Омбудсманът: Енергодружества да не прекъсват абонати

Диана Ковачева настоява за мерки за защита на битовите абонати
7
Омбудсманът: Енергодружества да не прекъсват абонати
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева поиска мерки за защита на битовите потребители на природен газ, електрическа и топлинна енергия.

Ковачева е изпратила писмо до служебния премиер Стефан Янев, в което обръща внимание, че са необходими мерки, които в спешен порядък да гарантират на гражданите непрекъснат достъп до енергоносители.

По думите й за трудностите, които срещат хората, свидетелстват десетките жалби, които всекидневно постъпват в институцията на омбудсмана. Прекомерната финансова тежест на високите месечни сметки за отопление се натрупва върху безпрецедентната концентрация на кризи в нашето общество – четвърта вълна на COVID-19, ограничения на стопанската активност, значителен ръст на общата инфлация и др., пише Ковачева.

Тя подчертава, че основателни тревоги будят прогнозите за ново, шоково поскъпване на цените на електрическата и на топлинната енергия за бита от 1 януари 2022 г.

Омбудсманът вече изпрати препоръка до служебния министър на енергетиката Андрей Живков, в която настоя да бъде разработен механизъм за временно компенсиране на всички битови клиенти на природен газ заради екстремно високите цени на синьото гориво за есенно-зимния сезон 2020-2021 г. и очакваните високи сметки за отопление за огромна част от домакинствата.

Като важна стъпка към решаването на проблема Ковачева очаква членовете на служебното правителство да оценят по компетентност приложимостта в България на всички предложени от Европейската комисия мерки за справяне с нарастващите цени на енергията.

По думите й опитът на други страни-членки показва, че реалистични мерки с потенциал за своевременно прилагане са намаляването на ДДС за енергията, определянето на таван на енергийните цени за зимните месеци, неначисляването на лихви за забавени плащания през зимата и непрекъсване на снабдяването с енергия при забавени плащания до края на отоплителния сезон.

Междувременно омбудсманът изпрати искане и до ЧЕЗ, ЕВН и Енерго-Про с настояване за възстановяване на действащия по време на извънредното положение 20-дневен срок за заплащане на задълженията към електроснабдителните дружества, включително да не се пристъпва към изключване на електрозахранването при неплащане на задължения, с разсрочване на последните.

Освен това доц. Ковачева поиска от всички топлофикации в страната да не начисляват лихви за забава на плащанията на месечните сметки, а от газоснабдителните предприятия – да не прекъсват услугата при неплащане, също да удължат срока за заплащане на месечните доставки и да предвидят възможност за разсрочване на задълженията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
питанката преди 2 години
Енергията - електрическа и топлинна са стока и никъде по света не е разрешено да си вземеш стоката, без да платиш. На това му се казва КРАЖБА!!! Такива псевдо хуманности ги плащаме ние останалите, които ежемесечно си плащаме сметките. Който няма пари, не ползва електро- и топло- енергия. Ако трябва социалното министерство да им дава помощи, но и това е за наша сметка - не се оливайте в "благородност"!
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Щом не плащаш - няма услуга.Останалото са ромски приказки.
2
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А къде дрема 12 години, бе Миме/Диде ?Пак сега ли прогледна?
1
0
 
5
 
! Отговори
Моля преди 2 години
И от къв зор? Кво значи да не се прекъсват абонати? Не плащаш - дърпа се шалтера и точка. Писна ми да се хрантутят ***.

Спонсорирани публикации