Жената, строила "Ечемишка": Все едно къщата ми падна

Инж. Веселина Нинова е ръководила строителството на тунела преди 32 години
Обновена: 6 фев 2017 20:36 | 6 фев 2017 20:11, Красимир Ангелов
78
Жената, строила "Ечемишка": Все едно къщата ми падна
Снимка: Bulgaria ON AIR

Една жена е ръководила строителството на тунела "Ечемишка" на магистрала "Хемус", който вчера стана печално известен с инцидента, при който загина жена.

Още по темата
След своя успех преди 32 години, инженер Веселина Нинова си спомня мига, в който преминава през тунела, който е построила.

"Къщата ми все едно е паднала. Те им казват тунелите на Веси Нинова… Да , така ги знаят", сподели жената пред телевизия Bulgaria On Air.

В началото на 80-те над 600 мъже-инженери гледат в очите тогава 35-годишната Веселина Нинова. Тя е жената, оглавила създаденoто от държавата предприятие, което да пробие хълмовете и да ги превърне в път.

"Ечемишка беше най-качествения тунел. Цялата заготовка я доставихме тогава от военните заводи в Лом. Но това е преди 32 години. За 32 години и аз съм станала…..виждате какво", сподели Веселина. И изказа своята болка:

"Боли ме, защото не се поддържаше това нещо. Защото и аз ако не пия лекарствата, на 70 години няма да изглеждам като що годе нормален човек! Знам, че 2008 година е правен проeкт за ремонт на осветлението, но е останал в небитието поради липса на средства", допълва още тя.

И споделя, че няма да забрави 1985 година. Двата тунела са готови – единият кръщават на местността Топли Дол, а другият на малка река в близост – Ечемишка.

Още вижте в репортажа на телевизия Bulgaria On Air.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
23
 
! Отговори
Маргарита преди 7 години
До "Шегичка"Сега , когато се налага да се минава по стария път, по завоите на Витиня ,едва ли ще бъде много приятно! Аз помня това време и се гордея ,че бях част от екипа на В. Нинова.
47
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
2008 строителен министър беше Асан Гагаузов от сливенски квартал Надежда и въртоглав комунист, това обяснява защо няма пари и защо комунистите си гласува закон срещу съдебно преследване!
46
0
 
40
 
! Отговори
Маргарита преди 7 години
Отговорността е на хората, ръководили страната в периода от 2005 до 2009 година! Спомняте ли си кои бяха те? Колкото до инж. В. Нинова - тя беше изключителен професионалист! Всички 600 човека , които работеха на обектите тогава - язовир"Бебреш", тунелите "Топли дол", "Ечемишка" и "Правешки ханове" , бяха хора грамотни , знаещи, разбиращи си от работата! Имаите малко благодарност, хора!
45
43
 
3
 
! Отговори
Шегичка преди 7 години
Ааа, ето защо падат лампите ? Ечемишка била строена от жена.....
44
4
 
37
 
! Отговори
Ганчо преди 7 години
"Това което съм построил новите демократи не могат да боядисат за 27 години" - Т.Живков
43
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 43 Ами определено е друго! Щом съоръжението е издържало 35 години, значи е било качествено изпълнено. А това значи, че хората, които са го правили, са си знаели работата.
42
8
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Отговорността е изцяло на правителството на Бойко Борисов,което беше на власт през последните две години.Всички препратки към миналото са излишни.Това,че от години не е правен качествен ремонт не ги оправдава.Тези съоражения са издържали 35г.На Борисов строежите не издържат и 3 месеца.Всичко построено от Борисовото правителство т.е.фирмите свързани с него се руши.Само си представете,ако мостът на Витиня падне.Те няма да могат да го построят никога.Гласуването за ГЕРБ е престъпление.
41
1
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Случващото се в БГ след 1989г е чиста проба държавен тероризъм!Последни случаи-падна тавана на Националната библиотека-случайно и тъжно,падна тавана на тунела-пак случайно и тъжно,и ако падне тавана на Народното събрание в правилния момент- тогава ще е най-случайно и най-тъжно!Ще е добре на предстоящите избори да изберем най-заслужилите,за които ще ни е най-тъжно!Заслужават го!
40
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Докато основна грижа и цел на управляващите БГ и света банкстери-икономически и финансови престъпници- са стъклените куртаци-парите,ще е така!Всяка държава печата пари,но те не са КАПИТАЛ, а средство за създаване на свой или "купуване" на реален КАПИТАЛ-знаещи, можещи,опитни,честни,отговорни и делови СПЕЦИАЛИСТИ от цял свят!Формулата на общество с престъпен финансово-икономически елит е "Пари-стока -пари прим", а с правилен елит:"Стока-пари- стока прим"!"Печалбата" не е куртаци,а ХОРА и СТОКИ!
39
0
 
53
 
! Отговори
Напалм Детов преди 7 години
Виновните се знят, последната и най-наперена е Свинетка, но се покри. И скоро пак ще я изберета, на тати от свободния "университет" най-кадърната.
38
59
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На 35 години жена инженер шеф на държавно строително предприятие... Кой ли е бил зад гърба(да не е било нещо друго) и... Ако не съм прав моите извинения.
37
1
 
7
 
! Отговори
Loyko преди 7 години
Po sveta se strojat tuneli pod vodata mezdu ostrovi i pak sa suhi,a nie na sushata i tekat kato koshnici.Parodija na tuneli,a da ne kazvam che v Bg se brojat na prasti.V darzavi s nashata terotorija ima stotici tuneli i izglezdat kato bizuterski magazini.Bai Ganjo si e bil carvul i carvul shte si ostane.Hem ne znae i ne e vidial,hem komentira i se pravi na kompetenten.Sveta e veche v drugoto stoletie....
36
0
 
51
 
! Отговори
Патен инженер преди 7 години
Гаранционният срок на конструкцията е 10г, след ремонт 4г за пътни съоръжения- тунели и мостове.Тунела е построен 1982г. за 35г никаква поддръжка и резултатът е фатален-отнет човешки живот. Няма нищо вечно. В нормалния свят хората строят, но и подържат. В БГ за 27г пълна безотговорност и безхаберие на всички управници без изключение. Може да се случи същото и в друг тунел, на някой мост... По пътищата дупка до дупка, ями, кратери, над главите падат конструкциите на тунелите... винетки плащаме...
35
0
 
84
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ОК, намерихте жената, която е ръководела строежа на тунела. Сега тръгнете с камерките и микрофончетата по отговорните агенции да задавате въпросите, защото тя няма вина. Нейната задача е била да ръководи строежа и е съвршила работата си повече от прекрасно- 30 години съоръжението не е мръднало, въпреки липсата на поддръжка. Не е нейна задача да катери стълбовете и да наблюдава състоянието им. Тръгвайте да търсите отговорните.
34
25
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ДОКАТО СЕ СТРОЕХА ТИЯ ДВА ТУНЕЛА ЗА КИЛОМЕТЪР ДВА . Австрия колко България ПОСТРОИ ДЕСЕТКИ ПЪК И ОБЛИЦОВАНИ С ПЛОЧКИ И ОСВЕТЕНИ. Без да се вдига такъв шум, както с тия тунели
33
1
 
57
 
! Отговори
Жалко преди 7 години
Няма вече такива качествени хора, специалисти и професионалисти.Почитания към жената.Аз друго искам да знам - колко и кои ще са хората, които ще лежат в затвора, за меко казано престъпно безхаберие?!?
32
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
По магистралата от Солун до Игуменица в посока има точно 56 тунела,идеално вентилирани,осветени и поддържани!В Албания през 2007 г откриха тунел с две тръби с дължина по 5.8 км,вътре с ЛЕД осветление отстрани и отгоре, дори в обратната посока на движение,нищо че е еднопосочен,перфектна вентилация и чистота!
31
68
 
6
 
! Отговори
ицо преди 7 години
Ей айде стига с комунистически отрочета,тая бкп труженичка като го е строила защо не им е казала и поне една боя от време на време да му удрят.Изровиха я сега от нафталина да дава разяснения за гения на комунистическото строителство.Жената си отиде ей така като на екзекуция,тая дърта скумрия тука ми обяснява как пиела лекарства...ей осъзнайте се бе
30
0
 
48
 
! Отговори
Lan преди 7 години
30 Август, извинявай, ама колко от тях 30 години НЕ са поддържани и ремонтирани и продължават да функционират! Цяло чудо е, че е първата подобна "авария"! Това доказва качественото строителство - за справки виж новите тунели на магистрала "Люлин" на какво приличат! ТАМ ще ад само след година-две, от сега падат облицовъчните платна...а е има няма на колко 3 години!
29
0
 
49
 
! Отговори
Отговор на к.30 преди 7 години
Август, заблуждаваш се - не става въпрос за небрежен строеж, а за калпаво, некадърно поддържане , заключаващо се само в отстраняване на видими повреди . За вентилацията: действително, в началото тя беше направо отвратителна, но сетне се взеха мерки и този проблем изчезна. За теч на водата - на всеки 5, максимум 7 г. трябва да се заменя облицовката на тръбите с нова, но това не е правено с устойчиви на влага покрития, с каквито от 10-ина години пазарът е пълен. Така че виновна е ПОДДРЪЖКАТА.