Фалшиви курсове = реални убийци: Всеки четвърти с книжка – участва в ПТП

Сивият сектор в тази област се разраства, съобщава експерт
22 май 2017 09:00, Петя Славова
40

5385 гледания   |  Още видео
Всеки четвърти, взел книжка, участва в ПТП, показват статистиките на "Пътна полиция". Причините – фалшив изпит, фалшив курс, фалшива книжка.

"Необходимо е да бъдат въведени реформи, тъй като в момента огроромен проблем се оказват часовете, отредени за практическо обучение на курсистите. По закон те са 31 часа, но реално много от автоинструктурите пренебрегват това правило и се оказва, че кандидат-шофьорите в някои случаи се обучават в рамките на 15-16 часа", заяви в студиото на "България сутрин" Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Пред Bulgaria ON AIR автоинструкторът Красимир Георгиев допълни, че сивият сектор в тази област се разраства все повече и достига до почти 90%. Той е на мнение, че дори тези 31 часа, които са записани в закона, са крайно недостатъчни, имайки предвид интензивното движение по пътищата на страната ни.

"Трябва да се въведе електронен контрол, с който да се следи реалното време, в което всеки кандидат е шофирал преди изпита. За това трябва да се погрижат от Министерството на образованието, съвместно с Министерството на транспорта.

В момента има работна група, която работи по тези въпроси със заповед на министъра. Проблемът е, че трябва да се промени учебната документация, но това на практика е невъзможно да се случи, защото в Министерството на образованието няма кадър, който да разбира", категоричен бе Красимир Георгиев в студиото на "България сутрин".

Той коментира още, че ако бъдещите шофьори са добре подготвени, няма да се стига до търсене на вратички за купуване на изпити и книжки.

Все още огромен проблем, по думите му, се явява обаче мързелът и нежеланието от страна на курсистите, които с "малко повече пари в джоба" и слабият контрол от страна на автомобилна администрация заобикалят законите и стават потенциални убийци на пътя.
 


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
4
 
! Отговори
Бай Хой преди 1 година
Ами хващайте си ги и шофьорите с купени документи, и тия които им ги дават. С по-солени глоби ще има за държавата парички. Този от който зависи проверката да си върши работата. Защо за несвършена работа трябва всички да недоволстват за да почне да се върши. А сигурно по една шапка пари получават на месец компетентните органи
26
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Do 20 И кво да вдигнем гражданската ,за да могат да лапат застрахователите.
Освен това, на какъв принцип ще изчисляват кой колко да плаща .
На един приятел му изкочи един пиян пред колата от 1 храсти и го бласна , и кво да плаща 1000 лв гражданска заради 1 пияндурник
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какво стана с долнодъбнишкия клан? Или и той отиде в историята като баце 2?
24
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чудно ми е как удостоверени доказано неграмотни (не умеят да пишат и четат), а взимат книжки? Направете така, че за да имаш книжка задължително да имате завършен 11 клас.
23
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най-лесно, вдигане на гражданската както е в Англия. Първо да се прави само на лице а не на кола, второ като вземеш книжка и хоп 1000лв гражданска ако имаш нарушения да се вдига, ако нямаш поетапно да се сваля, ако нямаш гражданска да те сцепват. Ако нямаш нарушения и ПТП-та да е евтина. Ся взел келемето книжка и газ, с на татко колата и олеле....
22
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докато КАТ не започне да си върши работата, ако ще и 10000 часа да е кормуването на шофьорските изпити, нещата ще си останат същите.
21
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Взимането на шофьорска книжка да се въведе като учебен предмет в последните два класа 11 и 12. Със задължителен хорариум и изпит като матурите.
20
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добре подготвени означава да си платите щото иначе си измислят несъществуващи нарушения и късат за пари.Масово инструктурите не знаят или не спазват законите.А катастрофите се дължат на това,че наказанията са жалки-пияни и дрогирани убиват с автомобилите си хора и после им дават условни присъди.Като почнат да лежат за по 20-30 години по затворите плюс една хубавка глоба от половин милион на труп нещата ще се оправят.Сега правят толкова катастрофи не ор незнание или неможене.Просто не им пука.
19
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Путинови ценности.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трябва да катастрофира някой от който зависят проверките на тези курсове, че тогава да се оправят нещата
17
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Питай някой какво ще ти се случи, ако те хванат да караш без книжка в либералния Запад.
16
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най-зле са тези с 2-5 години стаж. Хем не са съвсем шофьори, хем вече смятат, че имат стаж.
И още нещо за комунизЪма:
През 1988 г. броят на жертвите на пътя е 1 153 души, а ранените са 6 292 при 5 974 пътно-транспортни произшествия (ПТП). За сравнение през 2013 г. и 2012 жертвите на катастрофи са по 601, през 2011 г. – 653. Статистиката за в края на комунизма за убитите при ПТП надхвърля данните за всички години след 1996 г.
15
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз не виждам реално как ще помогне увеличаването на обучението от 15 часа на 30 часа. Колко току-що взели книжка шофьори катастрофират, преди да са натрупали още 15 часа стаж зад волана? Нула.

Реалния проблем е придобиването на самочувствие зад волана, усещането за безконтролност и се започва масово нарушаване на законите по пътищата. И се сещате какво следва...

Не ви е проблем младия шофЕр, дето кара с 60км/ч. Проблем ви е тоя с 5-6 месеца стаж, дето си е повярвал и кара с 120км/ч...
14
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стига с тоя полигон. Аз не съм се учил на полигон, но имам златен талон и нито една катастрофа, карам вече почти 20 години.
Въпросът е да няма корупция при изпитите и взимането на книжките, както и КАТ да си гледа работата и всичко ще е ток.
13
8
 
23
 
! Отговори
s преди 1 година
При комунизЪма имаше полигон, където курсистите се учеха първо да потеглят, да правят слалом и основните маневри и чак тогава излизаха на градско и извънградско. Сега при демокрацията си такова таковата.
12
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ай стига бе, смао да не лъжете...
Тук обаче се забравя едно доста важно нещо - самият изпитван само се чуди как да бутне пари под масата, само и само да мине изпита. Грам не се замисля, че има директно човешки живот намесен.
11
0
 
21
 
! Отговори
Александър преди 1 година
Пак се прехвърля проблема от болната на здравата глава. Ако курсистът се яви с 15-16 часа и е неподготвен как така минава изпита ? И как така на улицата не го глобяват постоянно на улицата ? И защо иструкторът ще се съгласява на това ? По-малко часове, по-малка цена на курса, по-малко пари ще вземе. Къде е логиката ?
Големият, огромният проблем е тоталната липса на контрол на улицата. Освен за скорост и чат-пат за алкохол, нищо друго не се следи и проверява.
10
4
 
16
 
! Отговори
Жо преди 1 година
НЕОБХОДИМО е да се върне изпита по кормуване на ПОЛИГОН.
Там най-лесно държавните органи могат да установят контрол. Там си проличава кой става за шофьор и кой не. Пространствената ориентация, ловкото боравене с волана и спирачката при преминаване между колчетата, въртенето на волана при движение на заден ход, потеглянето на ръчна спирачка при наклон, и бързото паркиране- перпендикулярно /ама не с мотора напред/ и успоредното /което окончателно показва кой става и кой не.
9
3
 
14
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
Книжка съм взел във "В.Пик",и там обучението си беше на ниво,каквото си беше иизобщо при шофьорските курсове при социлизЪма.Тогава обаче имаше ПОЛИГОН,който е издържал на него,моля,заповядай на градско.Та когато върнат полигона,и изпитите станат отново ИЗПИТИ,тогава ще има напредък по въпроса с безопасността на движението.Останалото е ала-бала.
8
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен
Защото не е разграбена от НАТО и ЕС, а от твоите господари, Червенко.