По селските пътища без винетка, по другите – с електронна

Камионите и рейсовете ще плащат тол такса, колите - винетна
Обновена: 29 мар 2016 16:04 | 29 мар 2016 15:41,
58
По селските пътища без винетка, по другите – с електронна
Снимка: архив Булфото

По около 3000 км от третокласната пътна мрежа в България ще се пътува без винетка. Това ще са малки локални пътища, по които няма транзитен трафик и които нямат алтернатива за достъп до дадено населено място.

Това обяви регионалният министър Лиляна Павлова.

По останалите 17 000 км от републиканската пътна мрежа ще се пътува или с винетка, или с тол такса.

Още по темата
Павлова съобщи, че ще бъде въведен смесен модел на плащане за преминаване по пътищата. Превозните средства над 3,5 тона ще заплащат тол такса на принципа на изминатото разстояние. Това вероятно ще стане в началото на следващата година. Колите до 3,5 тона няма да плащат тол такса. За тях ще остане винетната система, която вече ще е електронна и ще влезе в сила през втората половина на 2017 г.. Е-винетката ще важи за една година, без значение през кой месец е закупена. 

За ТИР-овете няма да е нужно специално бордово устройство във връзка с тол системата. Транзитно преминаващите ще могат да си купят маршрутни карти онлайн или на границата, на бензиностанции и на други специализирани места.

Павлова прогнозира, че приходите от винетки могат да се увеличат драстично. Тя обясни, че преди увеличението на цената приходите са били около 200 млн. Лева за година, а след увеличението им се очаква да достигнат до 250-260 млн. Лева. “С въвеждането на тол таксите, сумите като минимум може да се удвоят или утроят през първите години, а в годините напред тези приходи могат още повече да се увеличат“, обясни министърът, цитирана от БТА.

Павлова обеща, че през тази година ще продължи поддържането и на малките пътища. Със средства от допълнителните приходи след повишаването на цената на винетките се прави програма за целенасочено финансиране на ремонтни пътни дейности в определени райони - приоритетно в Северозападна и Северна България.

Основен приоритет остава магистралата "Хемус" и довършването на магистралата "Струма".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Какви третокласни пътища ще се поддържат, като по-първостепенните са като ниви. Вижте пътя Варна - Добрич, по средата от години има 3 километров участък, който е все в дупки и кърпежи. За какво плащаме поскъпи винетки?
5
22
 
12
 
! Отговори
Miro преди 8 години
До Анонимен #2и никой не ти е забранил да се движиш свободно... ходенето пеш си е безплатно :)
4
26
 
12
 
! Отговори
Miro преди 8 години
До Анонимен #2ами.. може.. има точно толкова безплатни алтернативи колкото и в Унгария, Чехия и т.н. :) стига глупости... като не искаре да плащате винетки - БДЖ и готово....
3
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нека веднъж да изградят бариерите по пътища и магистрали,да видите тогава колко бързо винетката за леки автомобили ще стане тол такса и........мърдане няма!!!Като новите цени на винетката де!!Същата!!Както в приказката на старите хора:"Дай да ти го вкарам веднъж,пък ходи разправяй после,че не съм те..........."!!
2
7
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тази министърка май неможе да разбере, че трябва да има БЕЗПЛАТНА алтернатива. В противен случай ми нарушава правата за свободно придвижване.
1
3
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе моа ли или не моа! Докога ще го въртите тоя народ на шиш, бе?!