Скорост на булевард с велоалеи – до 30 км/час, за да няма санкции

Колоездачите отнасят фиш, ако нямат звънец, жилетка или карат в насрещното
Обновена: 17 авг 2017 07:31 | 17 авг 2017 07:10, Камелия Цветанова
72
Скорост на булевард с велоалеи – до 30 км/час, за да няма санкции
Снимка: Булфото, архив

Скоростта на булевардите, на които има велоалеи, да бъде ограничена на 30 км/час. Такива препоръки са изпратили от Генералния секретариат на Съвета на ЕС до всички вътрешни министри на страните от съюза, включително и до ръководството на родното МВР. Това е станало след заседание на работна група "Сухопътен транспорт", която е обсъждала подобряването на пътната безопасност, съобщи "Монитор".

Още по темата

Една от точките е изграждането на специална инфраструктура в големите градове, която включва построяването на нови велоалеи. Там, където те минават по-големи булеварди пък, скоростта на колите трябва да е ограничена до 30 км/час.

Това се отнася и за едни от основните пътни артерии в София – бул. "Тодор Александров" и бул. "Сливница".

Ново трасе пък се планира по бул. "Цар Борис III", както и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.

До края на 2019 г. софиянци ще имат между 150-200 километра велоалеи, съобщи наскоро зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев. До момента има изградени над 50 км пространство за колоездачите.

Общината има идея да бъдат свързани всички велоалеи в една мрежа. Крусев обяви, че имат за цел предвижването с колело да стане предпочитан транспорт в столицата.

"Освен централните отсечки мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура", обясни зам.-кметът.

Друга препоръка, която са отправили от Съвета на ЕС, е по-засиленият контрол над велосипедистите от страна на Пътна полиция.

По правилник велосипедистите трябва карат по велоалеите и вдясно на пътните платна. Тротоарите не са място за колела, но и велоалеите не са място за пешеходци. Заради подобни нарушения поне по 200 колоездачи годишно отнасят глоби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
0
 
0
 
! Отговори
Преско преди 6 години
До50 ...Е как нищо, а ако утре петрола свърши колата на въздух ли ще я караш?
59
1
 
0
 
! Отговори
До 61 преди 6 години
Пешеходците и велосипедистите са от една страна. Проблемът в София е, че когато се прави нещо за велосипедната инфраструктура, то е за сметка на пешеходците, което нагнетява напрежение между двете групи. Това е грешно - трябва да е за сметка на автомобилния трафик. Да не мислиш, че ако беше уредено някой би искал да кара по тротоара с 12, като може да кара с 30 на шосето?
58
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За най-смелите?Ето го отговора на въпроса, че трябва да си психопат , за да не видиш, че е опасно да караш колело в София и да продължаваш да го правиш напук на нещастниците пешеходци. А защо общината прокламира това, за вас нещо ново ли е че в България всичко е фалшиво и проформа заради едни пари
57
0
 
5
 
! Отговори
До 59 преди 6 години
На мен като пешеходец ми е в пъти по-зле заради велоалеите на Фандъкова. Колкото повече велоалеи в София, толкова по-зле за пешеходците.
56
4
 
2
 
! Отговори
До 56 преди 6 години
В България практически велосипедите са забранени(освен за най-смелите) и хубаво място ли е? Дай да видим дали ще стане по-добре, ако правим както правят на местата, където е добре.
55
2
 
2
 
! Отговори
pro преди 6 години
До Анонимена най-добре е тебе да те забранят
54
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
30 км/час!!!Тези май не знаят една основна истина - когато разрешената скорост се намали под безопасната скорост за пътя, катастрофите се увеличават. Ако още се намали, катастрофите още повече се увеличават. Това всеки експерт по света го знае, но в България експерти няма, има КАТ и хора с промити от КАТ мозъци.
53
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В България ще стане доста по-добре, ако се забранят велосипедите и се махнат всички велоалеи, макар че това не са веловалеи, а отнети от останалите участници в движението, площи, най-вече отнети тротоари от пешеходците.
52
6
 
5
 
! Отговори
Местен преди 6 години
На когото приоритизирането на велосипедния трафик му се струва несправедливо и "културен шок", да се замисли, че е като афганистанец в Германия. Има причина там да е по-добре отколкото в Афганистан, има причина и там да е по-добре и от тука. Та, като искате тука да стане като в Европа, трябва да се слуша като ни дават акъл.
51
4
 
2
 
! Отговори
... преди 6 години
Това е толкова ***, както махането на знаците за камерите - и преди и сега Сф-Вн си е 4 часа път... И преди и сега колело няма да карам.
50
12
 
6
 
! Отговори
... преди 6 години
докато си стоя на климатика в задръстването ще давам газчица да пуши повече и да им е хубаво на колоездачите :)
49
4
 
5
 
! Отговори
... преди 6 години
Някй ако е забелязал по "ремонтирания" Аспарухов мост във Варна ограничението е 30. Някой карал ли е скоро с тази скорост да види как е? Няма такива ***... Сега и с велоалеите е егати Ъпсурда - нищо не може да ме свали от колата ми с климатик, музика и конфорт и сигурност и да ме накара да яхна колелото. Ако ще и 2 часа да седя в задръстването ми е гот. А самоковския картоф ако иска и велобулеварди да направи!
48
13
 
7
 
! Отговори
... преди 6 години
Купил съм си няколко кутийки с кабърчета за велоалеите. Струват стотинки, а колко работа вършат! Дори има социален елемент - ще затрупат вело-майсторите с работа :) А аз, понеже мразя ограниченията с *** аргументи нарочно ще давам газ по тези улици!
47
0
 
2
 
! Отговори
10 стинки преди 6 години
:D ново поколение радари ли има в родната полиция?
46
7
 
4
 
! Отговори
Йордан преди 6 години
До ??? как точно по ниската скорост води до повече катастрофи? като повисят в задръстването седмица две а покряй тях прелетят няколко велосипедиста всеки път доста хора ще се замислят по въпроса и някои от тях ще си вземат колела с което пък задръстването ще стане по малко а от там и запрашеността
45
3
 
3
 
! Отговори
ХМ преди 6 години
Очаквам скоро Екосъюза да забрани автомобилите,да ни накара да живеем с двама бежанци,да вдигнем издръжката на ромите ,да плащаме повече на "чистата" енергия.Евросъюза изобщо знае ли какви са проблемите в БГ?Как в тази малка държава дето и трябват само 10 завода от 30 години се занимаваме с всичко друго само не мислим как да повишаваме доходите.
44
2
 
2
 
! Отговори
ХМ преди 6 години
Когато ЕС ти даде пари за някоя глупост очаквай да ти се върне с картофите.
43
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никъде по света не правят такива "велоалеи", каквито се правтя в България и най-вече в София. Не може от два метра тротоар, да вземеш метътр и половина за "велоалея", а за пешеходците да останат 50 см тротоар до улицата по средата с антипаркинг колчета и улични стълбове, както направи Фандъкова в София.
42
5
 
7
 
! Отговори
перко преди 6 години
ами то така ако стане, колоездачите ще се движат по-бързо от колите, еврогейско малоумие
41
14
 
5
 
! Отговори
??? преди 6 години
Тези нормални ли са? 30 км/час ознаава 4 пъти по-голямо замърсяване и 4 пъти повече катастрофи. Огромна грешка е в София да се правят велоалеи. Какво като по тях ще мине през лятото 1 велосипедист на 1 час, а хиляди коли ще висят в задръстването заради този, а през зимата няма да има изобщо велосипедисти, но велоалеите си стоят и коли и пешеходци няма откъде да минат.