Учители признават: Най-нереалните оценки са при онлайн обучението

Родителите подсказват, ученици преписват
Обновена: 3 ное 2020 07:50 | 3 ное 2020 07:40, Камелия Цветанова
72
Учители признават: Най-нереалните оценки са при онлайн обучението
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Едва 20 процента от родителите смятат, че децата им са показали по-висока мотивация към процеса на учене от разстояние в сравнение с присъственото обучение. А в същото време за 84 процента от учителите е било необходимо повече време за подготовка на уроците.

Това показва национално проучване на Института за изследвания на образованието за оценка на въздействието на обучението от разстояние в електронна среда върху ефективността на училищното образование, цитирано от „Труд“.

Още по темата
Обемният анализ ще бъде обект на дискусия в МОН. 

Министърът на образованието Красимир Вълчев и училищните синдикати ще анализират дистанционното обучение заради нарасналите случаи на коронавирус в цялата страна.

Той вече посочи, че след 11 ноември, когато изтича националното решение за временно преминаване на онлайн обучението, то ще продължи само в някои области, тоест локално, а гимназиите в „червените зони” трябва да продължат дистанционно.

Междувременно от МОН съобщиха снощи, че министър Вълчев ще изпълнява дистанционно служебните си ангажименти в следващите дни, поради контакт с лице с установена положителна проба за COVID 19.
В анализа на Института за изследвания на образованието обаче се казва, че две трети от учениците (66%) смятат, че са прекарвали прекалено дълго време пред екрана на електронното им устройство. Достъпът на учениците до електронни платформи и интернет е друг сериозен проблем за 39 процента от родителите.

Най-скептични относно повишената мотивация на децата им по време на ученето от разстояние са родителите на децата от начален етап (I-IV клас) и в пети клас.

Всеки втори учител отчита, че много от учениците му са изпитвали затруднения с ученето. На въпроса „Какво ви затрудняваше най-много при оценяването на работата на учениците в условията на обучение от разстояние?” учителите масово посочват отговори от типа на: „Учителят не може да бъде сигурен, че всички ученици работят самостоятелно, а не преписват”; „Това са най-нереалните оценки, защото не отразяват реалните знания на учениците, а по-скоро знанията на родителите” и множество подобни формулировки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ЗАЩО НА 16 МАРТ ГО ВЪВЕДОХТЕ, А СЕГА - НЕ?СЛУШАТЕ КАКВО ВИ НАРЕЖДАТ ОТВЪН ЛИ?ТА ТОВА СА НАШИТЕ ДЕЦА, НАШИТЕ УЧИТЕЛИ!
65
2
 
4
 
! Отговори
Аз преди 3 години
До АнонименНяма да го направят, защото веднага ще "цъфнат" резултатите от "ученето".
64
6
 
14
 
! Отговори
Програмист преди 3 години
какво като преписват? Живеем във века на гугъл и информационните технологии. Крайно време е да се спре с това архаично наизустяване - важното е да знае откъде да препише, не е нужно да се претоварва със ненужна информация. Да живее Гугъл и Stack Overflow!
63
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да се учи дистанционн,но да има контролни веднъж седмично в училищата където да се пишат реални оценки.
62
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 6Е, ти не си учил дистанционно, пък виж какво се е получило...
61
4
 
2
 
! Отговори
6 преди 3 години
Това дистанционно томи прилича на това как бай Тошо искаше да реши продовлствения проблем чрез "конфутата " - по 100 км м и действайте !Няма да стане , защото то просто не може да замени истинското обучение ! Просто не може ! Само го допълва и всички напъни да гозамени са обречени . Трябва реалното да се приспосиби към вируса с комплекс от условия ,какъвто частичен опи има вече всвета .А учебниците са калпави !
60
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най-големият проблем в България е, че всичко е от черно, по-черно. Ако е бяло някой веднага гледа да те хапне и унижи. Това е. Този манталитет и във вируса е същият. Живея в чужбина и като се чуя с някой от България или като гледам новините и направо се сривам, от негативна енергия и простотия. Злобни, мрънкащи и вечно недоволни хора.
59
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
програмата за образованието е зле, от една тема скачат в друга, после в трета, като учителя набляга на визуална комуникация (уча се или подобни платформи), а в главите на децата нищо не влиза, не само не е добре обяснено-изобщо не е обяснено. Други пък пращат децата да си търсят сами учебни материали. Все пак е по-добре със слаби учители, отколкото с никакви.
58
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
мен лично хич не ме интересува какво било в Германия, какво било в Швейцария. Нито можем да се мерим със стандарт, нито условия за здравеопазване, нито с условия за образование. Интересува ме тук да се намали риска за учителите, както и за близките на учениците. Да, трудно е онлайн, защото родителя вижда кво реално прави учителя и се налага редовно да помага (вечер), щото учителя не си е свършил работата. Това не е само онлайн, това се случва и като са присъствено, просто родителя не знае.
57
2
 
10
 
! Отговори
Менто преди 3 години
Най нереални са оценките на мюмюнииатсингани, винаги е било така !!!
56
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 54Значи хидешите на изпити не били формални, така ли?
55
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 55Еш па тоя па!
54
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Говорят само за големите а какво да кажем за малките който са натъпкани в стаите и се борят да оцелеят. Двоен аршин едни ходят други който оцелее.
53
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нормално е да има три системи на обучение online, присъствено и целодневноима умни и самостоятелни които да ходят на изпити седмично или месечноима нормални както си едо обяд училище обяд в столова и следобед занималня
52
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Защо в Германия са присъствено, защото тяхното присъствено не е като нашето. Спазват се мерки, децата са в по-малки колективи, паралелките не се смесват и т.н. А тука какво е? Всичките мерки, вече и на хартия ги няма. Министър Кумчо Вълчо каза, че няма взаимодействие между паралелките. Да иде да види. Всички деца, минават през един вход, чакат един зад друг на опашка. Излизат едновременно. Така че мерките са само и единствено в канцеларията му на 3 листа хартия. А той сега е онлайн. Д-Е-Б-И-Л.
51
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
то пък иначе са много реалистични. Излизат отличници, а някои нямат дори основата нямат. В такава ситуация трябва да св затегне контрола, а не да се пишат шестици, затова че някой е благоволил да се появи в час. И да, ще има много двойки тогава де :) Доста ще пропищят, като децата им не успеят да завършат или го направят с 3ки. Ще се обвинят учители, ала бала...
50
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До периЩе то обясня за Германия и за Франция. Първо всики деца над 6 год. без изключения са с маски оределен стандарт, нон-стоп, в класните стаи и навсякъде. Второ, март юни, когато ни прегряхме зуум, миит, и всякакви платформи за онлай, тяхното "онлайн" изобщо не беше такова. Пр. 1-5 упр. и в мейла или месинджъра. Дори виртуални класни стаи нямаха. Така че те наистина го загубиха това време и взеха мерки. И без да се правя на пророк, но ще видиш до седмица-две ще минат и те на онлайн.
49
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ocenkite sa mignoven momenten rezultat...ucheneto e mignoveno, momentno, barzo online...za ogromna razlika s clasnata bg staia s bradati teroristi po stenite
48
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До периПери, а в Германия затвориха ли се вече? А какво прявят за бизнеса и хората, които не работят през това време? А казват ли, че чак лятото евентуално може да се нормализира животът при тях? Или искаш да гледаме само едната страна на въпроса, щото така е по-удобно?
47
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Защо направо неАми ако не знаеш за висшето образование си е почти така... Те с двойки ги приемат, а после им е забранено да ги късат на изпити. Не знам кво се оплаквате все едно живеете в някакъв измислен идеален свят...