"Дървото на живота" грабна Златната палма в Кан

Кирстен Дънст и Жан Дюжарден с призове за най-добри актьори
Обновена: 22 май 2011 22:49 | 22 май 2011 22:48,
27
"Дървото на живота" грабна Златната палма в Кан
Снимка: Reuters

"Дървото на живота" на американския режисьор Терънс Малик спечели Златната палма на кинофестивала в Кан.

Официалната церемония тази вечер започна с бурни аплодисменти за председателя на журито Робърт де Ниро, който приветства гостите на френски език. Още по-бурен смях огласи залата, когато актьорът, който говореше колебливо, сбърка "шампиньон" (гъби) с "компаньон" (приятели), говорейки за колегите си от журито.

"Дървото на живота", с участието на Брад Пит и Шон Пен, бе обявен за един от фаворитете за Златна палма още при старта на фестивала в Кан.

Тази вечер, вместо на режисьора, отличието бе връчено на един от продуцентите на филма, който заяви, че е много трудно човек да замества един гигант и обясни, че Терънс Малик е пословично известен с дискетността и стеснителността си.

Датският режисьор Ларс фон Триер, който бе обявен за персона нон грата на кинофестивала след изказана симпатия към Хитлер, също бе отличèн. Кирстен Дънст получи наградата за най-добра актриса за участието във филма му "Меланхолия."

Още по темата

Призът за най-добър актьор бе връчен на французина Жан Дюжарден за ролята му в "Артистът" – римейк на на ням чернобял филм от 20-те години.

Наградата на журито получи младата френска режисьорка и актриса Майвен за филма Polisse. Тя благодари на екипа си и на полицаите от Бригадата за защита на малолетните, за чието ежедневие разказва лентата.

Турският филм "Имало едно време в Анадола" на Нури Билге Джейлан и "Момчето с велосипеда" на братята белгийци Жан-Пиер и Люк Дарден си поделиха Голямата награда.

Наградата за режисура бе присъдена на датския режисьор Николас Виндинг Рефн за трилъра Drive, а наградата за най-добър сценарий, на филма "Бележка под линия" (Footnote) на израелския режисьор Йозеф Седар.

"Златна камера" за най-добър първи филм бе връчен на "Акациите" на аржентинския режисьор Пабло Джорджели, а като най-добър късометражен филм бе отличен "Крос" на украинската режисьорка Марина Врода.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
ЗР преди 12 години
Голямото прецакване!Така мога да определя 30те минути които изгледах от този филм.Абстрактни космически моменти, които май трябваше да опишат спалнята и двореца на Бог, малко вулкани, подводни снимки на вълни, малко кофти анимация на динозаври и уникално *** монолози, по-нататък да продължи някой друг... Или аз трябваше да се надрусам яко за да разбера за какво иде реч, или великия режисьор е прекалил и бая омешал субстанциите
26
0
 
1
 
! Отговори
TT преди 12 години
Отидох, защото съм баща и защото в описанието на филма пишеше, че "Филмът проследява живота на Джак, от невинността на детството до лишените от илюзии години на съзряването му, когато се опитва да изглади сложните отношения с баща си". 30-т минути избухване на вулкани, водопади, големи вълни и дори динозаври разхождащи се по река (не разбрах защо и откъде се появиха) ми дойдоха в повече. Това мога да го гледам и по Дискавъри. Хвала тези, които са имали нерви да изгледат филма до край.
25
0
 
1
 
! Отговори
Минат! преди 12 години
Дървото на живота е дърво отвсякъде. Най-тъпия, претенциозен и шарлатански проект, който някога съм гледал. Пълен е с клишета, религиозни глупости и най-елементарни внушения. И пълна липса на смисъл! Не се лъжете, хора, доверете се на собствения си разум и вкус и просто теглете една майна и на Кан и на жалките сноби, които си позволяват да ви правят на ***. Това няма нищо общо с изкуството! *** off!
24
1
 
1
 
! Отговори
Христина Димитрова преди 12 години
Снощи имах "удоволствието" да гледам филма "Дървото на живота". Чудя се, как изтраях до края...
23
1
 
2
 
! Отговори
ivo преди 12 години
Миналата седмица гледах "Дървото на живота" в препълнен салон в Париж. Филмът беше безмилостно освиркан от европейската публика. Да, наистина имаше невероятно красиви сцени, но това е все едно да гледаш реклама на Диор, която продължава около два часа. Идва ти too much
22
0
 
1
 
! Отговори
sevtus преди 12 години
Така,че въпросът дали могат европейските режисьори да правят холивудски филми е лесно решим и той е-ДА,докато обратното-Финчър да напарви артфилм е толкова възможно,колкот и Земята да обърне оста си е!Системата на продуценти е чудесна за бизнес,но е убийство за изкуството.Бергман има по-малко почитатели от Скот,но първият ще го изучават и след 100 г.,както Ван Гог,докато за вторият след 50 г. хлапетиите ще викат-баааси смешните ефекти..съъкс:).Така е, когато си свел киното само до технич. ефекти
21
0
 
0
 
! Отговори
sevtus преди 12 години
Каква е разликата между салонните художници от 19 в.,направили много пари и популярни сред тогавашния хайлайф,но незапомнени днес и съвременните холивудски ежисьори,пробутващи лесни забавления на тълпата и правещи пари от това?Примерът ми с Кончаловски беше,за да илюстрирам,че за европейски режисьор не представлява трудност да направи филме по холивудски тертип. разликата е, че за Скот и Финчър това е връх в кариерата, докато за Кончаловски и подобните му, това са само нискостепенни залитания.
20
0
 
1
 
! Отговори
sevtus преди 12 години
Многохудожник се радвам,че стигнахме до Ван Гог-художник,който приживе не успява да продаде нито една картина и буквално мизерува в квартирата си в Париж,както и повечето импресионисти от онова време.В същото време е имало десетки модни художници в същия град, които са обикаляли салонната аристокрация и буржоа,правейки скъпоструващи портрети с нулева стойност за изкуството.Кой помни имената на тези художници, макар и живеещи в охолство тогава и добре орпиентирали се в конюнктурата хитреци:)
19
1
 
1
 
! Отговори
ФъкОф преди 12 години
Кончаловски е снимал в Америка за пари.Системата на продуцентие е единствената добре работеща машина,защото парите се харчат рационално,има ***,но и се правят авторски филми,които имат възръщаемост-Коен, Пол Т. Андерсън, Финчър,Скот.Не някаква примадона да разхищава чужди пари,за да се прави на велик с мъглявите си идеи. Изкуството има солидно финансово измерение,питайте притежателите на картини на Ван Гог, Моцарт се свири,защото има кой да си дава парите да го слуша.
18
2
 
1
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
За всеки среднодобър режисьор е детска играчка да спретне едно филмче за забавление -екшънче, комедийка или продукция, с която да напълни салона. Не е трудно и да намерят продуценти в Холивуд. Примерно един Кончаловски на шега направи Танго и Кеш, Шльондорф също е снимал комерсиално кино в Щатите...По техни признания това са най-слабите им филми, които те са създали, ей така за да видят как се прави продуцентско кино. Така, че евр. режисьори нямат проблем с глада - имат проблем със съвестта;)
17
1
 
1
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Големият режисьор е философ, който търси същността на живота, психолог, който се опитва да разбере човешката личност с нейните комплекси и недостатъци, идеалист с кауза. Затова "Двама мъже в града" предизвика такъв конфликт във Франция, довел до отмяна на смъртното наказание. Кога Финчър или Р. СКот, иначе доволно пълнещи салоните ще разтресат обществото. Няма как да стане, защото продуцентите са тези, които им диктуват какво и как да го направят...режат им сцени, принуждават ги да сложат други.
16
1
 
1
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Е,това е - дойдохме си на думата. някой, който е превърнал съвестта в "глупости" няма как да е творец, а бизнесмен. "Режисьорите", които си изброил са отлични бизнесмени с още по-отлични връзки в продуцентските среди, чиято задача е да наберат мащабен технически екип, който да вземе акъла на изглупелите пуканкаджии в салона...но това не е кино, което провокира говорене върху социални,лични или други проблеми. За тази цел режисьорът трябва да е поставил като личен фундамент съвестта си...
15
2
 
2
 
! Отговори
Фък Оф преди 12 години
Скудоумия, Ридли Скот, Финчър, Бесон, Камерън, Спилбърг могат да правят успешни филми, което не е по способностите на надутите европейски сноби, дето никой не ги гледа и помни. Показателно е, че отдавна няма европейски филм, който да надживее фестивалния живот, забравят се. Дарден ги знаят, че са печелели два пъти палмата, никой обаче не помни с какво. Пълни глупости, че творецът отговарял пред съвестта си. Това го обясни на някой режисьор, който трябва да намери пари да снима и да се храни.
14
0
 
1
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Това разбира се, не означава, че не трябва да има място и за масовата култура, чиято основна роля е да забавлява. Нея винаги я е имало. И преди триста години са се играели евтини и ***, но забавни за тълпата водевили, но е имало и Хендел. Просто двете неща - водевилът и изкуството са съществували паралелно. Така е и сега, с тази разлика, че сега се опитват да ни опаковат водевила в целофан и да ни го представят за изкуство:)
13
0
 
1
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Сериозно ли смяташ,че продуцентите от полуфабрикатната индустрия ти изпляскват поредният индигов продукт,заради уважение към зрителя. не, просто знаят формулата как да стигнат до масовото съзнание-чрез провокиране на лесни страсти и първични емоции.Което пък е подценяване на индивидуалните способности на човека.Все едно ти казват-толкова сте ***,че може и л....о да ви продадем.Това уважение ли е?Иначе истинският творец не търси признание-на зрителя или критика-той отговаря пред съвестта си.
12
2
 
1
 
! Отговори
ФъкОф преди 12 години
Европейските филми се гледат само по фестивалите,иначе няма къде и кой да си даде парите за тях. Дори ако ги дават някъде, интелектуалците ги теглят от заливите. Единициа са хора като Роланд Джофе, Ридли Скот, Люк Бесон, които уважават зрителите, а не амбицията да ги целуне някой критик по ***. Това е тъпата система, която съществува в Европа, държавите плащат, за да се изживява някакъв *** за Бергман, само защото група мазни сноби ще му връчат украшение. А къде го признанието на зрители
11
0
 
6
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Колкото до "изостанала" Турция,те имат страхотен интелектуален елит - режисьори,писатели,художници,журналисти, които освен, че са изключително талантливи, но и застъпват ясни ценностни принципи, за които са готови да влязат и в панделата.За разлика от нашите казиионни "интелектуалци",наместили се удобно на държавни служби,свикнали да обикалят около държавната маса като песове.Да не говорим за мощните им студентски движения-сравнете ги с нашите студенти,които се обединяват само в чалготеките.
10
0
 
4
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Иначе американското кино не може да се оценява еднозначно (като повечето неща), тъй като освен Холивуд има и така нареченото американско независимо кино, свързано предимно с нюйоркски актьори като Уди Алън или Касавитис, както и Копола, Пен, донякъде Скорсезе, Наградения сега в Кан Малик и др. Те са незивасими от холивудските продуценти във финансов, а оттам и в идеен план, правейки нетолкова скъпи филми, но затова пък различни от холивудските полуфабрикатни продукции (именно продукции, не филми
9
2
 
4
 
! Отговори
Sevtus преди 12 години
Аз не знам какво означава "негледаем" филм - може би това е филм, за който се иска определен интелектуален капацитет, за да съумееш да го свържеш с живота, вместо да се пулиш пред екрана с увиснала долна челюст, държейки в едната ръка пуканки, а в другата кока-кола:)за мен например негледаеми филми са Американски пай или Дюс Бигалоу...опитвол съм се, но нещо не се получава - не успявам да довърша:))
8
1
 
4
 
! Отговори
До 1 и 2 преди 12 години
Вие сте *** и вашето мислене е за Анадола. Вие сте останали някъде в 20 век ...