След вложени милиарди: Идва ли краят на програмата на Boeing 737 MAX 8?

Експерт: Имиджът на Boeing пострада сериозно, компанията няма да се срине
Обновена: 14 мар 2019 13:09 | 14 мар 2019 12:50, Красимир Ангелов
33

7996 гледания   |  Още видео

Самолетната катастрофа с Boeing 737 MAX 8 на Етиопските авиолинии изкара на преден план взаимодействието между уменията на пилота и автоматизацията на машината. В крайна сметка тези самолети бяха приземени в цяла Европа и в САЩ до изясняване на причините за двете идентични катастрофи в последните 6 месеца.

"Тези катастрофи навярно няма да сринат имиджа на компанията. Това не е прецедент, тъй като и преди е приземяван самолет на Boeing, посочи водещият на "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR Александър Богоявленски.

Той припомни как преди десетина години друг модел на Boeing също беше приземен и то за близо 40 дни, поради проблем със самовъзпламеняване на литиево-йонни батерии. Тогава обаче всичко се размина без жертви.

"Имиджът на Boeing пострада сериозно, има откази от направените поръчки. Към момента 5111 самолети MAX 8 са поръчани, като това е най-популярният модел в момента по отношение на продажбите. Предстои да видим какъв ще бъде икономическия ефект", подчерта Богоявленски. .

По думите му над 90% от обучението на екипажа в днес преминава в симулатори, но те са достатъчно съвършени, за да запознаят пилота с действителността.

"Има много признаци да мислим, че инцидентите с Boeing са еднотипни. Оказва се, че има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота. Въведено е допълнително обучение на пилотите с автоматиката на машината. Но явно не е било достатъчно. Самолетният транспорт е доказан като най-безопасния", отбеляза пред Bulgaria ON AIR гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.

По думите му в този самолет има много нововъведения, но явно има несъответствие между възможностите на машината и уменията на пилота.

Прекалено много инвестиции са дадени за създаването на този самолет, така че едва ли програмата по производството му ще бъде прекратена, заяви още Петров. Думите му бяха подкрепени и от Александър Богоявленски, който посочи, че в програмата за създаване на Boeing 737 MAX 8 са вложени огромни пари и затова няма как тя просто да бъде прекратена.


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В Еърбъс сигурно гърмят шампанското.
28
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
американците немогат да правят самолети и това е, а герб искат F16
да купуват ...
27
3
 
6
 
! Отговори
Обо Сан преди 3 месеца
Подобрението ще е в намаляване броя на пътниците . По малко ще са жертвите !
26
10
 
23
 
! Отговори
анонимен. преди 3 месеца
Подобрения на падащ курник. И кви подобрения бре? Може би по-малко да се оцапат пасжерите от редовното оакване? Боинг замина в историята. Беше нещо голямо до края на 90-те години. От там на сетне стана мултинационална комания с гаражни производства в Индия .. за по-евтино и още по-големи печалби. Закрвай
25
17
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тука има много експерти! На картинка не са виждали самолета, но бил калпав???
Руските са супер нали? Нищо, че падат честичко във вътрешните им полети, че те другаде отдавна не ги ползват тях.
Самолетите от 30тина година и повече се движат в 90% от времето на автопилот и пилотите се намесват само в определени ситуации. Така че е много възможно именно пилотската липса на опит да е причината.
24
9
 
22
 
! Отговори
българин преди 3 месеца
Все още ли вярвате,че краварете са стъпили на Луната!?
Ха,ха! Та те не могат до стъпят на Земята, камо ли на Луната!
23
2
 
20
 
! Отговори
Обо Сан преди 3 месеца
Самолетът е КАЛПАВ това е причината ! На него се МРЕ !
22
1
 
16
 
! Отговори
бай ганю преди 3 месеца
сега заключението ще бъде пилотска грешка поради недостатъчна квалификация за управление спрямо особенностите на този модел
21
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А ние сме тръгнали да купуваме от тях самолети .
При тава що половин милиард парчето...
20
7
 
19
 
! Отговори
славянин преди 3 месеца
След вложени милиарди и трилиони задокеанските чобани ще трябва да закрият няколко програми - на BOEING, на Фъ-35, на ПРО и списъкът постепенно ще се допълва - толкова са им интелектуалните възможности на ''божествата'' и милиардите и трилионите не могат да ги компенсират!
19
0
 
10
 
! Отговори
House M.D. преди 3 месеца
Ако беше стосорокчетвертий, нямаше да падне.
18
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Паднал щото не му били сменили батериите ? нема кинти другаре
17
9
 
19
 
! Отговори
Адолф преди 3 месеца
Бря големи сте всезнайковци бе. Добре че държавата няма пари за да инвестира в бг капацитети че току виж сме кацнали на слънцето най малко. Дори в близко бъдеще смелият български народ ще се премести в някоя паралелна система където няма да му пречат турци гърци американци руснаци. Крилатата им мисъл ще полети
16
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
"Експерт: Имиджът на Boeing пострада сериозно, компанията няма да се срине"
===
Така са смятали и за de Havilland Comet, който е бил революционен за времето си и начертава картата на цялата индустрия. Но след два инцидента с този самолет се оказва, че има производствени дефекти. Въпреки подобренията, никой вече не иска да купува Comet или други самолети на тази компания. de Havilland е закрита през 1963 г., въпреки че създава съвременната гражданска авиация.
15
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен15
От Пхенян до Пловдив с влак.
Евала!!!
14
3
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Знаеха, че има сериозени дефекти в тези самолети, но повече бяха притеснени за цената на акциите на Боинг на стоквоата борса пред бесопастността на хората. Повече от 60 страни приземиха този самолет преди и САЩ да го направи, защото при трета катастрофа вече медиите и обществеността щяха да ги съсипят от критики и неудобни въпроси.
13
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Може да е проблем с WINDOWS-a....хахаха
Пропусната възможност да злословя за БИЛИ - Никога
12
20
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Има Господ! Мадуро призова да се молят за Венецуела и Господ насочи гнева си.
---
ИМА МНОГО УМОПОМРАЧЕНИ СУБЕКТИ ТУК...
ТИ СИ ОТ ВЯРВАЩИТЕ В "ПЛОСКАТА ЗЕМЯ" НАЛИ..
11
5
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тръмп си го каза много добре - стига толкова електроника и сложнотии. Прекалиха. Напълно го подкрепям.
10
1
 
20
 
! Отговори
Я па тия преди 3 месеца
Ами самолетите чат-пат и падат,вкл. и поради инженерни грешки.Ще ги оправят и нещата ще си вървят.Тука проблемът е друг-да не се допуска влизане в експлоатация на техника,за която се знае,че има сериозни дефекти!
Навремето Локхийд имаха многобройни аварии,накрая спряха гражданската продукция и минаха само на военна(Ф-16 е техен).Макдоналд Дъглас също бяха проблемни,преди да ги вземе Боинг.