Мрем по пътищата родни! Първи сме в Европа! Мерки, кога?

Средните стойности за общността са на половина от броя у нас
22 май 2017 17:00,
144
Мрем по пътищата родни! Първи сме в Европа! Мерки, кога?
Снимка: архив, Bulphoto

България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз, съобщиха от Съюза на българските автомобилисти /СБА/.

Основният показател, по който се сравнява безопасността на движение в отделните страни в Европа, е брой на загинали при пътнотранспортни произшествие на един милион жители, а по този критерий през 2016 г. нашата страна заема челна позиция с близо 100 загинали /99,7/ на 1 млн. население.

Още по темата

Още по-тревожно е, че се запазва тенденцията от последните години за ръст на жертвите у нас, е показал анализ на тема "Оценка на безопасността на движението по пътищата по области в България", изготвен от Атанас Вълев и Георги Младенов от Техническия университет в София.

През 2015-а загиналите са били 99 на 1 млн. жители, през 2014-а - 91,8 души, през 2013-а и 2012-а - 82 души.
По този показател за 2016 г. с най-малък брой на загиналите са Швеция, Обединеното кралство, Холандия, Испания, Дания, Германия, Ирландия. Средните стойности за ЕС са точно наполовина по-малко, отколкото в България - 49,99 убити на 1 млн. жители.

В последните години Европейската комисия е предприела редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите-членки. Ако се съди по статистиката, те са дали резултат в по-развитите западноевропейски държави, но не и у нас, е отбелязано в съобщението на СБА.

През 2001 г. 54 900 души са загинали при пътни злополуки по пътищата в Евросъюза, а през миналата година този брой е 25 500. Спадът е забележителен - жертвите са наполовина по-малко. В България също има намаляване на загиналите, но не с такъв процент. През 2001 г. убитите са били 1011, а през 2016 г. - 708.

Авторите на изследването са отбелязали, че ако в ЕС има тенденция за намаляване на жертвите на 1 млн. жители, то тези стойности за България бележат значителни колебания. При среден брой 99,7 загинали на един милион в 18 области има повишаване на средното за страната.

Особено се открояват областите Ловеч с 263, Разград с 208, Видин със 169, Монтана със 163 и Силистра със 143 души загинали на 1 млн. население. Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Ха,ха,хаааааааа...А също така те и храни бе неЪдЪрталецо с неизяснен произход и полТАКИВА СТЕ ВСИЧКИ ПРИ.МИ.ТИВИ
73
1
 
4
 
! Отговори
Фар преди 6 години
За какво са задължителни дневни фарове на пътя ?
72
5
 
6
 
! Отговори
Ха,ха,хаааааааа... преди 6 години
*** СЕ МИСЛИ ЗА МНОГО УМЕН И ВЕЛИК-------ЗАТОВА УМИРА БЪРЗО КАТО "ГЕРОЙ" И Е КАНДИДАТ ЗА "ПАМЕТНИК НЕРЪКОТВОРЕН"!!!!/ --по руски образец../ ТАКИВА СА ВСИЧКИ ПРИ.МИ.ТИВИ.
71
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
мне онези с фуражките мисля че трябват да упражняват контрол над нещата,дали народът е умен,красив или недъгав не е от голямо знсчение.Ти колко фиша написа днеска или само *** из фейса от служебния таблет?
70
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимно 84мега глупави са тия които са те създали-ФАКТ Е
69
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимно 83НИКОГА няма да ти се избие от кухата тимберица
68
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 82аха ония с фуражките са виновни, че българиня е мега глупав така ли?
67
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Когато се избие балканския манталитет от пpoстия българин. Никога.
66
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стъкмистиката нямаше да е такава,ако онези чакалящите из храстите фуражки вършеха някаква работа. Аз ли трябва да следя какви таралясници и как минават предгледи ... през съзнателния си живот не съм виждал полицейска кола в акция, главно ги мяркам по кафенета и кебапчийници или клечащи в храстите...
65
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимно 80"народът" си ти ***
64
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какви мерки чакате ? Народът е *** , примитивен Бай *** си мисли че да караш кола означава само да натиска *** на газта и другите да не му се пречкат
63
3
 
11
 
! Отговори
чоко преди 6 години
1) лоша инфраструктура,липсваща маркировка и осветление2) таратайките които минават годишния преглед по другия начин3) умствения багаж на средностатистическия бай Ганьо4) купени книжки / млади кандидат бабаити 5) КАТ
62
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Антонганчо , по себе си ли съдиш
61
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До BayazitzА кой ще те храни като измреме,и от кой ще береш
60
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Едни мрът други акъл по селата дават ми то управия нема гледа и тъпее ажеба село пии си ракията да не земеш да останеш на вода от много пиене
59
5
 
14
 
! Отговори
Антон преди 6 години
Може би пътищата имат значение до някаква степен.....Но основната заслуга е на ***!Ние може би сме единсъвента страна от ес, където:- когаго изпреварваш, *** ти дава газ и ти пречи умишлено- Когато искаш да се престроиш гането отново ти пречи подавайки газ- гането се стреми да изпревари цялата колона на светофара, защото си мисли че така е по-хитър- гането не сменя гуми защото зимни,летни гуми , това е конспирация на производителите на гуми- *** се чувства безнаказан,
58
5
 
3
 
! Отговори
Bayazitz преди 6 години
Kolkoto po barzo izmrete,tolkovo po hubavo
57
2
 
3
 
! Отговори
Грфг преди 6 години
До 70По време на комунизма - два пъти по-зле при десет пъти по- малко автомобили. За 1988 г - 1200 жертви.
56
1
 
22
 
! Отговори
Манолски преди 6 години
според мен не е само до пътища и наказателни мерки. Главния фактор е целенасоченото оскотяване и опростачване на нацията, които издигнаха в култ батките, тарикатите и чалгарския манталитет. Мечтата на повечето тинейджъри е да издуват 20 годишни перални и да гледат лошо. Селските побои по кръстовища и спирки доказват тезата ми
55
1
 
20
 
! Отговори
morelini преди 6 години
Ще го повторя...Проблема е в нашите глави.Ясно е че пътища хубави ..Няма.Но това означава ли че трябва да караме като *** и да се трепем по улиците.Значи се съобразяваш с пътната обстановка и....караш Безопасно.Да бързаш...да стигнеш с 15..20 мин по рано,струва ли си да рискуваш твоят живот,на близките си и на ...нищо неподозираш участник в движението...