Строежът на "Хемус" започва от догодина

Павлова: Могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея
Обновена: 14 ное 2014 14:07 | 14 ное 2014 11:34,
31
Строежът на "Хемус" започва от догодина
Снимка: БТА

От следващата година започва строителството на магистрала „Хемус“, но към днешна дата могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея - за участъка от Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Това каза регионалният министър Лиляна Павлова пред „Нова телевизия“.

А за всички 300 км са нужни процедури по отчуждения, за които трябват законови промени, посочи регионалният министър.

Павлова обясни, че трябва да се осигури финансов ресурс за това, тъй като една много малка част от него ще може да бъде финансирана с пари от европейските фондове. Половината от магистрала "Хемус" е с европейско безвъзмездно финансиране, а за останалата част - при Велико Търново и Шумен, ще трябва да финансираме със собствени средства, обясни министърът.

„Нашата цел е до 2020 г. в голямата си част да реализираме този проект, започвайки строителство от следващата година на първите 60 км”, обясни  Павлова. 

Няма да бъде въвеждана такса за магистралата, каза още регионалният министър. Тя коментира, че засега не се предвижда такава, защото няма да е справедливо Северна България да има платен достъп, тъй като тази магистрала е жизненоважна за икономиката ни. 

Павлова съобщи още, че се предвижда винетките да станат електронни, както и да да се въведе GPS система за тировете, за да заплащат за изминато разстояние. “Това е цялостна реформа в системата, която преди 2018 г. няма да се случи”, посочи регионалният министър.

Относно магистрала "Струма" министърът коментира, че се предвижда изграждането на 13-километров тунел и се работи по детайлно проектиране, оценка на въздействието върху околната среда с цел да се опази уникалната природа в Кресненското дефиле. „Възложили сме да има такова съчетание – чисто техническо решение, ако не е тунел, какво може да бъде, съчетано с мерки за опазване на околната среда и най-важното - моделът да е икономически изгоден”, поясни Лиляна Павлова.

"Месец януари приключва процедурата по екологична, техническа и икономическа оценка. След това ще бъде избран най-подходящият вариант и ще започне неговото проектиране. До 2020 г. сме длъжни да достроим този участък от магистралата”, уточни Павлова.
Министърът обясни, че наследява две неработещи министерства и целият инвестиционен процес е блокиран.

„Не можем да издаваме разрешения за строеж, трябва да върнем правомощията на общините, да променим 65 закона, за да започне да функционира отново инвестиционният процес по един подреден начин. Готова съм със законодателната инициатива и промяната на тези закони е готова”, каза Павлова.

Още новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още по темата: Лиляна Павлова
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Започва се , смешни *** - ще режете лентички на 3 км. асфалт и ще крадете !А къде е магистралата София - Дунав Мост 2 , къде е най- прекият път за Западна Европа , за него парите са из краднати отдавна ?
21
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
тази *** Лиляна Павлова сигурно и неанае че по магистрала хемус и сега се строй , че заявява следващата година започва строителството на магистрала Хемус.както и дае доста пари ще откраднат гербовци
20
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
до 10Самода ти кажа, че за едната година при непрекъснатитепротести, при Орешарски се строеше магистрала Струма и то тежкия участък след Дупница, а не равнинната Тракия с пръстта от рудниците.Само виж как вече пропада новата магистрала Тракия ***
19
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ГЕРБЕРУНСКИТЕ ФИРМИ ЗАПОЧВАТ ЯКО "БАЧКАНЕ". ТАВАРИШИ.
18
4
 
5
 
! Отговори
шопа преди 9 години
Като има голям трафик по АМ Тракия - плащаите си за преминаването по нея. Ние в северна България защо да плащаме еднакво със шопите. Във много държави във Европа винетките са само за преминаване по магистрали.
17
3
 
4
 
! Отговори
НИЩО... преди 9 години
не започвайте, просто спрете !!!
16
5
 
4
 
! Отговори
M преди 9 години
Явно е, че ние няма да сме поколението, което ще види готова магистралата от край до край, ами като нямате пари, поне направете както трябва тази част до Ботевград, че не прилича вече на места и на път.
15
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ами защо ти не се напъна да построиш Калотина и после другите пътища?
14
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Нормално е, всички пътища пропадат. Само вашите пътища на Орешарски, Сидеров и Станишев никога няма да пропаднат, защото просто такива не съществуват.
13
1
 
6
 
! Отговори
Румбо преди 9 години
Защо не се напънаха да построят първо магистралата Калотина-Капитан-Андреево!?Толкова малко и оставаше!Само от ТИР-овете да вземаха пари,пак щеше да стигне за строеж на следващите магистрали!ТИР-овете лесно се контролират за плащане!Приоритет трябва да е това,което носи пари!После ще има и за другите пътища.
12
14
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ми, като гласува за мафиота Орешарски защо той не построи Марица и Русе Свиленград? Нали вашият кон Зинаида Златанова обещаваше "90 км нови мсгистрали до края на годината." Годината свърши, а на Струма ви изгониха изпълнителя. На Марица от Димитровград до Оризово сте на хумусен слой. Само ГЕРБ умее да строи пътища, това са фактите, червени ***!
11
6
 
5
 
! Отговори
Smurf преди 9 години
" Да върнем правомощията на общините в инвестиционното планиране" да ви го преведа на разбираем език означава да развържем ръцете на герберските кметове да крадат на воля през европроектите.
10
4
 
13
 
! Отговори
До 11 преди 9 години
И кой ти каза,че нямало трафик.Явно въобще не си стъпвал примерно на пътя Русе-Плевен-София,та да видиш,че там не можеш да се разминеш от тирове и румънци.Отделно нашите коли.А към този поток ще се присъедини и трафикът от София за Варна.Защо да има Тракия,пък да няма Хемус.А да не забравяме и безопасността на хората.Абсолютно глупав ти е коментарът.А иначе нека да направят и връзките Север-Юг.Едното не пречи на другото,напротив.Я отиди в Турция да видиш дали има някъде двупосочно движение.
9
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
докато орешарски и компания бяха на власт и не правеха нищо - мълчите като бити *** , а сега като някой предприеме реално нещо много започнахте да искате ... нещо авторите на повечето коментари по-долу по двоен стандарт мерят нещата
8
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тази отсечка ще е връзката с Дунав мост-3 при Никопол.Затова Европа дава пари само за този участък.Другата част ако трябва да се прави и бюджетни средства,но да се построи.Все пак живеем в една малка и бедна държава и не е редно да се делим на Север и Юг.Каквото има за едните,трябва да го има и за другите.
7
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До zeusНа Тиквата само магистрали са му в главата,а на такива като теб само сърпове и чукове.
6
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
с тая електронна винетка ще убият далавера за милиони, не го вярвам.Да направят електронни и други стикери ( ГО, технически) там е същата далавера, или там хората са техни ?
5
14
 
12
 
! Отговори
до русенец преди 9 години
Катарците обещаваха да правят магистрала Русе-Свиленград. Но както всяко нещо герберско излезе лъжа. Според думите им, вече трябваше да пътуваме по нея.
4
9
 
14
 
! Отговори
Българин преди 9 години
До koiЩо не пита комунистите и турците за магистрала Марица преди няколко месеца?*** народ - слаба държава.
3
5
 
11
 
! Отговори
Инж+ преди 9 години
Е най - накрая....