"Синята зона" в София нараства - ще доведе ли това до по-малко трафик и по-чист въздух?

Столицата остава рекордьор по притежаване на автомобили от хората
19 авг 2021 10:44, Ния Христова
102
 
Двойно разширяване на "синята зона" се готви в София. Планира се и увеличаване на "зелената" с над 500 места. Предложенията ще бъдат внесени за гласуване в Столичния общински съвет до месец. 
 
Какви ще са позитивите и негативите, ако предложението бъде прието?
 
"Не говорим за сериозно разширяване на зоните за платено паркиране. Една част от "зелената зона" става "синя". Зоните за платено паркиране както в Европа, така и по света, имат една основна цел - да демотивират идването с коли по централните части на големите градове", каза в ефира на Bulgaria ON AIR зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Зафир Зарков.
 
Според него това ще доведе до по-чист въздух, по-малко шумово замърсяване и по-малко трафик.
 
"Това е и поредната стъпка, която в последната година сме обсъдили. Една част от "зелената зона", която буферира именно "синята зона". И затова нерядко "зелената зона", която е близо до идеалния център на града, се превръща в паркинг, защото са по-евтини и може престоят на автомобила да бъде повече време. Това води до по-трудно място за паркиране на живущите. Когато има по-сериозни ограничения за автомобилите, няма начин това да не доведе до намаляване на тяхното присъствие в идеалния център", допълни Зарков.
 
И подчерта, че подобряването на условията в градския транспорт също е изключително важно. 
 
"Централните градски части в големите градове са подложени на този натиск от автомобили. Също така в район "Средец", "Оборище". Нашият град остава рекордьор по притежаване на автомобили от хората. Така че това ще става все по-голямо предизвикателство. Ние ще трябва да намерим адекватните решения, за да можем нашият град да диша", заяви Зарков.
 
Запитан дали ще има по-строг контрол в крайните квартали заради неправилното паркиране, Зафир Зарков отговори: 
 
"Не е проблем, който може да бъде решен веднага, но в ЦГМ бяха обособени такива звена, които имат правомощията да контролират и да санкционират при неправилно паркиране. Ние предлагаме да бъдат премахнати трите места "Безплатен служебен абонамент", които до момента се ползваха от всички институции. Предлагаме и да се ограничи до 5 броят "Служебен абонамент" на административен адрес, защото ме свидетели на институции, които имат по 10-12 служебни места".
 
Той добави, че все още не е обсъждано въвеждането на "червена зона".
 
"Градският транспорт трябва да бъде по-удобен и да осигурява необходимия комфорт на пътниците, за да бъде предпочитан пред личния автомобил. Но в момента заради пандемията той изпитва доста сериозни финансови затруднения, защото ние не го ограничихме", коментира още Зарков.
 
Вижте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
20
 
! Отговори
Наблюдател преди 2 години
Оставка на цялото ръководство на ЦГМ!!! Държавните служители да ползват тогава грАДСКИЯ транспорт защо ще ми спират безпари в зоните и ще харчат пари за служебни коли при наличието на така мОдерният граАдски транспорт А?
30
0
 
20
 
! Отговори
bubba преди 2 години
"... имат една основна цел - да демотивират идването с коли по централните части на големите градове." - навсякъде по света, в големите градове има добре организиран градски транспорт. Когато обаче от точка до точка с кола отнема 15-20 мин., а с транспорт около час - няма как шарените зони да постигнат целта си в София.
29
2
 
13
 
! Отговори
Искаме преди 2 години
Синя зона в Люлин Център!
28
1
 
20
 
! Отговори
Фараона преди 2 години
Освен увеличение на приходи. Няма друга полза
27
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ТЦ. Само до повече проблеми за хората и повече пари към общината.
26
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Въпроса със замърсяването и задръстването на централните улици ще се реши когато се изградят многоетажни паркинги и се освободят улиците от паркирали коли.
25
0
 
15
 
! Отговори
Lina преди 2 години
Тя скоро ще стигне " Люлин"... А въздуха същото качество. И продължават да строят център - " Изток " вече ще го карат на второ ниво, " Ред е на " Гео Милев " и " Редута", в момента застрояват единствената зелена площ на един завой в " Редута " .Значи не става да ги разпродават само гаражите , трябва и паркоместа, но на " селския строител " не му пука. Той продава и гаражите на цена на апартамент. Паркиране в зелените площи.Ама тръгна " паяка". Жива подигравка.
24
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най- якият трафик се генерира сутрин и вечер от разкарване ученици с коли из цяла София. Ако се задължат хората да учат децата им там където живеят до 7 ми клас нещата ще се облекчат. Това се отнася и за детските градини. Вижда се като няма училище как трафика е видимо по- малък.
23
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като го гледам тоя зализан...ами не знам какъв и почвам да дишам чист въздух на поразия.
22
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тотални ***!, вместо да се строят паркинг структури/гаражи софянци все още се паркират по третоарите и ъгълчетата.
21
0
 
10
 
! Отговори
Центърът преди 2 години
Само за тесли! Депутатите да ходят на работа с тротинетки.
20
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи някой корумпиран взимал под масата да дава разрешителни да се строи на всеки сантиметър без гарм паркинг, обаче пак хората трябва да си плащат да паркират където сварят.
19
3
 
6
 
! Отговори
СО преди 2 години
Въздуха ще се ичисти като си тръгнат селените от столицата. Тези хора в съвета искат да напълната гушата на паркинг и каражи. Ако искат чист въздух да слагат такса за влизане в центъра и да забраняват старите транспортни бусове да зареждат магазините в пик часовете.
18
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Чешете си езиците. Кое ще ви доведе до чист въздух? Въздух ви издуха мозъците.
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ама наистина защо не въведат екотранспорт-каруци в центъра? Така няма да има замърсяване от колите, ще се отворят работни места за една прослойка, дето по принцип не работи, а хората, които не искат да се возят в каруци ще ходят повече пеша, което е здравословно. Направо с един куршум няколко заека! Е, малко ще cмъpди, ама то и сега си cмъpди, та няма да забележим разликата.
16
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С тия техни ограничения на правата ни, увеличение на цените на стоките, увеличение цените на горивата няма да е чудно съвсем скоро да има нова мащабна протестна вълна. Да го видим онзи от Дондука на кого ще вдига юмруци!!!Този път народния юмрук ще е за неговата глава.
15
13
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Приветствам, важното е, да ограничават селяните да ходят в центъра с колите.
14
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Забелязали ли сте когато половин София е на море и завали дъжд в какъв цвят е? Не, това не е сахарски пясък! Ще стане въздуха по чист като цъфнат налъмите! По това ще познаем! И по новите затворени комплекси и вилни зони!
13
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И до сега откакто са въвели тия извращения с колко процента по-чист е станал въздуха? Направо да направят паркирането 1000 лв на час цяла София барабар със селата да е синя зона. Даже направо да забранят колите със закон. Ей тогава ще се очистим и ще цъфнем и ще вържем. Даже ако може и да се върнем в пещерите, там хептен е чист въздуха. Оф, забравих, в пещерите пък няма далавера.
12
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всеизвестен факт е, че за да 'диша' един град той трябва е с възможно по-голяма дървесна площ. Защо *** се чуди изсичайки зелените площи за да излее бетон за поредната жилищна панелка, че градът му е пренаселен с хора бетон и автомобили? И вместо да си открие грешката той решава да накаже всички живущи за своите грешки, увеличавайки им данъците и правото на предвижване.