Кънчев: На ромите им е обещано да се возят без билети в транспорта

По 70 млн. лв. на година губи Столична община от гратисчиите
Обновена: 20 яну 2015 14:01 | 20 яну 2015 10:13, Камелия Цветанова
222
Кънчев: На ромите им е обещано да се возят без билети в транспорта
Снимка: Булфото, архив

Ромите се возят безплатно в градския транспорт, защото така им е било обещано преди изборите, заяви лидерът на “Евророма” Цветелин Кънчев по Нова телевизия.

Повод за коментара му стана фактът, че в циганските махали масово се возят гратисчии, а контрольори въобще не се появяват, защото ги е страх.

От репортаж на Нова телевизия стана ясно, че там пътниците от години се возят без билет и отдавна не са виждали контрола в махалата, като обяснението за това е, че ромите ги заплашват и нападат.
 
Според Центъра за градски мобилност в София нередовните пътници са 10% от всички, но депутатът от РБ Вили Лилков, бивш общински съветник, обяви, че реално са около 15-20 на сто, което прави 70 милиона лева загуба на година за Столична община.

Цветелин Кънчев обаче обяви, че масово в ромските махали на последните избори спечели ГЕРБ, а партията е обещала много неща, включително и безплатно возене в градския транспорт и неплащане на тока.

Той добави, че липсата на пари също е причина ромите да се возят гратис.

„Един билет струва колкото един хляб“, защити ромите Кънчев.

Според него най-ефикасен контрол в автобусите в ромските махали може да се осъществи, ако шофьорът или контрольорът са роми, защото те могат по-добре да обяснят на пътниците защо трябва да си платят.

„До преди три години имаше 15 шофьори на тролейбуси и автобуси роми, сега да са един - двама. Още при първите съкращения те изгоряха, а бяха хора с опит“, упрекна той.

Вили Лилков пък смята, че пътуването гратис в градския транспорт не е от немотия.
 
"Не само ромите пътуват с градския транспорт без билети. Оказва се, че и хора с доста добри доходи също го правят. Просто системата го допуска. Събираемостта на наложените глоби след съставянето на акт е много ниска. Контролът трябва да се осъществява по съвсем различен начин. Трябва да се прави контрол на входа, при влизането в автобуса", подчерта той и добави, че именно заради това в метрото процентът на пътуващите без билет е минимален.

Той пресметна, че ако във всеки автобус целодневно има контрольор, това ще коства на държавата 720 хиляди лева месечно, което е 9 милиона лева годишно и е в пъти по-малко от загубите от гратисчиите. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


222
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Много малко коментари е Тва гледам в нашият двор и се плаща от нашият джоб нали... не е като да даваш акъл на руснаците. :))
66
3
 
9
 
! Отговори
Защо с глоби? -2част преди 9 години
Защо:- когато няма работа в един квартал си вземаш квартира в друг квартал...просто и ефикасно и използваш само транспорта за този квартал (между кварталите отдело теснолинейка трамвай);- не е приятно ама *** май почнаха много да наглеят и това ако ми кажат че няма работа...?! Да се организират като при митинги да отидат при местните кметове и кметици и да почнат да поддържат междублоковите пространства,всяко семейство ще си плаща още по 5 лв. на месец но да ми е светнало като в Германия
65
1
 
27
 
! Отговори
antrax преди 9 години
Кънчев, когато на мен ми се разреши да пътувам безплатно тогава и *** ще се возят безплатно. До тогава ако нямаш билет ще ходиш пеш и толкова. Нямали пари ...ами да се образоват и да си намират работа ...да не би аз да съм виновен че са неграмотни, мързеливи и пристъпват закона. Който не работи няма да яде и толкова. Какво не ти е ясно Кънчев, че се правиш на ощипана мома. Или трябва да праснем по манерката та да ти просветне, че ако платиш ще имаш ако не платиш няма да имаш.
64
2
 
8
 
! Отговори
Защо с глоби? преди 9 години
Защо:- защо трябва да има глоби а да не влизат всички от предна врата и да излизат от задните. В Дания е така и всичко е ок. Ще кажете ама много хора - ами като са дълги маршрутите на автобусите е така. Направете го да е като в Копенхаген на зони с билети за всяка зона и всеки ще си търси работа около дома;- какво като един хляб е един лев, всички се храним и се простираме според чергата а и 1 хляб се използва от 4 члена за две хранения (не се яде само хляб моля ви се.., ориз, боб и др. има);
63
2
 
20
 
! Отговори
Монархист преди 9 години
Значи, аз като редовен пътник ще си зареждам картата всеки месец, ще се стремя да съм изряден, да пазя превозните средства и да съм преди всичко човек, а тия *** с нулев принос за развитието ни като общество ще се возят на гратис. И от къде на къде, ако не е тайна? И после ще се чудите защо младите емигрират. Ами и заради такива простотии.
62
0
 
10
 
! Отговори
Петкан преди 9 години
Добре, някой да каже кой е обещал, не само да се говорят празни приказки ! ?
61
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Учителската заплата, която получавам след като платя сметките и купя храна за да има какво да хапнат децата и ми остават за 20 пътувания до работата останалите 20 ходя пеша. Няма как, но не пътувам гратис защото ако мине контрола мен със сигурност ще ме глобят.
60
1
 
6
 
! Отговори
stan преди 9 години
Predlagam vsicki da stanem tzigani,za malko.vremenno.kak li 6te izglejda?
59
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
От друга страна реалната цена на билета е около 10ст. Всичко отгоре го прибират собствениците на Център за градска мобилност ЕООД. Пари в общината не влизат..... Така че какво се косите че *** бъркат в джоба на няколко милионерчета.Пък ние като сме балами плащаме по 1 лев за нещо дето струва стотинки. 100 човека се качват в автобус от младост до Центъра и това са над 50 лева на курс, за бензин отиват 5-6 лева, и за заплата на шофьора още 3.
58
0
 
4
 
! Отговори
Веско преди 9 години
До ina.aleksievaАко има нещо верно в глупостите на Кънчев, бих ви посъветвал да сезирате БХК за дискриминация. И ще подпомогна финансово едно дело.
57
0
 
4
 
! Отговори
stan преди 9 години
Ot dnes natatik i az sam tziganin.moje spokoyno da mi zavijdate.D
56
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не стига че крадат ,ами и ще се возят без пари
55
0
 
7
 
! Отговори
m преди 9 години
СТИГА ПРИВИЛЕГИИ ЗА ТИЯ, БЕ! 102 ГИ НАПРАВИХА НА НИЩО ЧИСТО НОВИЧКИ АВТОБУСИ ЗА 4 МЕСЕЦА
54
1
 
28
 
! Отговори
tre преди 9 години
на ден ако съм без кола транспорта ми струва между 4 - 6 лева, което ако хедех само с кола щеше да ми струва и повече, но това си е мой избор. Не може българите да носят на ръце цял един етнос. Или да почнат нашите управляващи да ги интегрират, ако трябва и с тояги или народа може да реши да ги прати нанякъде.Това, коеот този *** Кънчев казва ми звучи повече като провокация, но е самата исатина и е крайно време да се вземат мерки.
53
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не само в *** махали, навсякъде са без билети. Само в метрото няма как, затова и *** там не стъпват.
52
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Спрете рейсовете през *** махала и проблема е решен !
51
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
това е нормално комонистите създадоха ц....ните сега САЩ ционистите ги държат в резерв ако българският народ се отклони от пътя начертан от САЩ наи вероятно ще ги ползват за вътрешен вооражен конфликт
50
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
И контрольорите да си носат чатал и памук.
49
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Борисов им обещава . И те го превръщат в действие та не плащат и ток !
48
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да си продължа мисълта, че тея от днес беге са като СМС, 160 символа и това е :))) Шофьорите на автобус трябва да продават билети, 99% от тези на 204 НЕ продават билети, те са над тези дребни неща. А пък според закона, ако шофьора няма билети, той също подлежи на глоба, и то сериозна, тъй че ако шофьора няма билет и ви хване контрола, първо го накарайте да глоби шофьора, вие сте имали желание за билет, но шофьоря няма. Това го знам от контрольори, че принципно го има в закона, но не се спазва.