Дунав мост 2 нямало да падне, имало само огромни дупки

Затварят едното платно от ноември за спешен ремонт
Обновена: 30 окт 2013 14:01 | 30 окт 2013 12:45, Камелия Цветанова
124
Дунав мост 2 нямало да падне, имало само огромни дупки
Снимка: БТА, архив

Заради дефекти на асфалтовата настилка на Дунав мост Видин-Калафат в началото на ноември започва работа по отстраняването им, а движението ще се осъществява само в едното платно. Това заяви инж. Христо Монев, ръководител на Звеното за изпълнение и управление на проекта "Дунав мост Видин - Калафат", пред БТА.

Движението по моста няма да се спира, трафикът ще се извършва в двете направления върху платното посока
България-Румъния, уточни той.

Въпреки че в репортаж Euronews съобщи, че броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, според него това не е така.

Още по темата
Дефектите не са сериозни, но на тяхната поява се гледа много отговорно от страна на инженера, строителя и Министерството на транспорта. Работим, за да се намерят и дефинират причините за появата им в такъв кратък срок от пуска, така че при бъдещата експлоатация те да не се появят, посочи експертът.

Телевизията обаче показа  в репортажа, че по „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода. 

Дунав мост Видин-Калафат е сериозно, уникално съоръжение и появилите се дефекти на асфалтовата настилка нямат нищо общо с поведението на мостовата конструкция, твърди от своя страна инж. Монев.

При такива сложни обекти се появяват неочаквани строителни дефекти, които не са могли да бъдат предвидени и отбелязани на каквото и да било друга конструкция, допълни той.

От Министерството на транспорта също официално отрекоха твърденията, че „мостът ще падне“.

Дефектите констатирани на моста „Нова Европа“ нямат нищо общо със здравината на мостовата конструкция. Инспекцията на новото съоръжение бе разпоредена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов през октомври заради появили се напуквания в асфалтовата настилка. Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста, категорични са от ведомството.

Въпреки това и от министерството признават, че към момента слаби места в настилката са се появили и в двете ленти  на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под  настилката следствие на тежкотоварния трафик. Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката.  

От пуска на Дунав мост Видин-Калафат до края на октомври в двете посоки на съоръжението са преминали над 176 000 моторни превозни средства, сочи официалната статистика.

Мостът, който бе открит на 14 юни 2013 г., е част от паневропейски коридор номер четири. Според предварителни
изчисления над 415 000 превозни средства ще преминат моста през първата година от откриването му, а инвестицията следва да бъде погасена за 12 до 15 години. Мостът е дълъг 1,8 км, с две платна, всяко от които с две ленти, единична железопътна линия, алея за пешеходци и велосипедисти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
6
 
14
 
! Отговори
void преди 10 години
Ама царе сме ние българите в това да търсим вината у другиго... Сякаш ББ се е качил на валяка да асфалтира. Проблемът се крие в закона за обществените поръчки. Едни "експерти" изготвят проект, наемайки други "експерти" да му направят оценка под натиск да струва малко. После кандидат изпълнителите се надпреварват за него и печели най-евтината оферта. След това изпълнителят се чуди как да икономисва за да спази офертата и да му остане нещо. Накрая всичките тези икономии се превръщат в дупки.
65
14
 
18
 
! Отговори
Не е Бойко преди 10 години
Колкото и на червените *** да им се иска, Бойко не е подписвал договорите а Станишев през 2007-***. Всичко е уточнено в детайл още тогава.
64
6
 
3
 
! Отговори
Cleo преди 10 години
Няа се пуашите, честния и репресиран от комунистите дисидент ББ пак ще резне лентичката, просто предишната лентичка е била надупчена като швейцарско сиренце ...
63
3
 
16
 
! Отговори
торбалан преди 10 години
браво на всички работили по проекта с дупките ....добре ,че не са правили тунела под ламанша или тоя по д босфора ,че пътниците трябваше да са с акваланги и да не забравяме да честитим утре празника на ТИКВИТЕ ......!!! :)
62
1
 
11
 
! Отговори
Черен Петър преди 10 години
Спете спокойно - моста нямало да падне. Само дето едни дупки от изядени милиони взеха, че лъснаха по асфалта.
61
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Той поне нещо построи.Какво построиха сегашните до момента?Едно голямо НИЩО
60
12
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Цялата работа на бате бойко беше такажа . Важното беше че режеше ленти за да видят че прави нещо. *** това беше той
59
1
 
6
 
! Отговори
val 789 преди 10 години
В чий джоб влязоха парите от икономиите на материали??? ДАНО икономии са правени само с пътната настилка,че след време да няма трагедия с удавени!! Както винаги БЪЛГАРСКАТА ПРОКУРАТУРА спи ли,спи,а не се самосезира и започне разследване.Отново и отново ще чакаме да се случи най-лошото и тогава ще започне едно прехвърляне на топка. В крайна сметка виновни няма да има,а данъкоплатецът ще плати обезщетенията на загиналите мирно и тихо!! Хубава работа,ама.........БЪЛГАРСКА!!!!
58
14
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Евтин комунистически пи ар.Мостът си е перфектен, еваа на Бойко, че го построи.Червените кхмери се пукат от яд и вече са почнали да плащат на чужденци да пишат глупости.
57
5
 
15
 
! Отговори
nafarfor преди 10 години
И сега Боко ко става
56
2
 
3
 
! Отговори
дедо пич преди 10 години
Аре сега и глезотии!Нали има все още мост и може да се мине за да си изнесем задниците в некое по добро място за живот?На Сирийските *** мост не им требе да се довлекат до БГ.
55
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Виж са бе, един мост не мож построи кат хората!
54
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ангелино Меркел, що не вземеш хаБиБи да ти строй мостове в Райха и ни спасиш от тази напаст, все пак единия от дядовците му е бил фашизин!)))
53
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
То оставаше и да падне...
52
2
 
11
 
! Отговори
123 преди 10 години
пътища не се правят по бойковият модел ще преземуват и ще видим още зулуми а и контрола е слаб
51
15
 
5
 
! Отговори
ЯДОСАН преди 10 години
пИСНА МИ ОТ ТЕЯ КОМУНИСТИЧЕСКИ САБУТАЖИ. тЕ СА И ДЪЖД ПУНАХА, СЛЕД МЕСЕЦ И СНЯГ ЩЕ ВЗЕМАТ ДА ПРЪСНАТ САМО И САМО ДА ДИСКРЕДИТИРАТ ВОЖДА. АААААААААААААХАХАХАХАХАХАХА
50
9
 
19
 
! Отговори
Реалист преди 10 години
Простия пожарникар от Банкя излезе едно голямо лай*но!Само се биеше в гърдите и се радваше че строи магистрали.Така ще е докато гласувате за мутри,пожарникари и физкултурници.Нека ви
49
1
 
13
 
! Отговори
Моля?? преди 10 години
ъъъъъъъъъ....... това "нещо" не го ли откриха ТАЗИ година ?????????????????????
48
11
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Найстина ли смятате, че дъждовете са проблема? Тоя мост ще падне в съвсем скоро време, защото има злоупотреби при строежа...Гееерп!
47
4
 
10
 
! Отговори
ЯДОСАН преди 10 години
БИБИ НЯМА ЛИ ПАК ДА СЛОЖИ СНИМКИ НА ДУНАВ МОСТ С РЕФЕРЕНЦИИ КЪМ САТИИТЕ ВЪВ ФЕЙСА.хАХАХАХАХАХАХАИМА ЛИ ПОНЕ ЕДИН ПРОЕКТ КОЙТО ДА НЕ Е УСРАЛ. НА ТРАКИЯ СЕ НАЛОЖИ ПРЕАСВАЛТИРАНЕ, ВСИЧКИ ПОМНИМ ПОЛОЖЕНИЯ АСВАЛТ НА ..... ТРАМВАЙНИТЕ ЛИНИИ, РАЗВЪЛНУВАНОТО ЦАРИГРАДСКО, СЕГА СЕ ОКАЗА ЧЕ И ЗАЛАТА В ПЛОВДИВ ТЕЧЕ.ХАХАХАХА А УНУЙ С ТАЛПИТЕ ПО 20 МЕТРА ПУХКАВОТО ЛИЛЯНЧЕ НЯМА ЛИ ДА СЕ ИЗКАЖЕ, ИЛИ ПРЕДШЕСТВАНИКА И ТУТЮЛИЕВ.ХАХАХАХАХАХАХА