Решават съдбата на софийския трамвай №6

Столичният общински съвет ще разглежда два варианта
11 юли 2018 07:21, Александър Попов
37
Решават съдбата на софийския трамвай №6
Снимка: Булфото, архив

Столичният общински съвет ще реши съдбата на трамвай № 6 в четвъртък, като ще се дискутират и избира между два варианта. Първият е пускането на нов тролей по бул. "Арсеналски", който да се движи по маршрута на трамвай №6 от бул. "Прага" до басейн Спартак, след което ще продължи до квартал "Манастирски ливади", съобщава "Монитор".

Предвижда се също трамваите 1 и 7 да се движат по бул. "Скоболев". За тези промени от общината ще трябва да заделят 7 млн. лв.

Три пъти по-скъп е вторият вариант, който ще бъде обсъждан. Той предвижда запазване на трамвая по бул. "Арсеналски" и пробиването на нов тунел под бул. "Витоша". Планира се от Петте кьошета трамваите по линиите 1, 6 и 7 да влизат в транспортния подлез при НДК. Линиите 1 и 7 ще завиват надясно, а трамваите по линия №6 ще продължават към съществуващия и в момента изход.

Заложена е реконструкция на бул. "Скобелев" - между булевардите "Христо Ботев" и "Витоша". Предвижда се стената на тунела под бул. "Витоша" да се пробие и чрез къс тунел и рампа с дължина около 240 м трамваят да излиза. За реализирането на този проект ще са нужни около 22 млн. лв.

Междувременно зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев заяви, че до септември месец ще бъде готово и първото трасе за споделено движение на автобуси и трамваи по бул. "Константин Величков". Промяната ще бъде възможна и по булевардите "Възкресение" и "Мадрид". През вчерашния ден течеше и пренареждане на паветата на бул. "Дондуков". Крусев обясни, че са се наложили ремонтни дейности по паважа заради обилните валежи. Ангажиментът за изчистването на неизправностите е изцяло за сметка на строителната фирма, ремонтирала булеварда миналата година.


37
Още по темата: СОССофиятрамвай №6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Метрото задължително трябва да се дублира с надземен транспорт, а не надземният транспорт да се премахва, както прави Фандъкова. Голяма грешка е да се маха надземният транспорт. В тзои смисъл трамвай номер 6 трябва да остане. Второ, голяма грешка е по принцип да се премахват трамвайни маршрути. Висчките оптимизации на градския тарнспорт от 1991 година досега, доведоха до това, че той става все по-малко използваем и хората предпочитат да се движат с колите си.
30
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Разрушиха София превърнаха я в Сирия
29
0
 
3
 
! Отговори
Олег преди 4 месеца
Е той принципа е ясен. Проваляме ЖП проектите и прехвърляме пари към метрото. И слагаме метро до всяка улица щото останалото не става за ползване! Автобусите киснат в задръствания и в светофарите, трамваите са окастрени масово и т.н.
За времето в което 64,98,93 минава двете кръстовища на Парадайс човек в метрото може да стигне от центъра до Летището.
28
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Не виждам как Калинките на ГЕРБ в София ще вземат разумно решение за градския транспорт. Досега всичките им действия бяха отчайващи.
27
0
 
4
 
! Отговори
До 28 преди 4 месеца
Прав си, не 9, а 15 отиваше до Иван Вазов - знаех си, че нещо бъркам, но много време мина.

То през 1947 година двойката стигаше до бул. Арсеналски - Баба Неделя, Фритьор Нансен, Черни връх. Единицата стигаше до Семинарията - по Графа и сегашното трасе, само шестицата отиваше до Иван Вазов и т.н. После София се разрасна, посмениха маршрутите, но с мисъл, а не както е сега - махат и променят и не мислят.
26
0
 
0
 
! Отговори
Олег преди 4 месеца
До Сп€€€нс

Харесва ли ти по варненски да няма нови тролейбусни линии и да се прикпокриват над 50%,а 83 да е почти вписна в маршрутана 88 на 90%?! Харесва ли ти по варненски да няма тролейбусна линия от Владиславово до Почивка при 99.99% покритие на тролейбусна мрежа?! Или по-точно казано да няма само две стрелки позволяващи завой надясно при Съборни?!
25
0
 
3
 
! Отговори
Олег преди 4 месеца
До Сп€€€нс

Ти ДОбре ли си? Варненския градски транспорт е скандално идиотски?!
Първо Варна плаче за трамвай с изцяло обособено трасе по направленията Владиславово-Почивка, център-Аспарухово!! Като линиите за Аспарухово да се монтират така на Аспарухов мост, че да бъдат прикрепени към сегашната конструкция така, че да са визвън платната и катастрофите да не спират трамваите!!
Варна не може да се обслужва нормално само с автобуси, обаче трябва пипе за да се схване!
24
2
 
1
 
! Отговори
Отново до 17;25... преди 4 месеца
Наборе, преди войната номер 6 обръщаше в Иван Вазов... След това само 1 и 15, а 2 и 9 чак на Хладилника... и стига писа глупости, накрая ще ти повярват, че си от София...
23
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Едно е сигурно в случая - ГЕРБ ще изберат най-лошият вариант, но от него ще откраднат най-много.
22
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Дог

Ти май не си минавал по цар Борис 3ти.
21
0
 
1
 
! Отговори
До 20 преди 4 месеца
Трамвай 1, 7 и 9 преди години се движеха до ухото при стадион Раковски. Девятката имаше крайна спирка при надлез Надежда, после покрай Централна гара, бул. Витоша, полщад Баба Неделя и до стадион Раковски.
20
1
 
12
 
! Отговори
Дог преди 4 месеца
Пренареждат паветата по Дондуков, поради проливния дъжд. Не дъждът е виновен,а калпавия ремонт, както всеки ремонт в София. Защо не са се разместили паветата по Княжесткото - сега Борис 3 - те са решени преди 1944г. Ама тогава не са крали като сега
19
8
 
8
 
! Отговори
Никола преди 4 месеца
Няма какво да се мисли много , трамвай №6 е излишен , колелото в Лозенец се намира на 200м от спирката на метрото . Обаче трамваи №1и №7 са нужни особено 7-цата. Тъй като не може повече трамвая да минава през апартаментите на хората по бул. Скобелев , а е слабо вероятно да го върнат по пешеходната зона на Витошка , то варианта за нов пробив да излезе чрез рампа на Витошка е най-доброто решение . Тези 22млн. ми се виждат доста много за пробив от само 240м.
18
5
 
1
 
! Отговори
Сп€€€нс преди 4 месеца
Затова винаги варненският градски транспорт по ми е харесвал - имаш няколко автобуса тръгващи от единия край -Златните/Дружба и отиващи до другия край Аксаково/летището , само трябва да знаеш в коя посока искаш да идеш.
17
7
 
7
 
! Отговори
christo_m преди 4 месеца
Реално само една отсечка (една спирка) от басейна "Спартак" до хотел "Хемус" е непокрита от други линии. Цялото останало трасе дублира метрото и останалите трамвайни линии. Възстановяването на 6-ицата по оригиналното трасе е безмислено. По-добре да ползват излизането от тунела за преустройство на трасето по бул. Скобелев.
16
1
 
5
 
! Отговори
До 17... преди 4 месеца
Кога пък трамвай 9 се е движил до Иван Вазов?? А 7 само го подминава...
15
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
От пускането на първия трамвай в София на 1 януари 1901 година до 1989 се правеха анализи на пътникопотока в София и се изградиха оптимални линии на градския транспорт вкл. и на трамваите. След това дойдоха Мафиянски и Фандъкова и без никакъв анализ, така на око, закриват и разместват линии на градския транспорт, така че човек вече да не знае как да стигне от едно място до друго в София. Резултатът е, че хората се качиха на колите се и все по-малко хора използват градският транспорт в София.
14
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
В София трамваите са на изчезване, Фандъкова и бандата й, унищожиха много от старите трамвайни трасета, които масово се използваха от софиянци. А трябва да е обратното - девизът на София е "София расте, но не старее", т.е. трамвайните линии трябваше да си останат и към тях да се прибавят нови трамвайни линии.
13
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Доброто решение е да се върнат трамваите 1,7 и 9 по бул. Витоша до Иван Вазов, а трамвай номер 6 да си минава през подлеза при НДК. Другият добър вариант е и трамвай номер 9 да минава през подлез на НДК до Лозенец. Казано накратко добрият вариант е да върнат старите трасета. И да вземат да прекръстят станцията на метрото в Лозенец на "Кръста", както софиянци знаем това кръстовище.
12
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
По-неграмотни от Фандъкова и шайката й в Столична община трудно могат да се намерят.
Няма нито един експерт по градостроителство, събрани са от кол и въже, а това което ги свързва е кражбата.
Профукаха милиони за да заприлича София на кло-ака.
Така нареченото Ларго, за което само преди по-малко от година бяха похарчени 18 милиона вече се руши.
И никой не го е грижа, че парите са наши, на данъкоплатците, а не техни - на крадците.