Експериментът в Dnes.bg: За 20 мин. "събрахме" глоби за 20 000 лв.

Готвят солени глоби за паркиране без да имаме алтернатива
Обновена: 4 май 2016 15:44 | 17 апр 2015 08:35, Александър Попов
234
Експериментът в Dnes.bg: За 20 мин. "събрахме" глоби за 20 000 лв.
Снимка: Dnes.bg

Глоба от 200 лева грози шофьорите, които паркират в градини, паркове, на детски площадки и тротоари, извън обозначените за това места. Промените в Закона за движението по пътищата бяха приети на първо четене, но предизвикаха доста полемики.

Вносителите защитиха по-високите глоби с аргумента, че сегашните 20 лв. не стряскат нарушителите.

В Експериментът е Dnes.bg заснехме в рамките на 20 минути няколко улици в краен столичен квартал. Ако бяхме санкциониращ орган и глобите бяха влезли в сила щяхме да напишем актове за над 20 000 лева.

Факт е, че заснехме доста шофьори, които използват градинки и тротоари за парко места. Още от сега може да гарантираме, че когато тези глоби станат факт хазната ще бъде доста освежена. И то не защото шофьорите не искат да спазват правилата, а защото е невъзможно.

Има една приказка, че българинът спазва закона, когато му бръкнат в джоба. В този случай депутатите извадиха "голямата секира", но има едно голямо НО. Не се предлага никаква алтернатива за паркиране.

Което предполага, че ще има напрежение между граждани и контролиращи органи. Самите 200 лева пък може и да не са проблем за депутатите, но за повечето хора това е половин заплата. И ако бъде приета промяната в закона много хора ще бъдат изправени пред доста сериозни трудности и трябва да измислят как да не нарушават закона. При положение, че не им се предоставя никаква възможност. И бъдете сигурни - тези глоби ще станат повод и за корупция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


234
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
1
 
4
 
! Отговори
Даниел преди 9 години
По принцип нелошо решение, но повечето блокове са строени преди 1000 години и много от тях нямат гаражи или паркоместа и по тази причина хората паркират на улицата или на тротоарите около блоковете. Отделно трябва да има и знаци за тази работа, а такива в момента липсват :)
50
8
 
9
 
! Отговори
Аз преди 9 години
От над 15 год. живея в София и да си призная, до сега съм видял да се строят 1-2 паркинга и то заради метрото ! Ако не беше то, обаче положението щеше да е още по-зле. Когато направят инфраструктура отговаряща на техните изисквания за глоби и нарушения, тогава и ние ще спазваме закона !! И аз не искам да паркирам на тротоар, но като има само сгради и сгради около мен, къде по-дяволите да спра ?
49
2
 
2
 
! Отговори
vesko02 преди 9 години
Общо взето се подготвя почвата за многоетажни паркинги,където да си държите колата срещу....
48
0
 
6
 
! Отговори
Тео преди 9 години
Така е, който сее ветрове, жъне бури. Колко "свободни междублокови пространства" се продадоха от общината на "инвеститори", къде с рушветче, къде се търсиха некадърни началници? Колко от "инвеститорите" построиха подземни гаражи? Тези "инвеститори" отдавна са си фалирали фирмите, но л...та,които оставиха след тях няма как да бъдат замазани. И пак опираме до контрол от страна на държавата, защото това безобразие продължава, и ще продължава, докато не започнат да паркират на главите на депутатите.
47
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В квартала в който живея има само нови кооперации с осигурени паркинги и гаражи и къщи с дворове и гаражи. И въпреки това тротоарите са пълни с паркирали коли. Как става това се питам и отговор не намирам!
46
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Интересно, че никой не иска по-удобен и бърз градски транiпорт като алтернатива, а реве за липсващите паркоместа! :-))))
45
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Отидете в Борисовата градина, на входа на Стадион Българска Армия, има около 50 коли, които са се паркирали и влезли откъм ул. Драган Цанков при знак забранено влизането. Там ще намерите и тарикати, които са спрели и върху тревни площи.
44
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
МОЛЯ, ОБЩИНАТА ДА ПРОЯВИ УПОРИТОСТ И ВОЛЯ В ИЗПЪЛНЯВАНЕ НА НАМЕРЕНИЯТА СИ И ДА НЕ СЕ ПОДАВА НА ШОФЬОРСКИЯ РЕКЕТ!
43
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всеки иска да има кола. Има пари, няма пари - кола трябва да има! А дали наистина е нужна - за това никой не се замисля.
42
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Няма европейска столица, в чийто широк център да има осигурени паркоместа за всички желаещи. Наличните паркоместа струват скъпо и който не може да плаща ще ходи с автобус, метро или трамвай. Алтернатива за наглеци с по три джипа на семейство, които се стискат да дадат пари за наем на паркомясто или гараж не бива да се дава. А гаражи и паркоместа под наем има, но никой не иска да плаща.
41
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Големите паркинги не трябва да са в центъра (защото така реално все едно казваш на хората "Ползвайте си спокойно колите"), а на входовете на града и в крайните квартали. Който идва в София, да си я оставя там. Пълно е с регистрации РК, КН, ВР и какви ли не още из града и това често са хора, които живеят другаде, но работят в София. Съответно - заемат паркоместа.За съседските войни е ясно, там ще е голяма лудницата. Щото има блокове с доста малко паркоместа.
40
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
не е проблемът в паркирането върху тротоари, а това че няма никакъв друг начин да се придвижи човек в шибаното подобие на държава. наскоро се ужасих, като разбрах, че във варна например, карта за ЕДНА автобусна линия струва 80-100 лв. на месец и не можеш да хванеш друг автобус, а има хора, на които им се налага да сменят 2 линии, метро - йок. в коя бяла държава даваш 40% от заплатата си да ползваш миризлив градски транспорт,а? който може и да не дойде половин час?
39
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Едни тарикати много харесаха да паркират на тротоара пред къщата на съседа докато не започна да им реже гумите. Как вече никой не паркира там хохохо
38
0
 
5
 
! Отговори
до архитект преди 9 години
след като си бил в Лондон, си забелязал, че имат освен трамваи, метро, автобуси, влакове и транспортът пристига на точната минута. до всяка точка се стига на секундата по минимум 3 алтернативни линии и с няколко вида транспорт. там се паркира от двете страни на улицата и по средата, а колите минават в коридор. хайде обясни ми как в Бантустан да се случи, къде е жп транспорта и как дори в Пловдив или Бургас човек стига до съседния квартал с влакче или трамвай? За тротоари да не говорим!
37
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Съседските войни ще се задълбочат и утвърдят благодарение на *** ни депутати! И аз ще си сложа стикер на НС за да си паркирам, където ми скимне! Така се прави, когато НЕ искаш да решиш проблем, но искаш да засилиш геноцидната държавна политика по самоизтербление на онези ***, които ти плащат заплатата!
36
14
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"няма алтернатива за паркиране"Има разбира се. Няма да пътувате с трошките си навсякъде. До кварталния магазин се стига пеша. До центъра и работа се стига най-нормално с градския. 2 милиона в София и всеки с по 2 коли в град проектиран за половин милион. После нямало места за тарикатите.
35
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Българинът единствено разбира от нормалните неща в белия свят когато урокът минава през джоба му. Така трябва. Щом бантустанеца не разбира, че тротоарите са за пешеходци и детските площадки са за деца, директно 200 лева глоба. Ако все още не разбира, 500 лева и така докато започва да разбира.
34
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Абсолютно нормално е да не се паркира върху тротоар, градинка итн.Все едно да спорим може ли да взема да уринирам пред вратата на съседа защото така ми е скимнало.Никой не е длъжен да се блъска в трошка върху тротоар.
33
3
 
6
 
! Отговори
архитект преди 9 години
Паркинги в самия център не се строят много , защото иначе каниш колите да идват . В центъра има рестрикции да не се ползват много коли , а градския транспорт . Това трябва да се разбере иначе глобите ще се увеличават . Само за инфо , в Лондон плащаш за да влезеш в центъра .
32
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Живея в блок където преди 20 години общината беше осигурила и обособила места за паркиране даже повечето седяха празни. Собствениците остаряха и вече не ползват автомобили останали сме 10 млади семейства притежаващи автомобил от 30, но започна застрояване на "свободни" междублокови пространства - градинки и сега се чудя къде да паркирам единствената ни кола в семейството. Със съпругата ми пътуваме на работа с градски транспорт- по удобно ни е.