До 2019-та: Последна мода в метрото – без машинист, един вагон

Нови влакчета и още 12 километра метролинии обещават от общината
10 яну 2018 11:20,
46
До 2019-та: Последна мода в метрото – без машинист, един вагон
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Нови влакчета и 12 км нови метролинии обещават от Столичната община до 2019 година.

Първият от новите метровлакове, които ще се движат по третата линия на метрополитена, вече е произведен, съобщи зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

Той обясни, че модернизирането на новите машини е свързано с цялостното им задвижване, с което се позволява те да бъдат управлявани от автоматик, без наличието на машинист.

Още по темата

"Това, което ги отличава от другите метровлакове е, че те са изцяло проходими, т.е. от единия край на влака може да се стигне до другия край, без да се напуска самата машина. А това се явява едно добро удобство за пътниците", информира Крусев пред "Фокус".

Той съобщи, че новите влакове имат системи за икономия на енергията и за по-комфортно пътуване.

"Метровлаковете можем да кажем, че са от последно поколение и са най-модерните на пазара", обясни още Крусев.

Зам.- кметът допълни, че приоритетни проекти за настоящата година са продължаване темпа на строеж на метрото, обновяването на градския транспорт и насърчаване на екологичните форми на придвижване в столицата.

"Обновяване на транспортната инфраструктура във всички райони на София също ще бъде цел на Столична община", обясни Крусев.

Той коментира и откритата вчера нова отсечка от бул. "Брюксел" до Летище София. Според него тя ще доведе до облекчаване на трафика в столицата, както и подобряване на екологичната картина в района.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
2
 
4
 
! Отговори
добрата новина преди 6 години
До Към незнаещияА тебе ще изстреляме с катапулта от Малашевци на Луната за берекет,късмет и за да ти дойде акъла у главата!
22
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вече не е нужна работна ръка, всичко се прави от роботи, киберсистеми, IoT. Трябва да се сложат метални декоративни шипове в предверията на моловете и подлезите и пред магазините и банките, на запад, в Париж например вече инсталират остри метални декоративни шипове пред търговските центрове да не могат бездомниците да се настаняват там, много хора ще останат без работа и ще останат на улицата и ще плъзнат да загрозяват моловете, на запад вече взимат мерки.
21
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Без машинист",а ако стане някоя беля кой ще носи отговорност,тогава ли ще се сетите за машинист?
20
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На всички тука да ви кажа, че ще има много баламосани! Самата статия е скрита истината.1. "Новите влакчета"(дали нови), 2. "Вече е произведен"(произведение на изкуството ли е), 3. "Това, което ги отличава от другите метровлакове е, че те са изцяло проходими, т.е. от единия край на влака може да се стигне до другия край, без да се напуска самата машина."( купуват американските влакове от филми, но се пробутват за нови)
19
4
 
19
 
! Отговори
Орландо преди 6 години
Да вземе да помисли и за хората в кв. Орландовци, някой ден. Нито има инфраструктура, нито има градски транспорт, нищо... разбити улици, майките с деца, особено от страната на Военна рампа ходят по разбит паваж с количките до най-близките магазини и трамвая, който е на 2 км.. А автобус 100 - на 100 минути, дори не работи след 14.00 в събота и респективно в неделя.. идилия! Иначе, данъците се плащат като за 1-ва зона, защото сме в община Сердика, най-корумпираната начело с г-н Тодор Кръстев
18
4
 
17
 
! Отговори
УЛТРА МОДЕРНИ преди 6 години
А ЗАЩО НЕ ПУСНЕТЕ И УЛТРА МОДЕРНОТО В ДНЕШНО ВРЕМЕ, ДА ИМАШ НОЩЕН ТРАНСПОРТ??
17
7
 
6
 
! Отговори
Туск преди 6 години
Да разбираме, че машинистите остават без работа, заради машините. Постепенно много хора ще останат без доходи, заради автоматизацията. Касиерите в супермаркетите ще изчезнат, техническия персонал в аптеките също. Рецепционистите в болниците и хотелите вече започнаха да ги заменят с роботи на запад. Въпрос на време е да се случи и при нас.
16
2
 
16
 
! Отговори
честито преди 6 години
По добре да се автоматизира абщината, да няма кмет и зам. кметове! Да остане на ръчно управление само функцията "гепене", щото там сте най-добри! Този мушмурок за има-няма година направи мутра на активен борец!
15
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
всички влакове от метрото ни са руски що да не можем да хвъркаме с миговете
14
5
 
12
 
! Отговори
Ивайло преди 6 години
Кога ще сложат стъклени огхраждения на пероните? пълно е с психопати, които бутат хора на линиите....
13
5
 
4
 
! Отговори
Към незнаещия преди 6 години
До АнонименВлаковете се произвеждат в САЩ и ще са последна дума на техниката, аман от невежи русофоби
12
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Значи във влака ще има опция да се бяга от контролите.А отделно ще може от предната част на композицията да се бяга към последната след като компютъра на железницата се бъгне и я засили със 150 км/ч към спрелия на 500 метра влак, така пътниците ще могат да се отърват само с травми, съвместими с живота.
11
3
 
9
 
! Отговори
Св преди 6 години
Да, и на мен ми направи голямо впечатление това. Какво мислите за програмистите, на най - нисша ниво. Тези Кликърите, копиращите код и т.н. Ще се автоматизира ли и тяхната работа от ИИ?
10
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"те да бъдат управлявани от автоматик"------------------------------Какво е "автоматик" и как управлява?
9
4
 
12
 
! Отговори
Дани преди 6 години
А, какво им е на руските?Особено този по-стария модел, който се движи у нас, е в експлоатация от 30 години, коеото според мен показва някаква надежност.
8
3
 
24
 
! Отговори
Туск преди 6 години
Автоматизацията идва. Днеска са машинистите, утре са шофьорите от градския транспорт, после международните шофьор Така, както днеска взимаш добри, така утре можеш да се окажеш на улицата заменен от машин И като 20 год. си въртял герека и после се окажеш без работа и доходи на 40 - 45 год и тепърва наново трябва да се преквалифицираш. След 20 год няма да има работа, дори и в чистота, зарадити машите.
7
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Отново от РААССия ли ще са новите "влакчета"???
6
8
 
8
 
! Отговори
aa1830 преди 6 години
Къде се произвеждат тези нови влакове ?Световните производители са Alstom, Siemens и Bombardier. Не ми се вярва да са поръчани при тях....или пак ще от 'най-ново' поколение руски с японски части...
5
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами преди Гроб не виждам някой нещо да е направил за София.Софиански дето пусна метрото и това е.Отделно Софиански оправи и транспорта. Преди него се чакаше по 30 мин. на спирките. Комунизмът си продължаваше. Въобще до 1997 г. всичко си беше по старо му. После вече започнаха да навлизат и западни коли, и хората започнаха да хвърлят съвецките ***.И така до Гроб. Те вече започнаха ремонти и т.н.Като няма нищо и на това съм доволен.Алтернатива нещо не виждам.Посочете ми я.
4
4
 
10
 
! Отговори
Туск преди 6 години
Да, автоматизацията идва. Постепенно доста длъжности ще бъдат заменени от машини. Това ще преобърне пазара на труда. След 20 год ще бъде доста по - трудно да се намери работа. Вече ще се конкурираме не толкова м/у себе си, колкото с машините. След 10 год касиерките в супермеракетите и работниците в заведенията за бързо хранене преспокойно могат да изчезнат и да бъдат заменени с киоски. Техническият персонал в аптека може да изчезне и да останат само 2- 3 фармацевти.