София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко

4 рейса и 4 трамвая превозват най-много пътници в столицата
260
 София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко
Снимка: архив "Булфото"

София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%.

Анкетираните признават, че биха ползвали градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.

При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.

Още по темата

По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.

Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
 


260
Още от София
20-годишен спипан с амфетамини в София
Напиши коментар Коментари
247
0
 
0
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 седмици
До Мен
Бруто заплата може да е по ниско защото трябва да изхранваме 1 милион държавни паразити, но за разлика от твоята генерирана от данъци заплатка, в така наречената от вас провинция заплатите се генерират от изнесен продукт и внесени евра в държавата. Една чистачка в най затънтената фабрика за дрехи има 1 милион пъти по високо КПД от 200 шопски държавни хъхрека. Защото тя е допринесла за износ на стока която е платена с валута от друга страна. А не да си върти 5 лева наляво и надясно.
246
0
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 седмици
До Мен
Драги ми селянино, в какво производство работиш точно, че ми е любопитно. Ако не си в производство, то ти не генерираш пари, ако не генерираш пари, то ти си ***. При положение, че цялата държавна администрация е концентрирана в Шопия, да се опитваш да изкараш хора работещи в производства и изнасящи продукти, че са на издръжка от теб, само доказва, че си ***! До всички извън Шопия, не си губете времето. Шопа и в г*вна да е затънал пак ще се има за богопомазан.
245
1
 
1
 
! Отговори
Мен преди 2 седмици
За тези, дето превивали гръб, за да лежалу софиянци на него. Колко брутно пари изкарваъе във вашияъ град на работник, че ни издържате? Производителността на труда извън София е 4 до 8 пъти по-ниска. Масово работите в общинска и държавна администрация, която се издържа от данъци, генерирани в София. Ако я няма София и вас няма да ви има, ама залъгвайте се, че ни храните, това е било до някъде вярно преди 40 години, но не и сега.
244
1
 
0
 
! Отговори
Men преди 2 седмици
Когато в час пик спра да виждам на спирката, че следващият тролей е след 22 минути може и да сляза от колата. За справка във Виена, за която някой спомена в час пик повече от 5мин и то за рейс дет ходи извън града не съм виждал в час пик.
243
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Разберете напълно безплатно кой е надничал в профила Ви във фейсбук с whoseeme . 000webhostapp . com Възползвайте се от безплатното приложение до 15 юли!!!
242
0
 
5
 
! Отговори
Карам си стара кола преди 2 седмици
И хиляда лева да ми направят данъка, пак ще си карам старата 20 годишна кола! Ей така нарочно. За тия пътища и за тия дупки не си заслужава да си купувам нова. Нека си капе масло, и антифриз и всичко... Ще си доливам и ще си карам. За тая кочина София не бих се бръкнал за нова! Колкото до градския... Писна ми всеки път да се карам с шофьорите и да се оплавквам по разни телефони, че не пускат иначе наличните климатици. Не мерси, ще си карам колата ще си настройвам градусите както си ми е добре.
241
0
 
7
 
! Отговори
Mogul преди 2 седмици
За да сравняваш клоаката с Виена, или не си излизал след Драгоман, или си ментално болен. Виена е най-добрият град за живеене в света за пореден път на база на ред показатели - развитие на градският транспорт, чистота на въздуха, възможности за отдих в самия град, покупателна способност на виенчани..нормални западноевропейци не биха живяли тук и срещу пари. Да не се заблуждаваме.
240
0
 
16
 
! Отговори
София преди 2 седмици
До макс 10 години няма да става за живеене, благодарение на мъдрото управление на фъндъци, ваклъци, елени и друга корумпирана сволач.
239
3
 
5
 
! Отговори
Шиши преди 2 седмици
В Амстердам, Лондон и Франкфурт се увеличават велосипедите и намалят автомобилите!
Ние винаги изоставаме в модата.
238
1
 
4
 
! Отговори
Jj преди 2 седмици
Аупер неадекватни
237
1
 
11
 
! Отговори
шматка преди 2 седмици
А колко "хора" ползват кУрУчки.Знаем че в София този вид транспорт е доста популярен
236
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Не обвинявай човека,софийска кифло,не пише само един и не смятам да повтарям и да си губя времето с такива кифли като теб,под достойнството ми е ха ха ха,има много които ви ненавиждат.
235
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Не обвинявай човека,софийска кифло,не пише само един и не смятам да повтарям и да си губя времето с такива кифли като теб,под достойнството ми е ха ха ха,има много които ви ненавиждат.
234
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Iceblast88,ти от раздвоение на личността ли страдаш та говориш за себе си в множествено число или си мислиш, че другите не са нормални хора?
233
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ало София,не си мислете че пише само един против вас,и други хора има, недейте така, всеки, който е извън София,ви ненавижда, разберете го, това е истината,нагли,арогантни,злобни,алчни, мързеливи,горделиви,прости и тъпи,будите съжаление чак колко много хвърчите,но падането много ще боли.
232
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Iceblast88, и като анонимен да пишеш, злобата те издава. По-добре не се излагай.
231
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Е разбира се, защото софиянци имат пари защо да се блъскат в автобуса, това е под нивото им,но добре че сме другите хора в България,да лежат на наш гръб, да си почиват насам натам,а ние да превиваме гръб по цял ден за охолния им живот,мизерници, търтеи мързеливи.
230
2
 
14
 
! Отговори
asl PLS преди 2 седмици
Увеличават се колите, защото се увеличава населението на столицата, тия блокове, които се строят нали от някого трябва да се населяват. Как да бъде иначе?
229
5
 
5
 
! Отговори
Кифла от провинцията преди 2 седмици
Ама че смях,тая ,, която се хвали тука не чувства ли , че всъщност става за смях,о.граничена само в софийския си безсмислен и прост живот,личи си че свят не е виждала,о не спирам с коментарите,само губене на време с такива кифли,но беше забавно,ха ха ха.
228
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ха ха ха...