Платеното паркиране в София с 21 000 места. Нужни ли са още?

В "Лозенец" и "Яворов" били доволни, че улиците им вече са пусти
3 окт 2017 08:23,
47
Платеното паркиране в София с 21 000 места. Нужни ли са още?
Снимка: ЦГМ

Синята и зелената зона паркиране в София вече имат над 21 000 места. От неделя по-евтината зелена зона се разшири с 4854 места по улиците в долната част на "Лозенец" и около ул. "Иван Асен II" в "Яворов".

"3800 софиянци, живеещи в "Лозенец" и "Яворов", са подали документи за стикери за паркиране. Отделно този месец изтича и валидността на други 4000 стикера", обяснява пред "24 часа" шефката на дирекция "Паркиране и мобилност" в ЦГМ Румяна Милова.

През целия ден в понеделник граждани пращали снимки на ЦГМ на улици преди въвеждането на зелената зона, които показват как са пълни с коли и как сега са почти празни.

"Една жена твърди, че колите са с 90% по-малко, а друга сподели, че от детството си не помни улицата ѝ да е била така празна. Тепърва ще правим анализ къде са отишли тези автомобили", каза Милова.

В двете нови зони ще се довършва маркировка, сложени са и 35 000 антипаркинг колчета.

От 1 октомври синята и зелената зона вече са с ново работно време - от 8:30 до 19:30 ч. Освен това синята, в която има над 5000 места, в събота работи до 18 ч, а не до 14 ч, както беше досега.

"Ако някой се обърка и прати есемес по-рано, системата няма да го таксува, съобщението ще бъде прието в 8:30 ч и платеният престой ще почне да тече тогава", уточни Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
2
 
1
 
! Отговори
искам преди 6 години
синя зона и в люлин, омръзна ми пернишки коли да ми заемат местата за паркиране пред блока
40
3
 
1
 
! Отговори
До Софиянец преди 6 години
Тъй, цената отговаря на това, което получаваш. Ако искаш фиксирано място - отиваш в общината, има друг ценоразпиз. Не знам защо говориш глупости ...
39
2
 
1
 
! Отговори
До 43 преди 6 години
Можеш ли да се позовеш на документ? Или е свободно съчинение?
38
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Принципно с данък МПС, сме си платили и за паркирането. Платените зони реално са второ плащане за същото нещо, за което вече сме платили. Проблемът е, че Фандъкова и хората й с некадърни в организацията на движението и паркирането, но добре се справят с грабежа - платените зони за паркиране са узаконен грабеж.
37
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Основното при паркирането е, че кметът по закон трябва да осигури ред в паркирането на цялата територия на общината, без значение дали има или няма платена зона за паркиране. Фандъкова не изпълнява това задължение и ни пробутва лъжата, че ред има само там, където има платена зона за паркиране. При това даже и в платените зони няма ред. Всички бусове за зареждане на магазините спират на забранени места, най-често на ъгъла на кръстовищата, запушвайки пешеходните пътеки. Така спират и полицейските
36
2
 
2
 
! Отговори
До 39 преди 6 години
Писна ми от твоята особено "умна" мисъл за Япония. Не разбираш ли, че не там е проблема. Купуваш си кола в София - имаш примерно 1,2 или "1000" гаража, там където живееш, но колата ти стои там само през нощта, а през деня я ползваш и не стои паркирана в гаража ти и няма къде да я паркираш точно както всички останали, които нямат гаражи. Разбираш ли колко безмислено е предложението ти?
35
2
 
5
 
! Отговори
Как е по света? преди 6 години
Навсякъде по света първо правят паркинги, подобряват организацията на движението и паркирането и създават по-добър градски транспорт и когато това вече не помага, започват с платени зони за паркиране и други забрани. В България е обратното - започва се с платени зони, влошава се градския транспорт, влошава се организацията на движението, но за сметка на това разширяват платените зони и създават по-големи проблеми в все по-големи райони на София.
34
4
 
4
 
! Отговори
Men преди 6 години
Крайно време е паркирането в центъра да стане още по скъпо, да се вдигнат данъците на трошките и техническите прегледи най-накрая да станат реални!
33
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колко години имаме синя и зелена зона, а няма ме един построен многоетажен паркинг???????Дойдоха едни германски фирми да строят такива паркинги с европейско финансиране, но българските им клонове просто усвоиха милионите, не направиха нищо (защото ги спъваха от общината) и изчезнаха с парите.
32
3
 
5
 
! Отговори
кво стаа преди 6 години
Защо се заблуждавате, нито на картофелия нито на този новия зурльо им пука къде ще паркирате, важно е да падат кинти, пък ако са от нищото, берекет версин! Колко струва едно антипаркинг колче?
31
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Тепърва ще правим анализ къде са отишли тези автомобили"Стоят си в крайните кварттали. От Понеделник колегите в Лозенец вече не идват на работа с колите си, а ползват градския транспорт, който им е и по-удобен.
30
2
 
4
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
До #29Паркирането е услуга?Да ,когато заплащайки за тази услуга получаваш паркомясто.Когато паркираш където намериш това не е услуга.
29
6
 
4
 
! Отговори
Спри автомобилите! преди 6 години
Денонощно платено паркиране в целия град e най-работещото решение за борбата с трафика и броя на автомобилите. Годишен стикер за паркиране в определен периметър по местодомуване - за първа кола - 400 лв, за втора кола на същия адрес - 800лв, за втора кола на същия собственик - 1500 лв. и т.н. Извън този периметър 2-4 лв/час. Само така ще освободим улиците за да има бърз и удобен градски транспорт, ще намалим шумовото замърсяване и замърсяването на въздуха.
28
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
21 000 места, по 2лв на час, да го сложим грубо 10 часа на ден, 400 000 дневно, 10 милиона месечно.Къде отиват парите? С тези пари, трябва всеки месец някъде из града да се пръква 5 етажен общински паркинг.
27
3
 
5
 
! Отговори
perekly преди 6 години
Зони за платено паркиране , трябва да има само в централна градтска част. В обособените жилищни райони е необходимо да се забрани да има офиси в кооперации и блокове за живеене. Както и строителството да се съобразява-брой апартаменти-брой парко-места. но това не изнася на никого. Целият град да стане зона-пак ще има проблеми.
26
6
 
3
 
! Отговори
До Софиянец преди 6 години
Паркирането е услуга, за която се плаща. Прочети това изречение няколко пъти.
25
7
 
6
 
! Отговори
Калин преди 6 години
До ???Пич, как общината е създала проблемът, след като има семейства с няколко автомобила, живеещи в гарсониера? Столицата не е оразмерявана за толкова автомобили.Живея в Яворов, точно където от вчера разшириха зоната. Прибирайки се пеша от работа сияех, наблюдавайки как по улицата няма непознати автомобили, а само такива на съседите.Също - защо да трябва да имаш паркомясто?!? Колата не е привилегия, а лукс. След като можеш да си го позволиш, трябва да можеш да плащаш за него!
24
5
 
9
 
! Отговори
??? преди 6 години
Очевидно е, че проблемът с паркирането го създаде общината, т.е. кмета и екипа му, а после кмета и екипа му, задълбочиха проблема с платените зони за паркиране. Някои доста наивни се радват, че сега тротоарите били свободни. На какво се радвате, че плащаме допълнително за нещо, което и без да плащаме допълнително трябва да го има?
23
2
 
9
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
До #18Прочети какво съм написал.Прочети го пак.Сега по-ясно ли ти е?Ти ще държиш ли в джоба си телефон без обхват плащайки ,ако ще и 30ст. на ден ,както се заяждаш с мен елементарно?Не е въпроса в парите , а в това че НЯМА УСЛУГА...
22
2
 
11
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Докато не разберете, че по закон няма връзка между платеното паркиране и редът в паркирането, все така по-зле ще става. По закон кметът е длъжен да осигури ред в паркирането на територията на цялата община, а не да лъже, че ред може да има само в платените зони за паркиране. За това поведение на фандъкова, трябва да подаде оставка.