София ще облага солено шума от колите

Към 1 юли м.г. у нас са регистрирани 3 769 117 превозни средства
15 юни 2015 07:00,
74
София ще облага солено шума от колите
Снимка: архив, Булфото

По-високи данъци за колите над 15 години като мярка за намаление на шума в града предвижда Столичната община.

Освен това от "Московска" 33 дават заявка да се инициират законодателни промени и за преминаването на техническите прегледи на колите - да се измерва нивото на шума и ако е над допустимото, автомобилът да не минава прегледа.

Мерките са записани в актуализирания общински план за действие за управление и намаляване на шума, съобщава в. "Сега".

Според разписания план за изпълнение на мерките рестриктивната мярка за старите коли ще влезе в сила от 2022 г. Очаква се увеличението да е двойно. Подобна мярка беше въведена в края на 2013 г., когато парламентът обвърза данъчните отстъпки с екологичността на колата. Така за колите с катализатор, които преди ползваха 50% отстъпка от налога, след промените преференцията стана 30 на сто.

Пътният трафик обаче остава основен "шумов" замърсител в София, следван от трамваите.

През 2009 г. беше изработена шумова карта, според която основните източници на шум и зоните с наднормено шумово натоварване са бул. "Цар Борис III", бул. "Ситняково", бул. "Цариградско шосе" и бул. "Ал. Дондуков" и други. През 2013 г. най-високи нива на шума са измерени именно на бул. "Цариградско шосе" и гара "Подуяне". Най-ниските нива са измерени в бл. 96 в кв. "Дружба" и на ул. "Ново село" и "Киевска".

Към 1 юли м.г. в страната са регистрирани 3 769 117 превозни средства, като близо 2,6 млн. от тях са на над 15 г.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
6
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Поредната безумна идея на ГЕРБ в София, имитираща някаква дейност, за която се смята, че е в наша полза. Разбира полза за нас няма да има, както стана с всички останали рекламни кампании на ГЕРБ. Шумът е ясно как се измерва и също така е ясно, че критерии за нивото на шумът не може да бъде възрастта на колата. Това и ГЕРБ в общината го знае, но явно са решили да окрадат още от най-бедните хора, които карат по-старите коли. Колкото повече хора гласуват за ГЕРБ, толкова повече ГЕРБ ще ни крадат.
30
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всяко возило минава технически преглед където би трябвало да се контролират показатели като емисии и шум. Може да е и на 50 г но да е в по добро състояние от едно 5 годишно такси карано на тройна езда. Това е поредното лобиране за вносителите на автомобили
29
6
 
3
 
! Отговори
Ozzy преди 8 години
Това моторите са голям трън в нечии очи. Винаги на някой му пречат моторите, а не 15 - 20 годишните пушещи таралясници. Няма по-голям замърсител от старите автомобили и съм твърдо за налагането на по-високи данъци за тях.
28
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не само за колите.Да вземат мерки и да налагат глоби на мотористите с двигатели на леки коли,които с мощни ревове бръмчат из улиците на градовете. Катаджиите не ги глобяват, защото били отпаднали заповедите за заглушители на ауспухите.Ами вечер след 10 часа няма ли наредби да не нарушават съня на гражданите?Няма такава държава като нашата.Всичко се корумпира.Парите играят голяма роля.С тях се прескачат всички закони и разпоредби.
27
2
 
22
 
! Отговори
Hitar Petar преди 8 години
Да излезе милицията и да спре "тунинг" *** !
26
1
 
16
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
а кога ще забраните говоренето по телефона в гр транспорттова е съвременния бич в гр транспорт аз слизам с главоболиеот просташки и безсмислени разговори
25
0
 
21
 
! Отговори
123 преди 8 години
Ужасна простотия. Съгласен съм да има санкции за пърдящите ауспуси, но това за колите над 15.... Старата ми 18 годишна кола по шум е напълно съизмерима с шума от 3 годишната ми нова кола. Това, че годините са и в повече не значи нищо. Цакат ме с яка екотакса за новата, на старата данъка ще скочи до небето.... Питам в такъв случай, с какво ще ме стимулират да закупя нов екологичен и тих автомобил, който само заради тези 2 димички струва един чувал пари?!?!
24
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А шума от съседите *** кога ще почне да бъде облаган? Семейни скандали, блъскане, набиване на крака... тоя тормоз кога ще бъде глобяван?!
23
3
 
29
 
! Отговори
M преди 8 години
По-висок данък за кола над 15 години не е никаква мярка за намаление на шума. Нужни са финансови стимули за хората с такива коли, които не може да си позволяват по-нови. Ама къде ти финансови стимул от тази измислена "държава".Апропо, високите нива на шум на някои от изброените булеварди не се дължи толкова на трафика, колкото на паважа. Нищо чудно това да не е фактор за онези умници от общината.
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До българофилЗа парите и колите ОК. Ама къде видя в последните 15 год. западен телевизор или западен компютър? Освен ако за теб Черно море не е и западна граница на България.
21
4
 
4
 
! Отговори
Т. Георгиев преди 8 години
(...продължение)До автомобилистОтделно, че от всичките 3 769 117 коли най-много 100 да са произведени в България - останалите са внесени от чужбина. Да ти кажа ли какъв процент от горивото е родно производство - точно 0% - всичко е внос. Така че автомобилите в България развиват не българската икономика, а западно-европейската и руската петролна икономика. Така ти си направи сметка с какво колите помагат на българската икономика.
20
4
 
5
 
! Отговори
Т. Георгиев преди 8 години
до автомобилист: "Да, колите замръсяват много, не отричам. Но според мен най-важно е хората да имат работа, екологията е на второ място."Не съм съгласен тук. На първо място винаги трябва да е здравето на човека. А в това отношение колите имат недостатъци - хем замърсяват много, хем водят до тоталната обездвиженост на населението.(следва продължение...)
19
13
 
9
 
! Отговори
българофил преди 8 години
До русофилНе разбирам русофилите дето карат западни коли , имат западни телевизори ,западни компютри и изобщо не ползват нищо руско .Даже парите които получават от руснаците са долари и евро.
18
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това трябва да стане политика на всички градове.
17
2
 
10
 
! Отговори
az преди 8 години
POREDNATA MALOUMNSHTINA.....
16
14
 
7
 
! Отговори
автомобилист преди 8 години
"търсете най-вече интересите на хората. в частност, интереса да няма толкова много автомобили, за да имаме нормална градска среда."Напротив, точно обратното трябва да е. Автомобилите развиват икономиката на държавата - всяка година се харчат милиарди левове за ремонт и поддръжка на колите, плащат се данъци, издържат се десетки хиляди работници из бензиностанции и автосервизи.Да, колите замръсяват много, не отричам. Но според мен най-важно е хората да имат работа, екологията е на второ място.
15
1
 
14
 
! Отговори
Бай Иван преди 8 години
Нивото на шума няма нищо общо с годината на производството.ЩЕ спират автомобилите с високо ниво на шум ама друг път, в момента се пускат да минат технически преглед автомобили с далеч по-сериозни проблеми, а какво остава за шума.Живея на столичен булевар и една от причините автомобилите да са шумни и е кофти настилката .
14
8
 
11
 
! Отговори
русофил преди 8 години
Най-много ме кефят шофьорите русофобите - хем мразят руснаците, хем всекидневно купуват руски газ и бензин.
13
4
 
19
 
! Отговори
VVV преди 8 години
В същото време *** от общината "ще запазят паветата по Борис III за ограничават скоростта". Нема такава държава
12
0
 
24
 
! Отговори
Дядо Петър преди 8 години
Отново пълни идиотщини!Дори и бебетата знаят, че най-голям джангър вдигат джигитите и особено рокерите.Но до сега не съм забелязал някой шапкаджия да ги спре и поне да им направи забележка.Да не издуват по полупустите софийски улици като бесни посред нощ.Но за обикновените столичани, които карат старите си коли от време на време - дайте отново да ги издоим.Докога ще толерирате мутрите бе? Алчни, корумпирани и некадърни общинари?