КЗП проверява мобилните оператори за нелоялни практики

Проверяват се общите условия, подвеждат потребителите
9 яну 2023 11:38, Анисия Иванова
51

КЗП проверява мобилни оператори за нарушение на клаузи в договорите с клиенти.

Започнахме проверки в общите условия на търговците. Прегледани са общите условия на мобилните оператори. Предстоят заседания на комисията, така че към момента няма как да оповестим конкретни резултати. Проверяваме дали клаузите, които са в общите условия на договорите, поставят потребителя в неравноправно положение. Предвиден е ред, по който те да бъдат отстранявани. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Стоил Алипиев в ефира на "България сутрин".

По думите му най-честите жалби срещу мобилните оператори са свързани с нелоялните практики - потребителите биват подведени при вземането на търговско решение.

"Нелоялните търговски практики са вторият основен проблем на пазара и трябва да им се обърне внимание, защото създават предпоставки за изкуствено завишаване на цените", отбеляза гостът.

Алипиев поясни, че максималният размер на санкциите, които КЗП може да наложи, е до 50 000 лв.

"Предвижда се догодина големите търговци да преминават одити за прилагане на нелоялни търговски практики. Лошите такива създават пречки за банково финансиране и участие в капиталовите пазари", поясни той.

Пред Bulgaria ON AIR председателят на КЗП коментира, че съобщенията за намаления са обвързани с нормативна уредба - те не трябва да бъдат предлагани за повече от 30 дни.

"Тенденцията е административните нарушения да преминават в нелоялни търговски практики", посочи Алипиев.

По отношение на потенциалното поскъпване на мобилните услуги, гостът коментира, че "подобни ситуации рушат доверието между всички участници на пазара - контролен орган, търговци и потребители".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
1
 
! Отговори
№20 изгражда някакъв преди 1 година
илюзорен противник, с когото спори.Противникът е с роднински връзки, водещи към ТКЗС, кара 15-годишен автомобил и има фиш от заплата, която доказва малограмотността му.Само че N20 не чете трудове по психология, за да си изясни какво представляват илюзорните противници,които човек сам си измисля, за да спори с тях, да им се надсмива и да ги обижда. Ако четеше повече, щеше да знае, че това е подсъзнателно изграденият огледален образ на онези черти от неговото собствено Аз, от които той се срамува.
28
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да се включа и аз. Купихме къща до града. Работя от вкъщи. Често падаше мобилната клетка, която използвам за интернет. Като цяло супер скорост, но пада заради проблеми с ЕРМ. Минах на друг оператор. Разтрогнах 3 договора за минута. Онлайн с електронен подпис. Има си общи условия, четете ги, както долу е написал човекът.
27
0
 
1
 
! Отговори
За 20 преди 1 година
До до 17 Като за теб е предвидено специално ТКЗС. Обаче го наричат по друг начин. Потърси приликите и дано се усетиш.
26
5
 
4
 
! Отговори
до 27 преди 1 година
Както казах- изисква се акъл. По-долу написах. Леля ми на 82 ми праща по Вайбър всичко наред. АМа е грамотна жена. Не дете на комунизма, дето подписва всичко, което й подхвърлят.
25
0
 
10
 
! Отговори
Продълж. на До До 16 преди 1 година
Жената каза: "Докато аз подписвах договора, това момиче бързо ми опакова в найлонова торбичка таблета и други рекламни материали. Не съм видяла кога е сложила карта в този таблет. Аз го подарих на децата на племенницата си и едва когато дойде сметката и се поинтересувах защо е по-висока от очакваното, ми казаха, че плащам и таблет! Как да го прекратя, след като вече съм го подарила? И така плащах 2 години ползването на таблет от роднински деца, а съм пенсионерка!" На това ли се подиграваш?
24
3
 
3
 
! Отговори
до 25 преди 1 година
Под лъжи имам предвид не, че ти си излъгал нещо, а как този и онзи ви лъжел. Родителите ми са на по близо 80. Леля ми- на 82, няма си семейство, аз се грижа за всички и им помагам. Мислиш ли, че не са й предлагали какво ли не? Предлагали са й. Отказва. Ако нещо вземе, моментално ми праща по Вайбър договор и всичко да го прегледам. И Да- последно взе и безплатен телефон, и безплатен таблет като лоялен клиент. Но е имало случаи да вземе нещо не безплатно и се прекратява на момента по закон.
23
0
 
9
 
! Отговори
До До 16 преди 1 година
Нали станах свидетел на такава разправия, какво ми се правиш на интересен? Докато плащам, на другото гише идва възрастна жена да се разправя, - докато младеж съставял нейния договор, друга служителка я уговаряла да вземе и таблет, защото й се полагал като подарък. Бабата казала, че не й е нужен, защото вече има такъв и рядко го използва, но момичето настоявало да си вземе подаръка и да го даде на някой, който си няма. В продължението ще ти цитирам точно думите на възрастната жена.
22
5
 
1
 
! Отговори
до 23 преди 1 година
Както казах, обратно в ТКЗС-то. Карай 15-годишната барака, пей си мантрите за измами всеки ден и така. А злобата я ръсиш ти. Тоя мамел, оня- мамел. Аз ти отговарям с насмешка- че си неграмотен. И във фиша със заплатата ти го пише.
21
0
 
1
 
! Отговори
До 20 преди 1 година
Пак не си си изпил хапчето и като къде другаде да си изливаш безсилната злобичка и да се правиш на такъв, какъвто не си, обикаляш сайтовете и се пишеш голям капацитет. Повярвахме ти!
20
6
 
7
 
! Отговори
до 16 преди 1 година
Много сте ми интересни с тези лъжи... Подписвате нещо, не четете какво, после ревете. По-скоро нямате грамотността да прочетете какво подписвате. Нормално за народ, който се реди на опашка за бързи кредити с 55% лихва, вместо да вземе кредит от банка с 4%.
19
2
 
6
 
! Отговори
До 17, продълж. преди 1 година
Описах само външния вид на служителката и то приблизително, бяха минали няколко седмици. А те, "Не можем да разберем коя е. СЕГА СИ ПЛАЩАТЕ ИНТЕРНЕТА И ТЕЛЕВИЗОРА!" ДОБРЕ, НО КОГАТО СИ ПРЕХВЪРЛИХ ТЕЛЕФОНИТЕ, СЛУЖИТЕЛИТЕ НА А1 МЕ СВЪРЗАХА с техен интернет и ползвам телевизионната услуга чрез тях! Носех и уредите за интернет и телевизия, за да им ги върна, но не ги приеха. Искат предизвестие за прекратяването, та да плащам още 3 месеца! Предварително никой не те уведомява какъв е редът.
18
7
 
3
 
! Отговори
до 17 преди 1 година
Ти не си за 2023та. Айде обратно в ТКЗС-то и там си вЕрвай как няма да ти събира ДС личните данни. А като прочета колко отрудени били чаветата на комунизма баби и дядовци, падам от смях. Добре че подобни ТКЗС-ари роднини нямам, че щях да умра от срам.
17
2
 
8
 
! Отговори
До 17 преди 1 година
До За 15 - Аз вече прекратявах договор с Виваком и още продължавам да имам разправии. След като платих исканата неустойка и изрично попитах "Това ли е всичко, прекратен ли е договорът ми окончателно?", служителката ясно ми отговори "Да!" И следващия месец получих нова сметка! Отивам да се разправям, а те ми казват "Неудтойката е била само за прехвърлянето на телефоните ви към А". Питат ме коя служителка ми е казала, че всичко е окончателно приключено? Как да кажа коя, можах само да опиша .......
16
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 14 Но обърни внимание и на друго. Договорите се състоят от няколко части, всяка от които започва от стр. 1. Така успяват да те объркат, като ти казват "Виж страница 1", "Виж страница 3". И ако подписваш договор за първи път, ти все още не си наясно, че държиш в ръцете си купчина листове, поне три от които са "стр. 1" и т.н.
15
3
 
5
 
! Отговори
За 15 преди 1 година
Неразбирането в коментар 9 е в това, че не е поискал още да си прекрати договора. Ще му се случи. А трагедията на всички, които вече са го преживели е в това, че постепенно ни принуждават задължително да имаме мобилен телефон, задължително да теглим някакви приложения, необходими за елементарни дейности. Всяко приложение, събира данни, иска регистрация.
14
2
 
7
 
! Отговори
Питам! преди 1 година
Защо служителите на мобилните оператори не носят баджове с имената им? Няколко пъти повдигам този въпрос. Как да се оплачеш от някой, който те е излъгал, след като не знаеш името му? Знаем името само на онзи служител, който е съставил договора, подписан от нас.
13
2
 
23
 
! Отговори
До Анонимен 9 преди 1 година
Не си ли спомняш, че преди време, докато все още беше валидно името "Мобилтел", някой беше изчислил, че за да прочетеш целия договор дума по дума са ти необходими повече от 2 часа? За подигравка ли са нашите отрудени баби и дядовци? Не знаеш ли, че много от възрастните хора живеятсами, защото младите са по чужбина или в по-голям град? Точно на гърба на нашите пенсионери ли тпрябва да си печелят бонусчета някои млади ке..л..ешчета без морал? И мобилните оператори поощряват това!
12
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До питанка КЗП е нещо като едновремешен другарски съд. Ще се изкажат по някоя медия, не особено гледана и после пак така. Периодичен одит? Това си е частична проверка. Само от отнемане на лиценз при сигнал, може да ги заболи /не само VIVACOM/. Двусмислието е допуснато умишлено. На едната страница пише едно, на другата друго, без номериране, без препратки в текста. Традиционен отговор от служители "Четете си договора". Не препоръчвам!
11
4
 
3
 
! Отговори
до 1 преди 1 година
Абсолютно нормално. Явно си неграмотен с 1 клик в интернет да си видиш електронната фактура и да разбереш за какво още плащаш, освен затова което си мислиш. Доста често плановете идват с какви ли не екстри с гратисен период, които след него стават платени. Операторите разчитат на функционалната неграмотност на 90% от българите и така. По-скоро не предполагат, че у нас нивото на жителите е такова дъно. По цял ЕС са тези практики, но там хората са грамотни. А ти си плащай без да знаеш за какво.
10
0
 
18
 
! Отговори
Фалшиви тестове преди 1 година
А 82 г баба какво разбира за да прочета договор бе зевзеци, където младите лъжат наред възрастните хора и инвалидите, и все млади оператори пробутват нови договори за бонуси към заплатата си лъжат хората и се хилят като Киро Канадеца, а старите хора ревът всеки път когато идва да плащат сметката, къде е държавата яде пица с кристали