Суперлуксозните коли са все повече, мнозинството не са в София

Някои са регистрирани като лекотоварни, за по-нисък данък
4 май 2019 14:16, Елка Василева
90
Суперлуксозните коли са все повече, мнозинството не са в София
Снимка: архив, Булфото

Поршетата по улиците в страната ни с български регистрационни номера са се удвоили през последните пет години, сочи официалната статистика на МВР.

В средата на 2014 г. броят на луксозните возила на немската марка е бил 1958, сега почти пет години по-късно баровските коли с изправен кон на капака стигнаха 3616. Само от началото на годината са били регистрирани 175 коли, като 22 от тях са нови.

Куриозно звучи, но за да плащат нисък данък, собствениците на 6 от тях са ги регистрирали като лекотоварни, пише „Монитор“.

От началото на годината са регистрирани дванадесет бентлита, като едно от тях е с категория микробус. Вероятно става дума за луксозна лимузина с повече от 8 места за сядане. 195 бентлита се подвизават в родината ни, като през тази година са внесени 12, две от тях чисто нови.

Любимата марка суперспортни автомобили на българите с възможности остава "Ферари". За пет години фераритата от 72 вече са 85 с български номера, 21 от тях са до 5 години. През първите пет месеца на годината у нас са регистрирани 5 броя спортни коли от марката, всичките употребявани.

Продажбите на луксозни автомобили в България продължават да са около 10% от всички на нови коли и през 2018 г., като сред тях има екзотични и скъпи модели на "Бугати", "Макларън", "Ламборгини", "Астън Мартин", "Ролс-Ройс" и други.

Официалните данни в сайта на МВР показват, че в България преди пет години в статистиката не са фигурирали луксозни марки като “Ламборгини”, защото не са надвишавали бройката от 40 автомобила. Сега вече са 60 по родните улици, а най-много бройки от мощните коли е имало през 2016 г. - 74. В регистрите от началото на годината са влезли пет ламборгинита.

Иначе български номера в КАТ са сложени на един "Ролс-Ройс", като от марката в страната вече има 54 коли. Колите с тризъбеца на Maserati също не са много - общо 217, като 32 от тях са на възраст до 5 години. За половин десетилетие хората с възможности, които харесват марката, почти са се удвоили.

По-достъпните, но луксозни машини от марката “Ягуар” вече са 2465 в България, като 231 от тях са на възраст от 0 до 5 години. Луксозните всъдеходи на “Ланд Роувър” са предпочетени от 15 897 българи, като през първите 6 месеца на годината са купени чисто нови 163 бройки и 432 употребявани.

Огромните американски джипове с марка “Хамър” за пет години са се увеличили с 31 до 220, като нито един от тях не е до възраст 5 години.

През 2018-а за първа регистрация в страната е минало едно чисто ново "Бугати", а друго от началото на тази година няма. Към момента единственият актуален модел на марката е "Широн", с цена около 5 млн. лв. От данните на Пътна полиция не става известно колко автомобила от марката има към момента в страната.

От други популярни премиум брандове няма регистрации от началото на годината, но през изминалата година два нови "Астън Мартин" и пет втора ръка са регистрирани в България, като общият им брой е 26. Новите макларъни също са два, но няма данни колко са като цяло за страната.

Мощна инвазия на мотоциклети от култовата американска марка “Харли-Дейвидсън” може да се види у нас - от 357 мотоциклета през 2014 до 681, като 150 са на възраст до 5 г.

Любопитното е, че нито една от изброените суперлукс марки няма официално представителство в България и те стигат до пазара през автокъщи или се купуват от чужбина. Също така статистика от края на миналата година на Столична община показва, че болшинството от скъпите коли не са регистрирани в столицата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още по темата: луксозни автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
К`ъв частен бизнес преди 44-а, бе ***. 90% селско население,
79
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България никога не е било по добре от времето преди 44та. Тогава сме били на доста добро икономическо ниво, идват комунистите и *** мамата на всичкия частен бизнес. Българина обаче трябва да се оплаква, даже и да е добре пак се оплаква, да не би някой да ми завиди и прокълне. Ако искаш и не те мързи всичко може,все повече чужденци дойдоха в БГ да ви го кажат.
78
1
 
5
 
! Отговори
Милиончева преди 4 години
Направих си къща за гости и си купих Бентли. И аз съм човек, не гледайте че майка ми е рускиня.
77
0
 
11
 
! Отговори
Суперлуксозните коли преди 4 години
у нас, са обикновенно на тези,с които започват и завършват крими новините,а не на простосмъртните,обикновенни,трудови хора!!!
76
1
 
10
 
! Отговори
popa ot razgrad преди 4 години
брандове...по ли е модерно така...при условие че има точна българска дума за това...няма да станем българи никога...ще си останем нация която винаги подражава на другите...
75
6
 
5
 
! Отговори
до 80 преди 4 години
ЕС дава пари на този, който пожелае. Имах едни наследствени земи край Русе и реших да наема хора и да развивам земеделски бизнес там- само с пари от ЕС. Говорим за малък бизнес, не за милиони, но, все пак, носи приличен доход. А аз съм IT специалист, нямам общо със земеделие, затова наех хора. Парите стоят неусвоени заради хорската прoстотия и приказки как фондовете били за "наши хора". Абсолютни глупости. Разбира се, има зверски нарушения в типично бай-ганьовски стил.
74
0
 
20
 
! Отговори
Порожанов преди 4 години
Нищо чудно няма. Купуваме луксозния автомобилен парк с пари от фонд Земеделие.
73
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Така е .. Ами капитализъм има и в Швеция, Норвегия, Финландия...Що не отидеш да видиш как е там!
72
1
 
9
 
! Отговори
до 76 преди 4 години
На запад човек с Порше е малко над средната класа?! Обиколил съм цял свят- работя по проекти в САЩ, Австралия, цяла Европа, Сингапур, ЮАР и къде ли още не. Живял съм в Сан Франциско години. Там най-високите нива на средната класа кара Волво, Мерцедес и подобни, а най-богатите (с доход 1+млн годишно)- екзотики, като Порше. Ферари, Ламборгини са вече за най-най-богатите. А ти си мечтай как средната класа карала Поршета... Средната класа кара Тойота, Хонда и т.н.. А за Германия да не говорим.
71
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да е жив и здрав ЕС, който буквално подарявя европарите на една група хора. Но простият човек, цял живот мечтал за власт и пари, и целия свят да му дадеш, ще се о.***. Омерзително е при тази бедност и опустяла територия. Странното е обаче как обикновените европейци гледат на това? Все пак, става дума за техните пари/малка част е и наша/!
70
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българинът при ГЕРБ става все по-предприемчив и състоятелен.
69
1
 
21
 
! Отговори
Евроотрепки преди 4 години
Той хубаво ще подарява на папата кисело мляко, а на ясно ли е, че 99% от българските млека не са с българската закваска? До там стигнахме с тъпата им европеизация, че и най-българското да не е българско.
68
5
 
9
 
! Отговори
панчо преди 4 години
на запад изброените марки и бройки са на територията само на една община с размер на пловдивска в двойно повече 90% от собственниците на тези возила у нас са с нечист или корумпиран бизнес а иначе официално се водят бизнесменина запад са малко над средна класа хора
67
8
 
4
 
! Отговори
BatBulgar преди 4 години
Първите 3 Тесли в Европа бяха: 2 в Добрич,а третата на френската ривиера, но пак регистрирана в Добрич.Ако направят Мерцедес магазин в Добрич, Варненския ще затвори...В Добруджа са най-богатите хора в България и това е от 1000г. Ако още не сте го разбрали...
66
0
 
16
 
! Отговори
,,, преди 4 години
Те и къщите за гости, хотелите и именията им не са в Софето но важното е да има много прости дето да им работят "Райските градини". А китайци и американци правят вече генетични опити с присадка от такива прости като вас върху *** за съвременен роб.
65
2
 
12
 
! Отговори
sofeto преди 4 години
До Анонимен 70До софето 67"Селски, дори през соца не ползвах градския(Т) транспорт."ОК, каруцар или като нещо подобно си препускал през соца, респект!
64
0
 
16
 
! Отговори
Скептик преди 4 години
10 000 ЕГН изсмукват България.
63
4
 
5
 
! Отговори
Нико преди 4 години
До Анониментова сме го разбрали, но държавата позволява собственикът да избира товарен или не
62
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До sofeto 67Селски, дори през соца не ползвах градския транспорт.А и като ти виждам изказа си минал покрай "Софето".Кога пристигна от прованса кога стана сУфиянИц.
61
2
 
9
 
! Отговори
Така е .. преди 4 години
Народа купува като не виждал 45г.Капитализма прави чудеса. Е , не за всички.Не можем да бъдем равни.