Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина

От "Спаси София" призоваха софиянци да не забравят това на изборите
Обновена: 1 авг 2018 15:48 | 1 авг 2018 14:45,
152
Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина
Снимка: Спаси София

Подписки, протести, дискусии и срещи не успяха да спасят Шестицата. Релсите по трасето на трамвай №6 се демонтират и въпреки обещанията на Столичната община маршрутът на трамвая към "Лозенец" да бъде възстановен, Шестицата отива в историята.

Неправителствената организация Спаси София публикува на страницата си във Facebook снимки от демонтажа на релсите и в ироничен пост "благодари" на кмета, че закрива поредния коридор за високоскоростен транспорт в столицата.

От две години "Спаси София" предупреждава, че "временното закриване” на трамвая до "Лозенец" е само увертюра към крайната ѝ цел - закриването на трасето и лишаването на квартала от адекватен транспорт.

Още по темата

"Не успяхме да спасим Шестицата - въпреки подписката с почти 5000 подписа, въпреки организираните протести, стотиците срещи и дискусии с ресорните дирекции в общината, мотивирани предложения и идеи за решение на казуса, становища, изказвания и оценки, които отнесохме към Експертните съвети и обществените обсъждания", написаха от организацията.

От там се извиниха на софиянци, че не са успели да спасят София от любовта на г-жа "кмета" и нейния "екип експерти" към унищожението на градския транспорт".

"Обещанията на г-жа Фандъкова, Елен Герджиков и на цял куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти", че Шестицата ще бъде върната до басейна Спартак, ще останат в историята на София като едни от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", каза Борис Бонев.

Според него софиянци трябва да запомнят действията на общината и да не ги оставят ненаказани на предстоящите местни избори догодина.

"Знаем, че отговорът, който ще последва, е, че трамваят ще бъде заместен от тролейбус, но аз помня предизборната кампания на г-жа Фандъкова от 2011 г., където този тролейбус беше обещан като допълващ трамвая. Явно София се е смалила като наеление, та сега си позволяваме да го правим заместващ", заявява Гергин Борисов от организацията.

От "Спаси София" припомниха, че от години се борят за повече трамвайни проекти в София. Организацията често критикува неспособността на Столичната община дори да ремонтира съществуващите трамвайни трасета, така че те да са добре шумо- и виброизолирани.

Според "Спаси София" това е основната причина много софиянци да мислят за трамваите като за шумен и остарял вид градски транспорт, вместо като бърза, екологична и привлекателна алтернатива на личния автомобил.

"С това поредно покушение върху трамваите, г-жа Фандъкова прибавя в постиженията си унищожението на още 2,3 км напълно годна за употреба инфраструктура. Откакто тя заема поста не е построен нито метър трамвайно трасе, но пък премахнатите или изведените от употреба са над 10км.", каза още Гергин Борисов.

Според него това е безпрецедентно за Европа, където в момента се инвестират милиарди евро във възстановяване и разширяване на трамвайните мрежи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


152
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
141
1
 
7
 
! Отговори
Обеля 2 преди 5 години
Не, Не, Не......Юрданка копае гробът на град София. Просто при нея наблюдавам халюцинации, бълнуване от партийните конгреси (комунистически), нервно-психична възбуда водеща до нарушаване на психичната дейност, обезличаване на характера, влошена приспособимост към трудовите и социални условия. Но това не и пречи да краде много. В тази връзка и пожелавам да си харчи откраднатите пари за лекарства и да не и стигнат. ЧАО Каофф. Махай се.
140
1
 
8
 
! Отговори
Ели преди 5 години
Вместо да направят целия транспорт трамваи и метро, ще си тровим дробовете със стари маршрутки и автобуси.После ми говорят за екологична София, ако имаше визия този град, щеше да има стоянки за ел. автомобили, ел. велосипеди под наем.Поне да мият улиците, да строят мостове и надлези.България и Гешов можеха да избегнат задръстванията, мтори път го затварят този участък.Само режат дървета и застрояват зелени площи.Включените фарове са диващина.Абсолютна некомпетентост и диващинаСъсипаха С-я
139
2
 
4
 
! Отговори
Йордан Иванов геолог преди 5 години
Лично да поздравя ръководителите и експертите в София.Метрото безвредно - няма ги карти и билети с тежко престъпни холограмни оръжия .НЯма видими увреждания от камери.Транспорта в града почти не замърсява въздуха освен с опасни облъчващи денем и нощем фарове.РАзходки в центъра правят впечатление на курорт зелен спокоен с много паметници.Тежки увреждания правят само автомобили с включени фарове денем./наглеците повреждат биосферата вкл с фарове против мъгла включени в слънчеви дни.
138
4
 
12
 
! Отговори
Дядо Петър преди 5 години
Бих препоръчал на селяните във форума да не се изказват за трамваите в София.Достатъчни ни са тия от общината.Начело с вечно ухилената лъжкиня.
137
2
 
7
 
! Отговори
рускиня преди 5 години
До э23Предполагам,че София знаете само по картинки. Затова ще ви присветля,че маршрута на 6 се започва от Обеля , през Надежда, Свобода, Толстой, Банишора ,след което по Христо Ботев. По маршрута има няколко училища и детски градини. Сега бих ви помолила да посочите какъв вид транспорта да предложа на детето си за да стигне от Свобода до Христо Ботев? точ(но охранени номенклатури като вас и кметицата нямат никаква идея за маршрута на този трамвай.
136
14
 
3
 
! Отговори
э23 преди 5 години
Тази шестица е напълно излишна. По голяма част от маршрута й има други трамваи, а по една малка част само автобуси. Да не говорим за метрото. Явно някои охранени номенклатури много вият, защот оискат градският транспорт да ги кара до входната им врата.
135
2
 
2
 
! Отговори
rm преди 5 години
но пък какъв паркинг ще направят сега там, а!
134
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Бай КольоПо добре не се изказвайте от село...
133
4
 
19
 
! Отговори
Стар софиянец преди 5 години
Няма по-добър надземен транспорт за София от трамвая, но за селянката от Самоков, трамвая е нещо страшно и трябва да прескачат релсите, за да не ги удари ток.
132
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По теория на метрото трябва да има дублиращ надземен транспорт като на всеки две спирки на метрото има 3 или 4 спирки на надземния транспорт. Само в България се шири митът, че където имало метро, не трябвало да има надземен транспорт.
131
16
 
5
 
! Отговори
Бай Кольо преди 5 години
А бе , хора никъде няма такова чудо- отдолу да върви метро , а отгоре да го дублира трамвай . Разстоянието м/у две спирки на метрото трябва да е около 1км , т.е ако живееш около средата трябва да вървиш 500м. пеш , а тук в Лозенец това разстояние не е по-голямо . Същото безумие е и трамвая по бул. Черни връх от "японския" до Хладилника , който създава само задръствания . Тролея не е по-малко екологичен от трамвая и този вариант е в пъти по-добър за квартала , защото ги свързва в две посоки .
130
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Тоест трябва да се харчат излишни хиляди на месец заради старец с торбичка, който не може да извърви 2 спирки"До АнонименНе, по-справедливо е да се изхарчат едни милиони за безсмислени обществени поръчки и те да потънат в джобовете на Обермутрата, а след 3 години да се направи отново бутафорен ремонт на "изграденото". А ти, продължавай да обиждаш родителите си, които са те отгледали за да си днес жив и здрав.
129
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Продължават вредните за София действия на Фандъкова, а някои се радват, че София остава без транспорт. Що за хора сте?!
128
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е да спрат целия градски транспорт на София - за какво ни е ... според фандъкова и ГЕРБ.
127
3
 
9
 
! Отговори
Въпрос преди 5 години
Имаше и девятка. ами плачете и за нея, че по бул Витоша трябва да ходите сега пеша
126
27
 
17
 
! Отговори
Мальчик-гей преди 5 години
Евала! Най-накрая нещо смислено от Общината! Никому ненужен трамвай (освен може би на шепа пенсий, забързани за някъде).
125
49
 
40
 
! Отговори
Pycoмраз преди 5 години
Искате 6-цата - ама няма!Искате билетче 6 ст. - ама няма!Искате пари без да работите - ама няма!Искате комунизъм - ама няма!Ако не ви харесва - бегом при "братушките", и не се връщаищйте!...Да видите къде cepaт гладните...
124
2
 
30
 
! Отговори
до 127 преди 5 години
Тогава беше ,,Владо Георгиев",а склада беше ,,Арсенала"Никакви стари трамваи не се търкаляха по булеварда тъй като колелото беше на мястото на мола.Когато удъжиха линията вече бяха по новите мотриси. Явно си по млад.А булеварда си беше не особенно натоварен.Като избиха път край басейна към южният парк тогава се натовари.
123
8
 
18
 
! Отговори
До Ивайло преди 5 години
Аз не плюя дете,напротив призовавам да не казваме ХОП преди да сме скочили.Почакайте да видим какво ще стане.А там имаме и 102 ,ще се напълни с градски транспорт.Аз дете помня и билетите от 2 и 4 стотинки.И трамвая четворката помня опасан отгроздове от хора като индийски влак когато имаше мачове на стадиона.Промени се София в много отношения към по-добро-21ви век сме.Единственно зеленината и спокойните празни от автомобили махленски улички ми липсват. Но за съжаление няма как-урбанизация!!!
122
35
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По линията на 6-цата се търкаляха най-старите мотриси. Дрънчаха и cмъpдяха безумно! На Арсеналски не се живееше!Само червените пенсий жалят за него!