Московски недоумява: За 30 часа – книжка, малко е!

Трябва да се върнат и полигоните, отсече транспортният министър
Обновена: 14 май 2015 14:46 | 14 май 2015 13:00, Златко Желев
84
Московски недоумява: За 30 часа – книжка, малко е!
Снимка: архив, Булфото

Транспортният министър Ивайло Московски бе категоричен, че 30 часа са абсолютно недостатъчни за взимане на шофьорска книжа и придобиване на правоспособност.

"Привърженик съм на възможно най-крайните мерки, които ще дисциплинират процеса. На мнение съм, че вероятно трябва да се върнат и полигоните", обясни Московски, който така защити "Пътна полиция", която преди ден призова да се върне обучението на полигона за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана.

Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти.

Още по темата

Катаджиите настояха и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

Московски днес посочи, че е необходимо да се внесат промени и даже е възложил на "Автомобилна администрация", съвместно с парламентарната Транспортна комисия, да обсъдят такъв вариант.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата разписа текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика има в редица европейски държави, сред които и Германия.

Днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията откри директната авиолиния София – Цюрих на авиокомпания Swiss International Air Lines.

"Финансовото състояние не позволява на държавния оператор да прави инвестиции и да развива Летище "София", призна Московски. Той уточни обаче, че процедури за концесиониране на Летище "София" могат да се очакват до края на годината, ако анализите покажат, че такава стъпка е удачна.

"Ако не го покажат, другите алтернативи са държавният оператор да си развива летището, но ще бъде изключително затруднено, защото има фактология, която не позволява да се прави това поради липса на средства", пресметна министърът.


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
65
1
 
4
 
! Отговори
отчаян преди 4 години
Поредната глупост. Какво общо има тук полигона? Белите не стават при паркиране, а при високи скорости. Всичко опира до манталитет и възпитание. А точно тук нишката вече е скъсана. Поколението от 90 -те....чалгата, мутренското , асоциално поведение, батьовото, татьовото, скъпи, мощни возила в ръцете на недоразвити индивиди. Без възпитание, култура, но с високо самочувствие. ...май вече всичко отиде по дяволите....
64
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Я стига сте сте ни омайвали, ами кажете как масово се карат коли от хора без книжки и купени такива, от ония, дето не могат да четат и пишат и нямат четвърти реален клас? Всичко се купува - дипломи за завършено образование, щофьорски книжки, само абдалите ходят на курсове и ги късат по три, четири пъти за да върви бизнеса! В провинцията е масово явление. И както вече не се оплакваш от "битовите" кражби, които те връщат в първи клас, така и колите си ги карат. Хората се знаят, не се закачат
63
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако ще 1 години да карат на полигон когато излязат на улицата и няма КАТ, и закони,които да ги плашат българите ще си карат както си искат. Това е характерно за българина защото е невъзпитан, и не обича да спазва правила. Така,че в това министерство мотаят народа по този въпрос.
62
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Moskowski nqma li neshto obshto s Daskikane Roma imam predvid proizhoda mu
61
3
 
3
 
! Отговори
оцеляваща българка преди 4 години
МНОГО МИСЛИТЕ ОТ ТОВА МИНИСТЕРСТВО,АМА МАЙ НЯМАТЕ НИЩО В ГЛАВАТА...
ЗАЩО НЕ СИ ОПРАВИТЕ СФЕТОФАРИТЕ?ТЕ СА НАПРАВО ЗА НЕДОУМЕНИЕ...В БУРГАС ЧОВЕК НЕ МОЖЕ ДА ПРЕКОСИ НА ЗЕЛЕНО...ЖЪЛТОТО НЕ Е САМО ДА СЕ ВИДИ ЗА МИГ ОТ ШОФИРАЩИЯ,А ЗА ДА СЕ ИЗТЕГЛЯТ КОЛИТЕ ВЕЧЕ ТРЪГНАЛИ...НЕДОУМЯВАМ КАТО ХОДИТЕ НАПРЕД-НАЗАД ПО ЧУЖБИНА КАКВО ГЛЕДАТЕ...
ОСТАВА НАИСТИНА ТАЗИ ГЛУПОСТ С УВЕЛИЧАВАНЕ НА ЧАСОВЕТЕ ДА ИЗМИСЛИТЕ-АСЛЪ ВИЕ ПОВЕЧЕ НЕ МОЖЕТЕ
ЗА ВЕЛОАЛЕИТЕ КЪДЕ СЕ ПРАВЯТ И ДР.ПРОСТО НЕДОУМЯВАМ...
60
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
може да е малко, но е скъпо! един курс, плюс по едно скъсване и допълнителни часове връзва хилядарка!
59
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Московски братовчедите ти си купуват книжки за по 1000 лева
58
8
 
7
 
! Отговори
FBI преди 4 години
6 месеца трябва да трае един курс за Б категория , само така може да се подготви един Кандидат
57
1
 
13
 
! Отговори
666 преди 4 години
Възпитание към закона трябвя! Страх от закона! Следващата стъпка е строгото му прилагане и едва накрая идва въпроса за часовете кормуване! И 100 часа да станат пак няма да са достатъчни. Шофирането е като спорта - изисква непрекъсната практика, за да поддръжаш инстинкта, сетивата.... Това, което искат в момента е поскъпване заради повечето часове, без реално да вдигат цените. Защитават единсвено техния си интерес с това искане!
56
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всеки шофьор вижда около себе си как се извършват нарушения на Закона за движение по пътищата. Не знам колко са на ден, но си мисля, че са адски мниго, примерно по 200-300 милиона. 2-3 милиона шофьори, средно по стотина нарушения на ден и ето ти ги 200-300 милиона нарушения на ден. КАТ санкционира колко - 200-300 нарушения и то повечето след като вече е станала белята. Как трябва да бъде е ясно - КАТ да заработи и да санкционира всички, за да станат нарушенията 20-30 хиляди, а не 200-300 милиона
55
2
 
10
 
! Отговори
ДАИ преди 4 години
КАТО ЗА НАЧАЛО СПРЕТЕ КОРУПЦИЯТА В ДАИ И ТОГАВА ГОВОРЕТЕ КОЛКО ЧАСОВЕ ТРЯБВАТ!!!
54
6
 
3
 
! Отговори
Румбо преди 4 години
Има хора,за които и 3 часа са достатъчни.Но много повече са тия,на които и 300часа са малко!Да не говорим за някои примитиви получаващи книжка по неведом за науката начин,без да могат дори да прочетат какво пише в нея!Въвеждането на наказания като отнемане на книжката ЗАВИНАГИ,отнемане на автомобила при шофиране без правоспособност,ГЛОБИ СЪОБРАЗЕНИ С ДОХОДИТЕ-това са силните мерки!Другото са неща малко ефективни и трудно контролируеми.
53
3
 
4
 
! Отговори
до 61 преди 4 години
абсолютно съм съгласен! Калинките от герб само закони променят (и то в повечето случай от тъпо става по-тъпо), а проблема са хората и средата, които са в съдебната система и МВР. Тотална смяна трябва на ХОРАТА там! Законите дали са перфектни или е е най-малкия проблем. Ама пусто калинки, пък и хората си ги харесват и избират, демек реформи не чакайте, такива не се очертават, само ще се говорят празни приказки и ще се пишат стратегии на кило. Те така.
52
1
 
10
 
! Отговори
симпатяга преди 4 години
Толкова е просто - причината е, че някои системи в БГ не работят, най-важните от тях са сигурността (МВР/КАТ) и справедливостта (Съд и прокуратура). Ами първо трябва тези две системи изцяло да се реформират - ама не на думи само както е в момента, а истински, като в Румъния. Демек да се подменят 90% от хората в МВР, КАТ, съдии, ВСС, прокурори - да, 90% нови хора, с визия, обучение, оценка чрез резултатите, а не само приказките на калинките от герб в медиите.
51
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
колко ли часа са необходими на простака да научи, че след като е пил не трябва да шофира и че като е казано 50, трябва да го спазва
50
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Както навсякъде и във всичко, да се шофира се научава с практика. Никой шлосер не е станал добър шлосер на курс за шлосери. Никой програмист не е станал даже и среден програмист, след курс по програмиране. Същото е и с шофьорите - курсът дава някаква база, без която не може, а след това човек се научава да шофира по-нормално.
В случая се измества проблемът за причината за многото нарушения, катастрофи и загинали по пътищата - от неработещият КАТ, към младите шофьори, шофьорските курсове, към ма
49
1
 
7
 
! Отговори
До 56 преди 4 години
Има и по-опасни - онези с сините лампи ....
48
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Младите шофьори са най-малкият проблем. Проблем е масовото нарушаване на правилата за движение и паркиране, а това е защото КАТ не работи. В никоя държава по света правилата не се спазват ей така, заради това, че хората сами си ги спазват, а винаги и навсякъде спазването на правилата се налага с сила. Докато това, не го резберем и не изискваме КАТ най-накрая да заработи, ще преливаме от пусто в празно и ще заобикаляме проблема, както и с тези учебни курсове. Решението е закриване на КАТ и замяна
47
0
 
12
 
! Отговори
Глупости преди 4 години
Абе тия кога най сетне ще научат че проблема не е в процедурите а в контрола... Нелепите инциденти които стават от неопитни шофьори са безобидни - изкривена броня, одрана боя. Истински тежките катастрофи се причиняват от самозабравили се джигити позволяващи си да карат с 200+ км/ч при ограничение 80, шарещи по лентите и нямащи уважение към правилата за движение по пътя
46
0
 
7
 
! Отговори
баче кико преди 4 години
18-годишен с БМВ двайсетгодишно Е 36 КЛАСИКА И МЕЧТА НА МНОГО СЕЛЯНИ