Откриха 18 опасни за Слънчевата система звезди

Приближаването им може да дестабилизира облака на Оорт
16 фев 2011 12:53,
Откриха 18 опасни за Слънчевата система звезди
Изображение: Oort Cloud image by Calvin J. Hamilton

Астрономи откриха в близкото космическо обкръжение 18 звезди, които може да представляват опасност за Слънчевата система. Учените изложили своите изводи на 217-ата среща на Американското астрономическо общество. Накратко за същността на доклада пише порталът Space.com.

Авторите анализирали данни за 40 000 червени джуджета от спектрален клас М (над 70% от всички звезди се отнасят към този клас). Учените разполагали с данните за радиалната им скорост и дистанцията от Слънчевата система и въз основа на тези сведения изчислили преместванията на тези звезди в близките 1 млрд. години.

Оказва се, че за 18 от въпросните звезди шансовете да преминат близо до Слънчевата система са доста високи. Нито една от тях не би следвало да се сблъска непосредствено със Слънцето, но светилата могат да дестабилизират облака на Оорт, който се явява източник на комети.

Облакът на Оорт е на 50–100 хил. астрономически единици (една астрономическа единица съответства на разстоянието от Земята до Слънцето) и гравитацията на "опасните" звезди може да доведе до това планетите от Слънчевата система да бъдат подложени на активна кометна бомбардировка.

Изследователите подчертават, че шансовете дори и една от 18-те звезди да премине достатъчно близо за дестабилизация на облака на Оорт са малки. Наблюденията сочат, че за цялото време на съществуването на Слънчевата система подобни сближавания са ставали няколко пъти.

Мен преди 13 години
Кажете на тея слънца да не минават след 1 милярд години, щото нас няма да ни има.

marinka преди 13 години
Човечеството на фона на цялата вселена е една прашинка. Земята, както и Вселената са се развивали и променяли, правят го и сега и ще продължават да го правят. Така че всички тези явления са по скоро съвсем обичайни. Хората са безсилни и когато става въпрос за пожари, наводнения, бури, какво да говорим за събития от вселенски мащаби. Така че можем само да се примирим. Дали ни харесва или не - това си е само наш проблем.

ahh преди 13 години
i o6te ne6to 1 miliard godjni + minimalen 6ans (ako vuob6te govorim za kakvato i da bilo realna zaplaha)... ia stiga vie nenromalni li ste da viarvate v kraia :) Viarata vuv vsi4ki tezi gluposti e po skoro TEJKO socialno zaboliavane napravo pandemia i do tam :)

ahhh преди 13 години
ludite apokaliptici paks e obadiha ... ne e stra6no tova koeto mislite a 4e se razmianvam s nestabilnite vi mozuci na ulicata...

Нострадамус II преди 13 години
Какъв е изводът? В близките 1 милиард години като едното нищо може да настъпи края на Земята!!!

бат Миро преди 13 години
Дам. То след 200 години може и хора да няма, ама ще се притесняваме за нещо което може да стане до след 1 милиард години. Почвам да се запасявам с консверви с боб.

ind преди 13 години