Жената, строила "Ечемишка": Все едно къщата ми падна

Инж. Веселина Нинова е ръководила строителството на тунела преди 32 години
Обновена: 6 фев 2017 20:36 | 6 фев 2017 20:11, Красимир Ангелов
78
Жената, строила "Ечемишка": Все едно къщата ми падна
Снимка: Bulgaria ON AIR

Една жена е ръководила строителството на тунела "Ечемишка" на магистрала "Хемус", който вчера стана печално известен с инцидента, при който загина жена.

Още по темата
След своя успех преди 32 години, инженер Веселина Нинова си спомня мига, в който преминава през тунела, който е построила.

"Къщата ми все едно е паднала. Те им казват тунелите на Веси Нинова… Да , така ги знаят", сподели жената пред телевизия Bulgaria On Air.

В началото на 80-те над 600 мъже-инженери гледат в очите тогава 35-годишната Веселина Нинова. Тя е жената, оглавила създаденoто от държавата предприятие, което да пробие хълмовете и да ги превърне в път.

"Ечемишка беше най-качествения тунел. Цялата заготовка я доставихме тогава от военните заводи в Лом. Но това е преди 32 години. За 32 години и аз съм станала…..виждате какво", сподели Веселина. И изказа своята болка:

"Боли ме, защото не се поддържаше това нещо. Защото и аз ако не пия лекарствата, на 70 години няма да изглеждам като що годе нормален човек! Знам, че 2008 година е правен проeкт за ремонт на осветлението, но е останал в небитието поради липса на средства", допълва още тя.

И споделя, че няма да забрави 1985 година. Двата тунела са готови – единият кръщават на местността Топли Дол, а другият на малка река в близост – Ечемишка.

Още вижте в репортажа на телевизия Bulgaria On Air.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
28
 
! Отговори
до к.15 преди 7 години
продължение: Отделно земният слой върху тръбите е с повишено съдържание на влага, пък е и пропусклив, така че често облицовката на тръбите е влажна и понякога тече вода. Така че не бързай да говориш глупости. Ясно е, че не си инженер, но нямаш и елементарна техническа култура. Така че гледай на дядо си къщата и не й сменяй керемидите.
27
0
 
29
 
! Отговори
Георги преди 7 години
До к.15: Извинявай, но ти говориш като луд с оная си работа. Сериозен оглед на тунел се прави 2 пъти годишно, а такъв е правен през куп за грош. Отделно през 2009 г. е забелязана корозия на анкерните болтове, които държат гредите на осветителната система, но някой си е питал нещо си. Плюс това вентилрацията на двете тръби не беше добра, което води до ускорена корозия на металните детайли . / to be continued
26
27
 
12
 
! Отговори
Август преди 7 години
Не съм минавал през тунел в Европа, който да има теч, липса на осветление или не работеща вентилация. Напротив, безупречни са. И най-старият тунел под Темза в Лондон е сух. Да падат осветителни тела - абсурд. Българските тунели са това, което е обратно на европейските. Лица на социалистическото минало.
25
0
 
6
 
! Отговори
Радо преди 7 години
Тъжно... без отговорно...
24
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Tunelхидроизолаций викаш
23
0
 
11
 
! Отговори
бергхоф преди 7 години
а, а магистралата от Солун до Игуменица, леле мале, що е тунел що е чудо!!!!!
22
2
 
47
 
! Отговори
до бергхоф преди 7 години
Ама немецът си поддържа съоръженията! Не ми разправяй басни, че построил нещо през 35-та година и 80 години нито го смазва, нито му подменя износените части. Заводът в Лом не е зле, ти си зле!
21
15
 
6
 
! Отговори
Tunel преди 7 години
Правил съм 15 години хидроизолаций (Sarnafil) fg i ts)на тунели в Германия, Франция и Швейцария не съм видял нещо подобно в Бг, всички тунели текат и е въпрос на време когато ще умират още хора, за какво качество тази жена не разбрах. Често пътувам по тези тунели и се кръстя когато излизам от тях.
20
31
 
7
 
! Отговори
бергхоф преди 7 години
гледах по телевизията, не по вашата, как са строили немчугите, преди сто години там в планината. там в скалите още има работещ асансьор от 1935 година, да не говорим за тунелите и другите съоръжения! кога е строено метрото в Лондон, а преди колко века са прокарвани подземните комуникации в Париж!? .... завод в лом .... мили Боже, колко сме зле!
19
1
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе ей 15, ти чувал ли си случайно, че всяко голямо съоражение се прави да издържи 20 или 25 години без основен ремонт? 32 години особено за тунел при такива тежки експлоатационни условия си е направо като 100 години за някаква селска къща, ако не и повече. Забележи: да издържи 20 години БЕЗ РЕМОНТ! Оттук нататък следва регулярната поддръжка и инспекции, които даже 2 пъти в годината са малко, а трябва всеки месец да се правят. Просто няма такава гавра - в България масово се пести от поддръжка.
18
1
 
48
 
! Отговори
до лоша организация преди 7 години
На металните съоръжения (като лампата) не им дават 100 години гаранция, подлежат на корозия при липса на поддръжка, не знам дали ти е известно. Да сравняваш строеж и метален стълб е меко казано мало умно. Тунелът паднал ли е? Не е паднал. Значи жената си е свършила работата качествено. Кое падна- метален стълб вследствие на корозия и неподдържане. Кой е виновен- поддръжката.
17
0
 
17
 
! Отговори
Троя до 15 преди 7 години
Извинявай,но ти *** ли си,или простоти идва отвътре?
16
1
 
41
 
! Отговори
Соц бетон преди 7 години
Соц строежите излязоха много устойчиви и геройски издържаха толкова години без ремонти, че някои си въобразиха, че са и вечни.
15
1
 
5
 
! Отговори
ХХ преди 7 години
До РАЗМИСЛИ и СТРАСТИНе с Бойко трябва да се мери, а с Лилето Павлова.
14
0
 
16
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
За всяко нещо било на кораб ,самолет или на сушата има чек - листи-проверено ,от,дата подпис,срок до следващата проверка.Всичко е опростено до минимум,просто трябва да се извърши съвестно.
13
86
 
2
 
! Отговори
ЛОША ОРГАНИЗАЦИЯ преди 7 години
Егати и Инженера - направила е един проект който след 32 години падна и уби човек . Мисля че тази жена трябва да се държи отговорна . Обикновено на такива съоръжения се дава гаранция 100 години , като панелките . Прадедо ми е направил къща преди 70 години и още не е протекла или да има паднала керемида .
12
3
 
29
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 7 години
Стига с тия тунели и ж.п. линии, бе! Аз санирах ли ви панелките? Санирах ги! И още ще санирам, ако ме изберете пак! На тая държава асфалт и стиропор трябват. Станишев да каже що не е ремонтирал Хитрино и тунела преди 10 години.
11
1
 
19
 
! Отговори
бай петко преди 7 години
къде е свитетката и да обясни защо само пари иска свинята а никаква работа не върши????долни крадливи ***
10
1
 
41
 
! Отговори
Аутист преди 7 години
Репортерката да се беше сетила да попита инж. Нинова: на какъв период би трябвало да се правят плановите ремонти и какво би трябвало да включват? Жената сигурно помни много добре и тези подробности. Тя е платила е ужасно високата цена, да няма деца, но да имаме тунели.Има живи и здрави, и с ума си инженер-конструктори на мостове: Питайте ги в какво състояние са примерно подпорите им. Ще се ужасите, колко трагедии предстоят.Само с далавери не става- иска се и ум, и опит, и добросъвестна работа.
9
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До до художника - е да де, като за още много проекти от знайни и не знайни архитекти, и инженери! те проектите са пари, големи мангизи, а изпълнението - на кой му пука!