Удар по гратисчиите в София, датчици ще ги издават

Контрольорите ще имат информация къде се возят без билет
15 мар 2017 07:00, Александър Попов
122
Удар по гратисчиите в София, датчици ще ги издават
Снимка: Булфото, архив

Облаците над гратисчиите в София се сгъстяват все повече. Ново иновативно решение в реално време ще дава информация за за действителния брой пътуващи и колко от тях са гратисчии.

Информацията директно ще отива при проверяващите и те ще могат да взимат решения на момента. Така ако в тролей №1 има трима човека без валидиран билет, но в следващия, който идва, те са 13, контрольорите ще могат да изберат в кой да се качат. Освен това по този начин ще има и пряк контрол и на проверяващите.

За новата система в градския транспорт е пусната обществена поръчка за около 2,2 млн. лева, съобщава "Монитор". Тя ще се внедри в 206 превозни средства – 126-те автобуса и в 80-те нови тролейбуса. С парите ще се поставят сензори, които засичат пътниците както при ярко слънце, така и на тъмно, а цветът на дрехите им да не оказва никакво влияние. В момента броенето на пътниците в колите на градския транспорт става ръчно от Центъра за градска мобилност. Възможността това да става автоматично в реално време ще позволи да се насочват допълнително превозни средства по линиите с най-голямо натоварване.

Изпълнителят трябва да осигури безжичната връзка за пренос на отчитаните данни, както и система и приложения за платформа, системен и приложен софтуер, програмно осигуряване. Системата трябва да има приложение и за мобилни устройства, за да може да се получава навреме информация от екипите, които извършват контрол.

През миналата година контрольорите са спипали над 44 586 гратисчии. Те са съставили 23 753 глоби по 20 лева или 40 лева, които гратисчиите са предпочели да си платят до три дни, вместо да им се напише акт. Гратисчиите, които са отказали да платят, са 20 833-ма и на тях са съставени актове за установяване на административно нарушение, които също скочиха от 100 на 200 лева.

До дни общината ще пусне и обществената поръчка за електронно таксуване. С нея пътниците ще могат да се чекират на час или на разстояние. Освен това билетът ще може да се зарежда не само на гише, но и от компютър, таблет или телефон.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
1
 
2
 
! Отговори
как преди 7 години
Как точно датчика ще знае? Някои имаг дневна хартиена карта. други пътуват с хартиен билет, трети с електронни документи. В бутаницата как ще успее да хване колко хора влизат и колкоизлизат? По-добре да наемат врачки, щом има пари за наши хора.
92
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С какви простотии се занимават в тоя МАСОВ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ .С какви качества и как ги избира Фандъкова. ? ИЛИ ГИ ВЗИМАТ НАПРАВО ОТ БЮРОТО ЗА БЕЗРАБОТНИ
91
0
 
20
 
! Отговори
seira преди 7 години
КОГА ЩЕ НИ ВРЪЩАТ ПАРИТЕ, НАДВЗЕТИ ЗА НЕЗАКОННО ПО-СКЪПИТЕ БИЛЕТИ?
90
0
 
11
 
! Отговори
до91 преди 7 години
Към тези линии са трамвай 10 след МОЛ-София, трамваите след Лъвов мост посока гробищата, автобусните линии 120 след Подуене, 78,79. По тези линии и в тези части контрола не е минавала повече от 10 години.За това по тези линии вървят таралясници, на които не могат да сложат устройства. В тези случай кой е дискриминиран. Къде са институциите за борба с дискриминацията. Омръзнани българите да са дискриминирани в гр.транспорт!
89
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако се вгледаме в пътуващите на МГТ. Най голям % са пенсионери или близко до възрастта, следват учащи. Тези с градивен труд или занимаващи се със самостоятелен бизнес е много малък процента. Това показва , че се хвърлят пари за нещо празно и не ефективно. Ако се вгледаме в контролните чиновници. Едни охранени или това им е втора работа и търсят келепира. Там са също разходи напразно. ИЛИ ТОВА СА ПЪЛНИ РАЗХОДИ НА ВЯТЪРА.
88
0
 
1
 
! Отговори
S преди 7 години
До Мишо64 - системни комуникации беше собственост на офшорка от Кипър до ноември 16Грийнскоуп инвест лимитед ЛТД Рег. Но 311709
87
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Някой 100УВАЖАВАМ правото ти на мнение.Но на практика, първата врата е най-бавната врата. Там се влиза един по един. Разни баби, помъкнали торби два пъти по-тежки от тях, докато изпълзят нагоре пъшкайки, докато си извадят портмонето с картата и я покажат на водача....
86
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това са по близо 11 000 лв на превозно средство. Е в действителност една фирма беше показала, колко струва едно подобно устройство - 980лв. До 11 000 са близо 10 000лв. За какво ще бъдат изпозлвани тези 10 000лв на АВТОБУС? "Майсторите" са златни? 3G-то е много скъпо? За какво точно ще са? Мисля, че е ясно, ама сте ***! Това е над 10 пътиотгоре. 10 пъти. Правете си сметката уважаеми гласоподаватели.
85
1
 
13
 
! Отговори
Контрол на контрола преди 7 години
Гратис.sf В тази Фейсбук група ще можем да си разменяме информация, къде и кога има контроли. Да не ги оставяме да крадат от нас.
84
0
 
25
 
! Отговори
Наблюдаващ преди 7 години
Най-много гратисчии има по автобусите стигащи до периферията на града, когато са натъпкани. В метрото такива почти няма, или поне аз не съм виждал. Въпреки това, контрольорски групички редовно отчитат дейност на завет, сухичко и топличко. Не вярвам тази нова система да промени кой знае колко нещата. Определени етноси пак ще си останат неглобявани или даже непроверявани.
83
1
 
3
 
! Отговори
Някой преди 7 години
До 93. Както казах изисква се малко култура, но то за всяка една промяна е така. Като го направят 10 пъти, тези "затъкнатите" ще се сетят на 11 път да имат подготвени пари и да е по лесно. Освен това има различни варианти за издаване на билет, не е нужно водача да къса да брои и т.н..има машини, които автоматично като си платиш издават билета...Аз само споделих мнение :)
82
0
 
4
 
! Отговори
чудо на чудесата преди 7 години
До ИвоНе позна- живял съм в друга нормална държава. До известна степен си прав.
81
0
 
6
 
! Отговори
Иво преди 7 години
До чудо на чудесатаРазбира се, че е по - лесно, но в пиков час в София няма как да се случи :) п.п. Личи си, че си от малък град в който сигурно няма и сфетофари :)
80
1
 
8
 
! Отговори
чудо на чудесата преди 7 години
Не знам защо у нас се измислят безкрайно сложни начини за решаване на *** проблем. Не е ли по-лесно вместо да се плаща на армия от контрольори с неясна ефектиност,всички пътници да влизат от предната врата и да се контролират от водача?
79
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Парите от незаконното увеличение на билетите започнаха да търсят собственици с дълбоки джобове като за 2.2 милиона. Поне пишете кои са спечелилите.
78
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименШофъорите няма да продават билети.
77
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Някой 90А, когато някой се "затъкне" на предната врата да си купува билет от водача, к`во правим? Ще стоим по 3-4 минути на спирка и 10 спирки ще ги изминава за 1 час!
76
1
 
20
 
! Отговори
123 преди 7 години
Пак едни пари на вятъра /т.е. в правилните ръце/!
75
0
 
10
 
! Отговори
sport преди 7 години
До АнонименОсвен трамвай 22, подобни превозни средства са автобуси 72, 77, 83, трамвай 8 и вероятно други превозни средства. След като на всички пътуващи са известни слабите звена има 2 варианта - закриване на линията, или постоянен контрол в колите по въпросните линии. Проблемът и решението са ясни, просто няма воля това да се случи, защото те са НАШИ гласоподаватели. Скапани общинари и техните *** по места разрешават това да продължава вече толкова време.
74
2
 
19
 
! Отговори
Някой преди 7 години
А защо не го направят да се качват хора само от една врата и да си чекират билета/картата на входа и приключва цялата работа :). Ако някой не се чекира или автобуса не тръгва и/или водача се свързва с полиция за проверка и това е. И така ще има някакъв ред поне. Вярно, е че трябва култура, но все пак от някъде трябва да се започне.