1000 лева за каране в аварийната лента? Прекалено строго е!

Алекси Стратиев: Неправилното изпреварване е по-голям проблем!
31 юли 2017 14:30,
137
1000 лева за каране в аварийната лента? Прекалено строго е!
Снимка: архив Булфото

Санкциите, които се предвиждат за шофиране в аварийната лента на магистралата, са прекалено строги, смята експертът по пътна безопасност и бивш шеф на КАТ Алекси Стратиев.

Миналата седмица депутатите от транспортната комисия одобриха на първо четене промени в Закона за движение по пътищата, с които се въвежда глоба от 1000 лв. и взимане на книжката за три месеца за шофиране в аварийната.

"Това е неоснователно висока санкция", коментира Стратиев пред "Фокус".

Още по темата

Според него освен засиленото полицейско присъствие е необходимо да има и допълнителни стационарни камери на магистралите.

"Да, имахме и все още има такива конфликти в аварийната лента с пострадали и загинали. В същото време обаче в закона продължават да стоят текстовете, които при неправилно изпреварване глобата е 20/30 лева, а от това нарушение има много повече загинали отколкото при движението в аварийната лента", смята експертът.

Според него движението в аварийната лента, както и в бус лентата, е преди всичко липса на дисциплина у водачите. Затова осъществяването на контрол в тези участъци би било много полезно.

"Санкцията би трябвало да не е толкова голяма, но трябва да е съобразена с нарушението и най- вече трябва да има контрол и санкции към нарушителите. Това всичко води към подобряване на поведението на участниците в движението", каза още комисар Алекси Стратиев.

Той обясни и че сред тежките нарушения е така нареченото избутване, за което наказанието в нашето законодателство не е добре решено.

Експертът посъветва, с оглед на сигурността, разумният водач да се съобрази със ситуацията и да избегне конфликт.

"Мотористите и велосипедистите са едни от най-уязвимите участници в движението. Мотористите трудно се забелязват, често карат с превишена скорост и липсва взаимна толерантност на пътя", каза още Алекси Стратиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


137
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
1
 
8
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Докато има хора, които искрено си вярват, че огромните глоби като се запишат в закона ще спрат нарушенията, няма да се оправим. Умните хора са го казали: Ефективността от санкциите се измерва с тяхната неизбежност, като размера на санкциите е несъществен. В България по предложение на КАТ и разни с промити от КАТ мозъци, непрекъснато се увеличават наказанията, след което нарушенията също се увеличават. Няма как да стане по-добре, след като КАТ налага санкции за 1 на 100 хиляди нарушения.
74
1
 
3
 
! Отговори
до 82 преди 6 години
Няма смешки. В цивилизованите страни цялата магистрала е на оглед от камери. Това е.Като не ни отърва, това е. Има камери - снима се, връчва се, толкова.Има желание, няма желание. Тоя избягал, оня избягал...
73
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И 100 000 да я направите глобата, когато няма контрол няма да има и дисциплина. Катаджия взима 1000 лв на месец, примерно. За една седмица си изкарва месечната заплата от нарушители. Нарушителите си казват, а ще дам 50 лв и няма да ми пишат акт за 500лв. И дисциплината рухва. Подбора на кадрите е опорочен. Без контрол нищо не се получава.
72
2
 
12
 
! Отговори
читател преди 6 години
За седмица два пъти ходих до Бургас. Многократно видях каращи в ав. лента.Малко е 1000лв, трябва повече, за да им избият от главите всякакво желание да препускат там.
71
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този Алекси Стратиев е ***! Който не иска да плаща 1000 лева е необходимо единствено и само да спазва закона! Не може нарушител да се оплаква ,че е бил глобен затова ,че е нарушил занкона, защото закона не следва да се нарушава. Така ,че 1000 лв за всеки смята ,че правилата не се отнасят за него!
70
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Пипи 80Във западните страни нямаш право да караш по магистрала ако се учиш или ако не можеш да подържаш определена минимална скорост! За каране в аварийната лента късат "глави", слагат наказателни точки и скубят здраво парични глоби които, ако нямаш необходимите доходи, плащаш на части! Няма "лабаво"! Ако има инцидент (да пази Господ) трябва да има възмомост за линейката да стигне максимално бързо до инцидента/ПТП-то! Глобата от 1000 лева си е абсолютно резонна и безотговорността - спряна!
69
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Последно един специалист каза, че по закон било разрешено ако имаш повреда с някакви поправки от преди 1 година?Ако това е вярно, остава някой да се опита да се докаже дали има авария колата или не, което си е за шесторна експертиза и 33 години съдебно дело.
68
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе кой го боли за мотористите.
67
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 80Ясно е че не караш много. Магистралите са пълни ссъс спрели автомобили в аварийна лента да почиват , пи○аяят или да се с имат. Преди години имаше загинали по тази причина. Глобата си е адекватна . Ти ако имаш проблем с колата си карай там. Тук става въпрос за останалите , които нямат проблеми . Стига се правихте на умни.
66
3
 
8
 
! Отговори
смешки преди 6 години
в събота пътувах до от Бургас до София в неделя обратно.... колко "бързащи" коли предприеха изпреварване на колона зад камион в аварийната .... не е истина! А едно от тези аварийни изпреварвания беше непосредствено 500 метра след патрулка.... е как да го хванеш такъв, а кво остава за глоба...
65
3
 
10
 
! Отговори
глоби до дупка преди 6 години
а изпреварването през аварийната лента да не се ли счита за изпреварване а ???
64
11
 
4
 
! Отговори
Пипи преди 6 години
За всеки пътен инженер е ясно, че аварийната лента е за аварийно спиране и движение с ниска скорост, когато автомобилът е с проблем и не може да вдигне над 60 км. Движението с подобна скорост е напълно безопасно и е много глупаво да се въвежда глоба за движение по тази лента. То затова и в нормите за проектиране на магистрали фигурира изискването за аварийна лента. Освен някой "умен" депутат не забрани да има аварийна лента по магистралите?
63
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Когато една глоба е прекалено голяма, е ясно, че няма да бъде прилагана, колкото искате примери. Крайния ефект е, че ще се ползва само за саморазправа, а не като превенция.
62
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Има има ...С такива глоби ..бързо ще спрат. КАТ е пълен с хора без книжки . 2-3 години на тея глоби и ще стане спокойно. Като бачкаш 2 месеца да си платиш глобата ...бързо ще схванеш :)
61
5
 
6
 
! Отговори
ХМ преди 6 години
Дами и господа!Скоро БМВ х5 ще струва 2000лв втора ръка!Няма глоби,няма наказания които да могат да вържат джигитите да не се избиват!И в момента коли с 200 плюс коня могат да се вземат за под 1500лв ,в лишения от десциплина и липса на умения български шофер ,ужасът ще е пълен.
60
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Експерт до експерта. Иска дисциплина у водачите, не иска да има високи глоби ?!?!?!?
59
6
 
10
 
! Отговори
Резултата: преди 6 години
Сега КАТаджиите ще застанат най-отпред на задръстването и вместо да регулират движението и да се погрижат за бързото му възстановяване ще спират движещите се в аварийната за да пишат актове, допълнително влошавайки задръстването и напрежението на всички чакащи. К Л А С И К А!
58
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо да е висока глобата, то не е и толкова проблема в размера, а в контрола и налагането и
57
2
 
8
 
! Отговори
Една добра идея преди 6 години
Има лесен начин да се спре движението в аварийната лента и тя да си остане такава.Сега нали смятат да правят Тракия трилентова?Значи сегашната аварийна става трета,а да направят аварийната само с чакъл и да видим кой ще кара по нея с 200!А за придвижване с 40-50 до най-близкото отклонение става.Или за спиране при аварийни ситуации.
56
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 64Заплатите са последствие от 60 години комунизъм и изолация. Глобите са за тези , които нарушават закона и поставят в риск останалите участници. Популизъм в случая, не върви :)

Спонсорирани публикации