Карате стара трошка? Данъкът на замърсяващите коли в София скача

Ще скочи и налогът, който плащаме при покупка на имоти
Обновена: 27 ное 2019 13:37 | 27 ное 2019 13:34, Красимир Ангелов
392
Карате стара трошка? Данъкът на замърсяващите коли в София скача
Снимка: БТА

Столична община увеличава данъка на автомобили с най-ниските екологични стандарти от 2020 г. Заедно с това ще скочи и налогът, който гражданите плащат при покупка на имущество.

Промените трябва да влязат в сила от 2020 г. и ще станат факт с промяна в Наредбата за местните данъци и такси, която ще бъде внесена за разглеждане в Столичния общински съвет, обявиха на пресконференция в Столичната община кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Във връзка с подобряването на качеството на въздуха кметът Фандъкова внася предложение за увеличение на данъка на автомобилите с най-ниските екологични стандарти и с най-голяма мощност. Това по думите й са двата компонента в данъка за автомобили, които по закон общините имат право да променят, за да реализират своите политики.

Още по темата
"Справедливият принцип е най-замърсяващите коли да плащат повече, което в момента не е така", подчерта кметът.

Според представените данни за колите с най-малка мощност увеличението е от 3 до 10 лв., като то е за автомобилите с по-ниски екостандарти. За автомобилите до 100 конски сили увеличението е между 7 и 40 лв., като 40 лв. ще е за колите с екостандарти 0,1,2. За автомобилите със стандарти 3 и 4 увеличението е със средно 17 лв.

От тази промяна Столичната община очаква да събере около 18 млн.лв. през 2020 г.

По думите на Фандъкова тези средства трябва да бъдат насочени към подобряване на градския транспорт и възстановяване на паркове и градини в кварталите.

За осигуряване на повече средства в кварталите и ремонт на квартални улици и тротоари пък, кметът на София предлага промяна в данъка за възмездно придобиване на имущество.

Това са средствата, които общината придобива от сделките с имоти или с автомобили, поясни Фандъкова. Според нея е справедливо тези средства да бъдат насочени към подобряване на инфраструктурата в кварталите.

Предложението на общината е данъкът от 2,5 процента, както е в момента да бъде повишен на 3 процента. Фандъкова представи данни, според които в София годишно се правят близо 115 000 сделки с имоти и автомобили, като над половината от тях са с декларирана стойност под 2 000 лв., което означава 50 лв. данък.

Очакваните допълнителни приходи от този данък са около 20 млн.лв., с които ще бъдат гарантирани повече средства за ремонт на улиците и тротоарите в кварталите, отчете столичният кмет.

Фандъкова ще предложи половината от тези средства да бъдат предоставени директно на районните кметове за изпълнение на техните програми за ремонт на улици и тротоари.

Останалата половина от средствата ще бъдат в програмата на общината за тези ремонти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


392
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
350
0
 
0
 
! Отговори
JJIvanov warnings преди 4 години
ЗАСЕГА ЕДИНСТВЕНО ЕКО ЧИСТИ КОЛИ СА СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ С ДОКАЗАНО БЕЗВРЕДНИ ЖЪЛТИ ФАРОВЕ НА ГАЗ.Новите вкл електромобилите са недопустими жестоко вредни за земята и климата. в София заради включени скенери и фарове денем и тежко терористични холограмни оръжия има деструкция на биосферната охрана .Обема се вижда перфектно от Витоша.Включва се риск от ликвидация на София и региона с древно оръжие "Божия гняв"
349
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автомобилите в България, вкл. и в София са пренебрежимо малък замърсител на въздуха. Лъжата за екологията е, за да ни откраднат още едни пари. В България личните коли на човек от населението са два пъти по-малко от средното за ЕС и се използват 6 пъти по-малко. София е с малка гъстота на населението, което се отразява на броя на колите в движение и изминатите километри на единица площ. В София колите изминават над 30 пъти по-малко километри на единица площ в сравнение с подобни градове в ЕС.
348
1
 
4
 
! Отговори
До 365 преди 4 години
Още от 70-те години на миналия век, автомобилът в България не е лукс, а необходимост.Защо се опитваш да ни върнеш 50 години назад в развитието?
347
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 366Колите на газ също отделят въглероден двуокис, но важното е, че не са по-безопасни за шофьора и пътниците в колата.
346
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 365Колата ти от една конска сила ли, та плащаш 15 лева данък?
345
3
 
1
 
! Отговори
Бат Ман преди 4 години
Най - безопасното гориво за околната среда е газта. Четете има изследвания.
344
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не може данък 15 лева годишно. Плащам го, но ми е сконфузно, че в европейска столица съществуват такива ниски данъци за автомобили. Колата е лукс. Който иска да замърсява въздуха - трябва да ПЛАЩА за това.
343
3
 
6
 
! Отговори
След Изборите преди 4 години
Здравейте Другари или все още ро.би на комунизма! 30 г. вече ви управляват едни и същи. Не ми се обиждайте на репликите за робите, защото аз съм все пак учтив и не казвам "Карате стара трошка"Това е уважението към Вас на тези които избирате! Тъй, че приятен ден от терминал 2!
342
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Според мен на старите коли данъка и Гражданската трябва да станат 5000 лв. и на избори пак ако ГЕРБ спечели значи не са били честни!
341
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вдигайте каквото си искате вдигайте го по често докато народа се вдигне и ви измете и така ще стане чист въздуха!
340
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стара ама здрава здрава.
339
0
 
0
 
! Отговори
Сельо преди 4 години
Нищо няма да се промени докато 90 % не отидат да гласуват и тогава ще се види, че изборите не променят нищо
338
0
 
6
 
! Отговори
действителен случай преди 4 години
Отивам с старата ми кола на преглед в сервиз на СБА защото имах отстъпка с застраховка!Значи слагат ми у ауспуха уреда и не отчита нищо защото е на газ и тогава проверяващия ми вика мини я на Бензин
337
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо никои не казва, че хората с стари коли не ги карат всеки ден
336
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
в тая територия повечето хора са мазохисти не мога да си обясня по друг начин това търпение!
335
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Очевидно е, че размерът на Данък МПС няма нищо общо с размера на замърсяването от автомобилите. Също така е очевидно, че кмет и общинари само гледат да ни оскубят повече с данъци и такси, за да има повече за мафиотските им кръгове от фирми. Нито лев от събраните в повече данъци уж в името на чистотата на въздуха, не отива за подобряване на тази чистота.
334
1
 
7
 
! Отговори
КОЛА НА ГАЗ преди 4 години
Има един "тънък момент" - трошките на газ замърсяват по-малко, отколкото нов дизел с висок еко стандарт. Къде е справедливостта? Трябва да се наказват замърсителите.
333
1
 
6
 
! Отговори
СЪБИРАНЕ НА ПАРИ преди 4 години
Това е просто поредната схема за събиране на пари. Софиянецът ще продължи да си кара трошките и да ги държи по тротоари, градинки и т.н. Реална промяна може да има само:- ако се изгради ефективна мрежа за паркиране (общиски паркинзи)- ако има разлика от 3 до 5 пъти в размера на данъка за една и съща мощност на двигателя, но според еко стандарта на автомобила.Тогава на софиянеца ще му излезе по-евтино да кара по-нова кола и да си плаща за паркинг.Инак СЪБИРАНЕ НА ПАРИ без ЕФЕКТ!
332
1
 
4
 
! Отговори
Справедливо преди 4 години
Данък възоснова на изминати километри другото е ала бала като говорим за замърсяване на околната среда.
331
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Както обикновено, повишението се анонсира,.. първо дай да видим в София, дай да вземем от всички по малко и айде, готово!Никаква връзка няма със замърсяващите! Защо не се мисли в посока, да се мерят директно на пътя газовете и като е над нормите, тогава да ти вдигат данъците. Има стари коли, Голф, Опел, даже и Ладички в отличен вид с газово и ги карат от дъжд на вятър. Ние имаме такъв съсед и даже я мие преди да я прибере в гаража. У нас винаги гледат на хората, като на измамници.