София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко

4 рейса и 4 трамвая превозват най-много пътници в столицата
28 юни 2018 08:01,
260
 София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко
Снимка: архив "Булфото"

София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%.

Анкетираните признават, че биха ползвали градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.

При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.

Още по темата

По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.

Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


260
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
203
4
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 204Ти явно си доста ***.Пратката каца в БУКУРЕЩ (НА 60 КМ ОТ РУСЕ) И ОТ ТАМ С КАМИОН ИЗМИНАВА 300 КМ ПРЕЗ ДУНАВ МОСТ (РУСЕ) ДО ШОПИЯ. ОТ ТАМ КОГАТО ВЕЧЕ ИМАМЕ ОПРАВДАНИЕ ЗА НАЗНАЧАВАНЕТО НА КОЗА 1 ПАК С КАМИОН СЪЩАТА ПРАТКА МИНАВА ПО СЪЩИЯ ПЪТ ДО РУСЕ. Кое точно не ти стана ясно или вече си мислите, че летището в Шопия е единственото на Балканския полуостров? Цялата история отнема 5 дена което за едно производство е много и е безполезен труд и разход, но трябва да има оправдание за овцата
202
1
 
5
 
! Отговори
Нов преди 5 години
Може да се кача на рейса, ако билетчето е 0,40 ст. При по голяма цена не ми е изгодно
201
3
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 202Кой ще ни остави да се отцепим, нали ще измрете от глад. Ето Северозападна България вече почнаха да говорят за това и веднага шопите, ама как така, ама държавата, мън мън мън. Всички пари отиват в селото ви и затова вие си фантазирате, че ставате за нещо. Всички производства са извън шопия, а данъците като се платят къде отиват? Да правилно в скапаното ви село! И после БВП на шопия било голямо - голямо ама на хартия - реално труд=0, продукт=0, КПД=0, полза от шопия= -1 милиард!
200
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Iceblast88И сигурно кацат в Русе от кораба майка? Защото по магистралите шопите се тътрузят до морето. После обратно на кораба, и на Църна маца втора спирка за винетка. ***.
199
3
 
4
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 1974. Да се спре с изкуственото създаване на работа за шопите!Защо една пратка от Букурещ трябва да мине с камион през Русе и да отиде до шопия за да може от там да се задейства транзит обратно до Русе за да се освободи тук от митница и ДДС-то да отиде в шопия? Аз ще ти кажа - изкуствено създаване на оправдания за назначаване на безполезни некадърници на заплатополучаващи позиции защото ако трябва да вършат истинска работа то те биха умряли от глад!Писна ми от нагли шопи.
198
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре де защо не си отцепите една държавица там горе в Русе и не ни оставите намира ? За ситуацията в София са виновни маса държавници, а не живущите в този град, обаче омразата се насочва точно към тях. Никой софиянец не е избрал къде ще се роди, а тези, които са мигрирали в града са го направили от нужда. Не е важно къде си роден, а как си отгледан, защото такива хора винаги ще намерят положителните неща дори и в София, а вие г-н Iceblast ще си останете дребна душица. Поздрави от София.
197
1
 
3
 
! Отговори
Наско преди 5 години
Вдигнете още цената на билетите
196
3
 
3
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 197Така ли? Брей ти си бил уникален мозък. Знаеш ли как ще се оправи всеки град в България за нула време.1. Като спрем да внасяме ДДС в Шопия! Данъците ни да остават там където се плащат! 2. Данъците за МПС също!3. Свинетките които плащаме да не отиват в централния бюджет за шопски пътища, а да остават в общината където са платени. Знаеш ли колко камиона минават на ден през Русе (важи и за некадърника от 199) и колко камиона минават през селото ви?
195
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Iceblast88Гугълни Паневропейски коридор 8 та да разбереш защо има магистрала "Шопия-морето".
194
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Iceblast88Споко бе пич, това че Вие в Русе неможе да си развивате града си е Ваш проблем, такива кметове и съветници си избирате и ще си им сърбате попарата, ти нито си ме хранил нито си ме поил, търсете проблемите си при вас
193
4
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До До мразещият СофияКажи едно значимо събитие през цялата история на България което да е станало в Шопия преди да стане столица? Не, че след това е станало някакво значимо събитие. Ама хайде от нас да мине. Кажи един смислен човек роден в селото ви? Всички именити българи са раждани навсякъде другаде само не и в дивашкото ви село! Винаги сте си били диваци и колкото и пъти да ви направят столица пак ще си останете диваци! И 1000 години да сте столица пак ще сте си диваци!
192
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 193Чувството че "всички са ми длъжни" е отличителна черта на характера, която няма общо с месторождение и местоживеене. Тези индивиди са навсякъде - не само в София, не и само в България.
191
3
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Безполезни магистрали за да може вие никому непотребни държавни *** с планираните отпуски за 3 години напред да може да си извозите туловищата до морето и обратно. За какъв *** ти е магистрала Шопия- морето? Това ли е най важния и най натоварен път? НЕ! Просто се прави заради вас селяните! 5. Защото за да може изкуствено да ви се създава работа спъвате работата на всички останали. Цяла България страда защото за повечето документи трябва шоп да го направи (защото иначе трябва да го уволним)!
190
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ами да помислят отговорните по транспорта дали могат да свържат места, до които няма ни автобуси, ни трамваи, а метрото е на 4 спирки... нямам време сутрин да сменям 2 автобуса, за да стигна до работа... с кола ми е 15мин
189
4
 
3
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До До мразещият СофияЗа разлика от теб имам поне 10 поколения назад които са родом от Русе. И аз си живея в Русе! Колкото до свинарници и незнам си там какви други сгради в които са ви правили вас - причината да мразя вас селяните е:1. Имате се за много повече от това което сте!2. Цялата държава ви храни и ни писна от вас ***!3. Мислите си, че цялата държава ви е длъжна!4. Заради вас цялата държава тъне в мизерия - понеже всичко се влага в метро- да има къде да плувате с рибите и
188
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не София,а наглите жители,със смешно самочувствие, които като отидат другаде мислят,че хората там са по ниши от тях, че едва ли не всички трябва да са подчинени на софиянци.
187
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не София,а наглите жители,със смешно самочувствие, които като отидат другаде мислят,че хората там са по ниши от тях, че едва ли не всички трябва да са подчинени на софиянци.
186
3
 
4
 
! Отговори
До мразещият София преди 5 години
Я кажи колко поколения преди теб са живяли в селото ти? Трябва да си от село, защото в градовете на България, а и по света, са много малко хората, които от поколения живеят в този град, вкл. и избриените от теб "В. Търново, Русе, Варна, Стара Загора, Пловдив и Бургас". Колкото до София, явно не познаваш историята на София и откога е град и колко значим град е бил през вековете.
185
0
 
1
 
! Отговори
До 184 преди 5 години
И не си мисли, че не забелязвам как всеки път се опитваш да изместиш темата от "евтината" карта от един лев на ден, която реално е много по-скъпа.
184
3
 
5
 
! Отговори
До мразещия София преди 5 години
По-спокойно бе човек, да не се пръснеш от злоба. Май те е уважил някой от София, я в казармата, я в затвора, я на нивата, я в овчарника, краварника или свинарника. Аз залагам на последното ...