София – зелена зона! Скоро и около ВМА, Зона Б-5 и Красно село

Ако промяната получи подкрепа, може да влезе в сила от догодина
118
София – зелена зона! Скоро и около ВМА, Зона Б-5 и Красно село
Снимка: архив "Булфото"

София е на път цялата да се превърне в зона за платено паркиране. След катоот октомври районите, в които софиянци оставят колите си срещу заплащане, се разшири в "Средец" и "Лозенец", сега се предлага това да стане и Зона Б-5, Зона Б-18, местността "Еврейските гробища" в Красно село и района на ВМА.

В момента в районите "Възраждане" и "Красно село" текат обществени обсъждания. Ако предложенията получат подкрепа от гражданите, вероятно режимът ще бъде въведен догодина, пише "24 часа".

Още по темата

На 27 ноември в сградата на район "Възраждане" ще се проведе обсъждане дали зелената зона да се въведе в границите между булевардите "Сливница", "К. Величков", "Ал. Стамболийски", улиците "Гюешево", "Партений Нишавски", "Българска морава", "К. Андреев", "Добруджански край", бул. "Скобелев", улиците "Опълченска" и "Д. Петков". Това са границите на кварталите "Зона Б-18" и "Зона Б-5".

Обсъждането ще приключи със заключителна дискусия на 11 декември.

Домоуправителите трябва до 20 ноември да предоставят протоколи от проведено общо събрание с взето решение "за" или "против" въвеждане на зелена зона.

Според проектите около ВМА може да бъдат разчертани 600 места.

Допитване тече и за зелена зона в местността Еврейски гробища - в границите между булевардите "Скобелев", "Тотлебен" и улиците "Йоаким Кърчовски" и "Добруджански край".

Искания за зелена зона има и в "Оборище" и в горната част на "Лозенец".

От октомври зелена зона има в долната част на "Лозенец" и улици в кв. "Яворов". Така местата в синята и зелената зона в София станаха над 21 000.
 


118
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
69
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
комшията се тресе таксиджия има три автомобила втора употреба и няма къде да паркира. А в Румъния им ясно казаха на семейство само по един автомобил втора употреба могат да имат.....
68
1
 
13
 
! Отговори
Стар софиянец преди 2 години
Въвеждането на платена зона за паркиране някъде, създава ад в паркиранетто в съседните квартали, където такава зона няма. По този начин манипулират хората да искат да плащат на мафията за паркирането и се оказва, че това било много лесно. Май е прав Иво Х. за 80%. За София това няма нищо общо с трафика, както се опитва да ни лъже един тук. По света може и да е така,но в София не е като по света. Достатъчно е да се види какъв е градския транспорт в София и как е по света, за да се види разликата.
67
8
 
4
 
! Отговори
ППП преди 2 години
Хайде искаме ЦЯЛА СОФИЯ да стане зелена зона! Поне наглеците ще се научат да паркират правилно.
66
3
 
8
 
! Отговори
до Новия софиянец преди 2 години
чупи ти се само логиката!

а за какво плащам пътен данък?
...винетката за републик. мрежа, ясно!

...а пътния данък към същата тая община???

ПЪЛНО Е С ПЛЯМПАЛА КАТО ТЕБ, КОИТО ТРОЛЯТ БЕЗ ДОРИ ДА ПОЧЕТАТ, ПЪК КАМО ЛИ ДА СЕ ЗАМИСЛЯТ!!!
65
2
 
10
 
! Отговори
??!! преди 2 години
А защо не се помисли за 3-4 обществени големи паркинги, вместо да се започва със зони, такси, дране и т.н. Нека има избор - платен паркинг извън центъра или скъпия смс за паркиране в централните зони.
64
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Учителката по руски кога ще направи едно ново паркомясто?
63
12
 
5
 
! Отговори
Край преди 2 години
Местата за паркиране в София са ОГРАНИЧЕН ресурс. Потребяването на всеки ограничен ресурс трябва да бъде ПЛАТЕНО за да има ред.
Решението с транспорта в София не е в модела "всеко софиянче с кола" Решението е да е скъпо с кола и парите от това да подсилят градския транспорт. Фандъкова много се мота и за това града се задръсти и вече е проблем придвижването.
62
7
 
5
 
! Отговори
Нов Софиянец преди 2 години
До до зонаджиите

Даваш 200лв защото пътят пред вас не ти е бащиния и с таратайката си РУШИШ, асфалт, плочки и друга инфраструктура.

Безплатен обяд няма, ама когато човек е живял 45+ години и се е клел на партията малко трудно го проумява!!!
61
0
 
1
 
! Отговори
Терсенето преди 2 години
Във индустриалната зона на Мерцедес във унтертуркхайм Щутгарт има 20 гаража на 5 нива. Там е и централният завод на Порше и те имат надземни гаражи:)
60
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Според проектите около ВМА може да бъдат разчертани 600 места.
===
И къде това, по тротоарите наоколо ли? Нали току-що набихте колчетата там?! Ако това се случи, ще е явен разход на пари без никакъв смисъл.
59
3
 
10
 
! Отговори
до зонаджиите преди 2 години
ако не беше за пари, щяха да направят зоните в цяла София, а за живущит в района - винетка за 20лв. Хем няма да мрънкат и ощетяват, хем ще си взимат от прушълците, хем ще стимулират ползването на гр. транспорт.

...ама НЕ, дай и по 200лв. да дереме!

...и н е въпроса ИМАМ ли 200лв да дам щом карам кола, а ЗАЩО да ги давам, на какво основание???

основания за данъци, затраховки, винетки, акцизи се намират тук-там, но за това паркиране не намирам причина!
58
3
 
11
 
! Отговори
ддд преди 2 години
Много разбирачи има. Ако говорим за Крива река само живущ в квартала може да разбере какъв е проблема. Да си ограден от болници и зона около тях, а вътре презастроено и продължават строежите. гсм номера по предните стъкла ако имаш късмет и прочие. АД АД.
57
18
 
17
 
! Отговори
Нов Софиянец преди 2 години
Не се учудвам, че панелкаджиите протестират срещу наложени по цял сват норми.
Както отдолу вече казаха, една от основните цели на зоните е да НАМАЛЯТ ТРАФИКА!!
Ако някой реве срещу 200лв винетка за паркиране на година, просто не трябва да кара кола! На същите тези им се вдигал разхода от фарове и пр.глупости.
56
9
 
9
 
! Отговори
Гост преди 2 години
"Обществени многоетажни паркинги" е един мит:
1. Намерете парцел в кадастъра
2. Стойност на парцела.
3. Стойност на строежа.
4. Стойност на поддръжката.
5. Стойност на охраната.
6. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат.
7. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ти т.е. денонощен шум и мръсен въздух? - Никога няма да мине обществено обсъждане.
8. Не се намалява трафика, а се стимулира!
55
0
 
2
 
! Отговори
Терсенето преди 2 години
Преди 20 години правихме подземни гаражи във района на олимпияхале във Мюнхен. 300 метра подземен гараж за две коли във гаражна клетка на 2 нива:)))
54
24
 
19
 
! Отговори
Нов Софиянец преди 2 години
Зони трябва да има дори и в жилищните квартали, а за изброените места е крайно наложително!!
Всеки е свикнал да ходи с кола и да паркира на 5м от там за където е тръгнал (включително и аз). Но напоследък, когато имам работа в центъра, все по-често предпочитам градски транспорт или колело...Ми не е лошо!!
НАВСЯКЪДЕ, където направиха сини и зелени зони, едно време беше АД. Сега си е съвсем нормално за паркиране.
Абсолютно съм съгласен да давам по няколко стотин лв на година за паркиране!!
53
9
 
20
 
! Отговори
Гост преди 2 години
Почти никой тук не е разбрал смисъла на платеното паркиране. Смисълът е да намали трафика, а не да осигури места за паркиране! Като трябва да плащаш извън района около дома ти и освен това си ограничен и по време, се замисляш дали да ползваш колата.
52
15
 
31
 
! Отговори
123 преди 2 години
После отново гласувайте за ГЕРБ и кмет на ГЕРБ, докато не ви смъкат кожичките от гръбчетата, няма да мирясат!
51
8
 
33
 
! Отговори
Истината преди 2 години
Никъде по света не започват с дране на шофьорите с платени зони за паркиране. Навсякъде по света първо правят паркинги, оправят си градския транспорт, оправят си организацията на движението и паркирането и ако това не помогне, чак тогава се отива към платени зони за паркиране. Само в България се застрояват паркинги, влошават се орагинзацията на движениети и паркирането, както и градския транспорт и се започва с въвеждането на платени зони за паркиране, а стадото се убеждава само да си ги поиска
50
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Мадрид под всяко по-голямо кръстовище има подземен паркинг. Във Варна пред Катедралата -нищо, а може да се направи паркинг който да поеме всички коли и старата част да стане 100% пешаходна зона.