Жителите на "Младост" 2 в затвор. Столичани в повече ли са?

Новият бул. "Малинов" изолира цял квартал без градски транспорт
Обновена: 2 сеп 2015 10:52 | 2 сеп 2015 10:52, Александър Попов
218

По старото трасе на бул. "Ал. Малинов" вече не върви градски транспорт. Снимка: Dnes.bg

Шумно рекламираната нова отсечка на бул. "Александър Малинов" в столичния квартал "Младост" бе открита с фанфари. Тези фанфари обаче се оказаха нещо като погребални трели за цял квартал.

Жителите на "Младост" 2 в момента са изолирани без градски транспорт, след като автобусите с номера 111 и 76 вече ги заобикалят на километри. Старият бул. "Александър Малинов" по план трябва да стане еднопосочен като ще осигури достъп до Американския колеж и полицейската школа в Симеоново, а част от сега съществуващото платно в обратната посока ще бъде паркинг. Който ще обслужва метростанция "Александър Тодоров-Балан".

Мисъл за хората обаче никаква

Вчера привечер жителите на квартала се събраха на протест с ясното искане - да се запази положението преди откриването на новия булевард и да се върнат двете автобусни линии. Защото те са връзката към града на голяма част от хората.

Сега им се налага да вървят пеш няколко километра, но не си представят какво ще се случва през зимата. За старите хора пък карето с над 30 блока се превръща в затвор. Принудени са да пазаруват в по-скъпи магазинчета, защото нямат достъп до най-евтините хипермаркети в района. За общината и поликлиниката изобщо не си помислят.

"Построиха метрото и новия булевард и ни изолираха от света. Няма с какво да се придвижваме, нямаме достъп до училища, детски градини, поликлиника. Да не говорим, че тази нова отсечка е по-скоро скоростна. За да го пресечеш има само два подлеза, доста отдалечени един от друг, няма една пешеходна пътека. Ще се борим до край за правата си, защото в момента сме затворници", каза протестиращ.

На техният протест дойде и кметът на Младост Цвета Авджиева, нейният заместник Александър Лукаров, архитектът на общината. И признаха за проблема, но и от тях не зависило решението. В Столичната община има постъпили десетки жалби от живущи, кметът също търси решение, но хората не вярват.

"Мислят само за себе си. На кого може да му хрумне да остави цял квартал без градски транспорт?", задава въпрос друг жител. Друг добавя: "На сайта на общината има всичко за носиите на децата, а за проблемът ни - нищо. Това е показателно".

Днес в 18:00 часа има среща в общината, на която са поканени представители от блоковете, медии. Надеждата е, че ще присъстват и отговорни фактори от Столичната община. Защото вчера диалог не можа да се получи - хората са гневни, а предложенията - меко казано несериозни.

Кметът заяви, че се обсъжда идеята за вътрешен автобус, койтто да минава през ул. "Свети Киприян".

"Това предложение само показва, че кметицата никога не е минавала по вътрешните улички и не познава квартала си. На тази улица трудно се разминават две коли, а какво остава за автобуси. Застроиха целия квартал, улиците са задръстени от коли, защото строителите вдигнаха блоковете без паркинги. Някакъв ад е", включва се и друг протестиращ.

От Центъра за градска мобилност са отговорили на жалба, която полива със студен душ основното искане - запазване на старото положение с автобусите.

"В съответсвтие с новата организация на движението, общественият транспорт следва да минава през новоизградения участък. По старото трасе на булеварда от ул. "Александър Тодоров-Балан" до блок 202 в Младост 2 движението ще бъде еднопосочно с обособени паркинг места за метростанцията и не е предвидено преминаването на градски транспорт. В тази връзка Ви уведомяваме, че не е възможно възстановяването на автобусните линии 76 и 111 по старото трасе на "Александър Малинов".

Хората са разгневени и виждат изход от трудната ситуация единствено в предстоящите избори. И вчера заплашиха, че няма да дадат гласа си за кмета, ако не застане начело на протестите на хората и да ги представлява в Столичната община, която е направила архитектурен план с чудесна инфраструктура, която да осигурява удобство на работещите в Бизнес парка. За сметка на жителите на "Младост" 2, които се оказват столичани в повече...

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


218
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
6
 
9
 
! Отговори
дам преди 8 години
Айде стига мрънканеНовото трасе е на 200 метра от старото , тъкмо ще се намали затлъстяването , а да не говорим , че не е редно след като пуснаха метрото , да продължават да се движат и един куп с рейсове и да се доблират.Други квартали са в пъти по зле , нямат метро , нямат по 5 автобуса , а разчитат по на една линия която е на през 20 минути.Ще ме питате кои са тези квартали , ами много са ..но премер старата част на Овча купел разчита на автобус 73 и нищо друго , който е супер нередовен
19
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Огромният проблем в Младост, т.е. не само в Младост 2, е че за 25 години нещата само се влошават, въпреки шумотевиците на Фандъкова и предишните кметове, колко неща били направени. Първото нещо, с което стана много по-зле, беше безразборното презастрояване, което започна да задръства Младост. Второто нещо, беше построяването на магазин Била до Деница, заради което сложиха втори светофар на бул.Малинов и бул.Малинов се задръсти веднага. До Орлов мост от Младост 2, 3 и 4 се стигаше за 20 минути,
18
13
 
9
 
! Отговори
бай Иван преди 8 години
Точно 450м е според google разстоянието от старата до новата спирка. Ако всеки иска спирката да му е на 50-60м от блока тогава какво правим ? Вместо да благодарят че вече не живеят на шумен булевард мрънкат от мързел.
17
0
 
15
 
! Отговори
... преди 8 години
новото трасе е добро, но трябва да осигурят движение и по стария път, защото сега, за да стигнеш от ХИТ до РУМ-а (с кола), трябва да направиш непозволен обратен завой на новото кръстовище. Вариантът за автобуси по Св. Киприян не е удачен - то и в момента минават автобуси (4 и 413) от там и е ужас...
16
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Евтино гето, ниски данъци- това е. Да си траят.
15
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аман от умници, които като видят на картата какво е разстоянието между старото и новото трасе и спират да мислят. Не, че преди това са мислили де.
14
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
" Да не говорим, че тази нова отсечка е по-скоро скоростна. За да го пресечеш има само два подлеза, доста отдалечени един от друг, няма една пешеходна пътека. Ще се борим до край за правата си, защото в момента сме затворници", каза протестиращ. "Що бе, маата около километър и стигате до подлеза и там пресичате. Колко му е с бастуна или с патериците, все ще стигнете след час-два.
13
9
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
То пък имаше къде да мине автобус през Младост 2? някой карал ли е по основната им улица покрай Рум-а ? Няма инфраструктура! ами ще походите до метростанцията има няма 2 пресечки.Били в затвор.. не сте в затвор в блато сте, щото там си беше блато навремето ;)
12
12
 
18
 
! Отговори
Камен преди 8 години
Какви километри, новото трасе е на 100-тина метра от старото. Това, че преди им е спирал блока пред тях, а сега трябва да повървят 5 минути не е световен проблем. Не може пред всеки блок да спира автобус. А че имат метро на не повече от 500м явно не им е достатъчен плюс.
11
10
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До MenЧовече, искам да те питам ти ако живееш в района, пак ли така ще мислиш? Много станахе умните и красивите кресливци в тази държава. За твое сведение това, че те има на този свят трябва да благодариш точно на тези *** бабки. Жалък си. И ти ще одъртееш и ще чуеш и по-тежки думи и то точно от твоите деца, ако ги имаш или проимаш.
10
7
 
17
 
! Отговори
До 11 Търтей преди 8 години
Ти май си виждал нещата само на карта, също като кметицата. Имат пълно основание хората да протестират, защото общината пак си остави ръцете с тази промяна на трасето. Промяната на трасето беше нужна и си беше започната още през 80-те години на миналият век, но реализацията сега, е ужасяваща.
9
11
 
19
 
! Отговори
Търтеи преди 8 години
Какви километри бълнуват тия - новото трасе е успоредно на старото и е отдалечено само на 50 метра.
8
17
 
16
 
! Отговори
Men преди 8 години
никаква разлика няма, само трябва да пресекат пътя и са на спирката, имат метро точно до блока, но нали все за нещо трябва да мрънкат комуноидните бабки.
7
15
 
34
 
! Отговори
ММ преди 8 години
Какви километри? А това, че на мястото на тези спирки вече има метростанция, пак ли е лошо?Никакъв затвор не виждам аз. Спирката е преместена с не повече от 300 метра. Чак пък затвор.... Хайде стига недоволство. А и хипермаркетите са си там, където бяха. Жителите на Младост-2 и досега ходеха пеш до тях, а не с автобуси.
6
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ИМАТ ЛИ РЪЦЕ ТЕЗИ ОТ МЛАДОСТ ДВЕ? ДА СЕ ВДИГНАТ И ДА ГИ ИЗНЕСЪТ НА РЪЦЕ ТЕЗИ СЕЛЯНЧЕТА ДЕТО СЕ ПРАВЯТ НА АРХИТЕКТИ И ДА ГИ ПРАТЯТ НА СЕЛО ДА СИ ПАСЪТ ГОВЕДАТА.
5
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Същата ситуация е и при магистрала Струма. За хората не се мисли, вместо те да са на първо място, на първо място се слагат самоцелни интреси на някакъв измислен "бизнес". Младост 2 е разделен от Младост 3 и 4 с фронтова линия, а нещастният "Хит" е в ничия земя, като остров между асфалтовите реки....
4
15
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В метрото нестава без билетче,там е проблема.Хайде станете столичани,стига с този соц. манталитет!
3
14
 
22
 
! Отговори
хахо преди 8 години
Ами тя работата е ясна, от Лидъл си платиха да им осигурят още една главна пътна артерия, която да минава до смотания им магазин, платили са на когото трябва и вече новите спирки са факт. Стария Малинов ще го направят паркинг и ще го дадат на свои хора да го стопанисват, а народа кучетата го яли. Като строяха метрото заради ГБС набутаха целия трафик през младост 2 и забраниха паркирането. Писахме жалби и от общината казаха компетентно, ами да забранено е ... Сега ще е същото, глас в пустиня
2
20
 
32
 
! Отговори
Гошо преди 8 години
Утре пак гласувайте за Юрданка с крадливата й клика
1
10
 
13
 
! Отговори
аs преди 8 години
Хора гласувайте. Само с масово гласуване за кмет ще вървим напред. Това е начина за просперитет масово гласуване.