 и MAX 8. Всички, с изключение на най-важната - системата MCAS, която е най-вероятната причина за катастрофите на самолетите на Етиопските авиолинии и Lion Air.

Още по темата

"Курсът не се води от треньор, а е самостоятелен. Отнема най-много три часа. - казва Майк Тревино пред CNN. - Но когато MCAS бе инсталирана в самолетите, Boeing не предупреди пилотите. Все пак те са свикнали да управляват 737. Това не е изцяло нова машина за тях, просто нова система."

Това беше пълна подигравка,  категоричен е капитан Денис Тайер от Съюзът на обединените пилоти.

Той преминал своя курс за управление на MAX 8 на таблет само за 56 минути.

"Ако ще имаш система на борда на самолета, с която ще трябва да се борим, ако се развали, то ще ни е нужна подготовка от първо лице".

Неговият курс покривал четири различни фрагмента - разликите между старите и новите модели, двигателите, някои от системите и сензорите, но и при него било пропуснато да се спомене за MCAS.

Системата, която кара носа на самолета да се наклони напред ако усети подозрително намаляване на скоростта се смята за причината, поряди която двата Boeing 737 MAX 8 се разбиха за по-малко от 15 минути след излитането си.

От Boeing все още отказват да коментират твърденията на пилотите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Робите нищо не им трябва, копувай трошки и си троши главътъ простъ.
14
0
 
14
 
! Отговори
Браво бе преди 5 години
А някой шАфИори и за 56 години не могат да се научат да управляват автомобил!
13
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хората за 1 час се научават да карат самолети, а тука в България не можем да си обучим шофьорите сума ти време, даже София имат недостиг на такива.
12
7
 
6
 
! Отговори
Хм преди 5 години
До АнонименВсъщност тия самолети не се управляват трудно.И пилотите спокойно биха могли да бъдат заместени от машини,ако не бяха нестандартните ситуации.
11
3
 
16
 
! Отговори
дедо Ви преди 5 години
Айде по сериозно "За да управляваш Boeing 737 са ти нужни 56 минути и таблет"!!!!!!!!!!!!!Ако това е вярно да те е страх от полет с такъв самолет
10
5
 
16
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Има и още нещо.В новите самолети(и др. техника) американско производство се залага възможност за дистанционно управление,т.е. по всяко време управлението да може да се поеме от център в САЩ.Ясно е какви възможности дава това!Обаче има и съответните негативи за ползувателите...Най-вероятно и с "нашите" Ф-16 ще е така!
9
0
 
20
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Каквото и да си говорим,в крайна сметка става въпрос за едно и също нещо-за пари!Обучението на пилотите е скъпо,а броя-голям.Икономисва се от всичко,включително от безопасността.В съвременните условия се предполага,че пилотите,желаейки да запазят работата си,сами(и за своя сметка) ще потърсят(и намерят) начин да повишат квалификацията си.Това е общо взето вярно,НО за белите пилоти и тия от Япония,да кажем.Другите явно не схващат принципа,че спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи
8
0
 
3
 
! Отговори
мдааааа преди 5 години
До lol до 1все едно да караш курсове за мотопед , а да ти дадат да караш онези огроооомните двуетажни камиони Казваш щом е на колела , все ще се оправи човек . Колко му е да уцелиш един небостъргач с Боинг , след като си се учил да летиш на Чесна
7
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пилотите са напълно прави. В какво трябва да се състои този обучителен курс за тази система- как да играеш канадска борба със щурвала за да не те забие системата в земята ли? Това са хора, които имат хиляди часове със 737 зад гърба си, не е нормално да ти инсталират система, която е толкова проблемна, че чак да минаваш специален курс как да й противодействаш.
6
4
 
19
 
! Отговори
АнонимеН преди 5 години
ОТ ФРАНЦИЯ КЪДЕТО ПРАТИ БОЙНГ ЧЕРНИТЕ КУТИИ ОБВИНИХА ПИЛОТИТЕ!!!БРАВО НА ДРУГИТЕ ПИЛОТИ , ЧЕ ЗАЩИТИХА КОЛЕГИТЕ СИ И КАЗАХА ИСТИНАТА, ЧЕ ПРОБЛЕМА Е В САМОЛЕТА А НЕ В ПИЛОТИТЕ!!!ОТ КРАЙ ВРЕМЕ КОМПАНИИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ ОБВИНЯВАТ ПИЛОТИТЕ САМО И САМО ДА НЕ СЕ ОБВИНИ САМОЛЕТА :D ПРЕДЕЛНО ЯСНО Е , ЧЕ СА ДЕФЕКТНИТЕ САМОЛЕТИ ОТГОВОРНИ ЗА КАТАСТРОФИТЕ!
5
4
 
9
 
! Отговори
lol до 3 преди 5 години
технически погледнато, самолетите са били изправни. проблемът идва от разминаването м/у система и пилот. и по-точно неразбирането на пилотите, тъй като не са били уведомени, че е жизнено важно да са на 100% наясно с новата система. те за това и мълчат от Боинг, понеже не смеят да си признаят, че явно новата система се оказва много по-важна, отколкото са предполагали.
4
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"От Boeing все още отказват да коментират твърденията на пилотите."Ами ще отказват от Боинг да коментират твърденията на пилотите. Нали информацията идва от първа ръка- хората които всеки ден управляват продуктите им. Докато от Боинг мислят с каква пропагандна кампания да облъчват населението за да се изкарат велики, пилотите са тези, които хвърлят светлина върху камикадзе-системата им.
3
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аре бе, да. Не били счупени самолетите, а курсовете излязоха виновни.
2
2
 
5
 
! Отговори
lol до 1 преди 5 години
не е вярно. почти всички от атентаторите, за които се допуска, че са управлявали самолетите, са изкарали курсове за пилоти на американска земя. не за пътнически самолети, но все пак за пилоти.
1
1
 
15
 
! Отговори
ined преди 5 години
За да се подготвиш да уцелиш небостъргач с помощта на Boeing ти трябва само Microsoft Flight Simulator