Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София

Въвежда се нощен абонамент срещу 650 лева на месец, но пробно
Обновена: 27 юли 2018 07:42 | 26 юли 2018 14:15,
193
Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София
Снимка: Bulfoto, архив

Синята и зелената зона в София да се разширят в още четири квартала, предлага Дирекция "Паркинги и гаражи" в Центъра за градска мобилност. Предложението е към кметовете  на кварталите "Оборище", "Възраждане", "Красно село" и "Лозенец", където са предвидени най-много места за паркиране.

"Предвиждаме около 5500 повече места, но точният брой ще имаме, след като бъдат готови схемите", обясни шефката на "паркинги и гаражи" Румяна Милова пред "Фокус".

Новото, което е при това разширение, е, че схемите ще бъдат предоставени на районите кметства и кметовете ще имат за задача да запознаят гражданите с тях.

Т.е. всеки гражданин ще може на сайта на съответната община да се запознае с това как ще изглежда неговата улица след въвеждането на зоната – къде ще има паркоместа, къде ще е забранено паркирането, къде ще има места за хора с увреждания, уточни Милова.

Още по темата

Във връзка с контролните мерки след въвеждането на новите места, тя посочи, че преди месец ЦГМ е получил нови 10 паяка. "От старите ще оставим да работят поне 8, а останалите ще бъдат бракувани. Относно екипите, които ще контролират зоните, имаме също нови автомобили, подсигурили сме и нови устройства за контрольорите, така че имаме готовност. Може да се наложи да назначим още хора, но ще се прецени след като бъдат готови схемите за разполагане на паркоместата и да разпределим районите.

Но хората няма да бъдат повече от тези, които сме посочили в доклада до Общинския съвет – не повече от 76", каза още Милова и уточни, че заплатите на служителите ще бъдат съобразно количеството и качеството на работа.

По думите ѝ, ако предложението бъде прието от Столичния общински съвет, то ще влезе в сила от 1 ноември.

Въвеждане на служебен абонамент за нощно паркиране на стойност 650 лв. на месец

предлагат още от Центъра за градска мобилност. Столичният кмет Йорданка Фандъкова обясни, че ще приема идеята, но пробно - за три месеца.

Милова разясни, че чрез това предложение ще се даде възможност на всяка фирма, която има необходимост, да ползва служебен абонамент. Така че една фирма може да има и нощен, и дневен служебен абонамент, и само нощен.

"Нощният абонамент ще бъде с работно време от 19.30 ч., когато свършва дневният, и ще бъде до 8.30 ч. Цената му за месец ще бъде такава, каквато в момента е на дневния – 650 лв.", добави тя и уточни, че в нощния служебен абонамент влизат и събота и неделя, тъй като потенциални клиенти ще бъдат нощни заведения, а през уикенда те са най-натоварени.

"Засега се предвижда нощен служебен абонамент само за "синя" зона, тъй като общинските съветници прецениха, че повечето нощни заведения са в центъра“, коментира Милова.

9 хил. лева за ремонт на тротоари и за още един наказателен паркинг

Румяна Милова каза още, че ЦГМ предвижда около 9 хил. лв. за ремонт на тротоари за пешеходци и за създаването на още един наказателен паркинг в София.

Тя обясни, че ще се съгласува с районните кметове кои точно ще бъдат тези тротоари, както и ако гражданите имат предложения, да се обръщат към тях.

"Миналата година Столичният общински съвет гласува да ни се предоставят буферните паркинги, паркингите за доизграждане – включително и един наземен паркинг в кв. "Надежда".

До дни ще получим разрешението за строеж, след което ще обявим поръчка за избор на изпълнител и се надяваме до есента той да бъде готов. Половината от този паркинг ще се ползва като наказателен, а останалата част – за обществено ползване.

Около 80 места ще бъдат за обществено ползване и горе-долу толкова за наказателен паркинг. С това ще можем да въведем ред поне в кварталите, които са в близост до този паркинг – кв. "Надежда", кв. "Връбница" и другите", обясни Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
85
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"пич извинявай ама я кажи на колко метростанции има паркинги като хората?"Обеля, Сливница, Люлин ... другите неми трябват, защото не са от страната на моето село.
84
2
 
5
 
! Отговори
Ozzy преди 5 години
Разгеле. В карето около Пирогов и ВМА e страшна лудница. Най-после ще има къде да си паркираме колите!
83
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Остави че селякът не е научен да ползва градския транспорт.Той не е научен и да плаща. Все едно че целият свят му е длъжен за нещо.Като искаш да ходиш с колата до Центъра - ще плащаш.Като не можеш да плащаш - ще си стоиш в Младост-20 и няма да мрънкаш.
82
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"В цял свят хората с коли се увеличават, но някои искат в България да се върнем към пещерите."В България хората намаляват, само колите се увеличават. Намаляваме с 50 000 на година и вече сме под 7 милиона, от които 2 милиона бабички. А регистрираните автомобили са над 4 милиона. Скоро и бебетата в България ще си имат кола.
81
0
 
18
 
! Отговори
Victimized преди 5 години
Вие хубаво се оплаквате за зоните в столицата, но герберската кметица на Габрово мисли да прави синя и зелена зона там. В град който е строен с капацитет за около 100 000 души, сега има не повече от 40 000, но пък ще има платена зона за паркиране.
80
4
 
9
 
! Отговори
До 75 преди 5 години
Пет паркоместа имам в закрити паркинги, 100 лева не плащам, каручка не карам, оставям я за теб, колата ми е на 8200 км., винаги съм живял в Центъра на София (на четири места), а това е над 60 години, доволен ли си? Проблемът е, че с тези платени зони човек не може да си свърши никаква работа, а и няма нужда от тях. По света няма платени зони в подобни на София градове. Платени зони и велосипеди има в градовете с голяма гъстота на населението.
79
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До аз-ътпич извинявай ама я кажи на колко метростанции има паркинги като хората?
78
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Простата Фандъкова не била длъжна да осигури паркоместа в София ??!Тя едно такова не е осигурила за толкова години, а е пълно с възможности.А данъци да събира, да се кипри с малоумието си може?За следващите избори я питайте на първо място така ли мисли за паркоместата, колко броя е осигурила и колко ще осигури и ако изръси тези глупости - да си ходи. То бива общинска наглост и простотия ама вече да ни обясняват, че и така трябвало е малко множко.
77
9
 
6
 
! Отговори
аз-ът преди 5 години
Ганеца идва от Сусурлево с таралясника си и иска както в Сусурлево така и в СФ - до *** да ходи с автомобила за да не му заслабне дебелия г*з. За Ганеца ползването на Градски Транспорт е под нивото му, то е за бедни, още повече в Раковски, Гара Бов, Тъпанчево и прочие къде му е хвърлен пъпа, там Градски Транспорт не е имало никога, там ползват конски впряг и на него идеята за Градски Транспорт му е чужда, той не я разбира .
76
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
щото е по-лесно архитекта да вземе молива и да разчертае всякакви там сини, зелени и бембени зони, отколкото да направят малко паркинги
75
8
 
2
 
! Отговори
До 64 преди 5 години
До До 61Що за глупости?! Ако искаш гарантирано паркомясто си купуваш такова. Какъв кмет, какви депутати, какви 5 лева? От рано си се почнал днес и хаотичните мисли са налице:)
74
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Общината създаде и продължава да създава проблем с паркирането, но според 80-те процента хората били виновни, че искали да живеят нормално.
73
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Май не си разбрал, че плащаш 100 лева допълнително за нещо, което кмета е длъжен да направи на цялата територия на общината."А колко стотин лева плащаш годишно за данък, винетка, ГО, технически преглед и т. за твоята каручка, че точно тия 100 лева са ти проблема? Който си има гараж към апартамента не ги плаща тия 100 лева на година.
72
1
 
13
 
! Отговори
До 72 преди 5 години
И за какво ни е кмет, който не може да се справи с паркирането? Разбира се, че е длъжна, иначе за какво е кмет, само да ни дои ли?
71
7
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
В цял свят хората с коли се увеличават, но някои искат в България да се върнем към пещерите. В България сме доста изостанали от държавите в ЕС по притежанието на кола. Само румънците са като нас. Затова и според статистиките София и Букурещ са столиците в ЕС, в които най-голям процент от хората отиват на работа с градски транспорт и с най-малък процент на хора отиващи на работа с кола. Правете си сами изводите защо е така и каква е връзката с доходите и платените зони за паркиране.
70
18
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ставайте смешни - Фандъкова не е длъжна да ви осигури място за таралясниците ви.След като няма къде да ги държите, просто няма да ги купувате.Ако пък ползвате Общинска площ за да ги паркирате, ще си плащате.Комунизма свърши - айде у лево, селяци прости.
69
2
 
13
 
! Отговори
До 69 преди 5 години
Прочети закона и спри да пишеш лъжи! По закон кмета е длъжен да осигури ред в паркирането на територията на общината.
68
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът с паркирането в София ще се реши, когато се премане корупцията от общината, т.е. никога.
67
13
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 61май ти не си разбрал, че кметът не е длъжен да направи нищо за паркирането на твоята таратайка. Не те е карал да си купуваш кола, не те кара да я ползваш. Единственото, което е длъжен да направи - да ти предложи алтернативно придвижване. Не ти харесва ГТ? Няма проблеми, плащаш си и ползваш друго. Никой не ти е длъжен да прави нещо за твоя избор.
66
4
 
8
 
! Отговори
До 57 преди 5 години
Казваш, че преди 1989 до осеметажен блок имало по 10 автомобила!!! Ами може и да си прав - на етаж по един апартамент - 8 апартамента с 10 автомобила. Сега повече ли са? Колкото до 10 години чакане, я ми обясни как си купих колата по общия ред както всички останали, за месец и половина след като си направих вноската, а можеше и по-бъзро, ако бях по-добре ориентиран.