Радост за колоездачите: Велоалея по Патриарха до НДК

Достъпът на коли до центъра на София бил твърде лесен
22
Радост за колоездачите: Велоалея по Патриарха до НДК
Снимка: Булфото, архив

Столичната община има идея за изграждане на велоалея по бул. "Патриарх Евтимий" в участъка от бул. "Витоша" до Петте кьошета. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, след като датският архитект Хенриет Вамберг и ръководител на екипа на Gehl Architects представи резултатите от работата си в София.

Идеята за валеоалеята е на екипа на главния архитект на София Здравко Здравков.

След завършване на реконструкцията на бул. "Патриарх Евтимий", свързана с метрото, ще бъде възстановено еднопосочното движение и едностранното паркиране по бул. "Патриарх Евтимий", където по думите на кмета има достатъчно пространство за обособяване на алея от бул. "Витоша" до НДК.

Още по темата

Хенриет Вамберг оцени високо инвестициите на Столичната община в инфраструктурата на града, модернизацията на градския транспорт и обособяването на пешеходни зони в центъра.

Датският архитект е на мнение, че достъпът на автомобили до центъра на града е твърде лесен.

Според нея хората трябва да свикнат да се придвижват с градски транспорт и с велосипеди, както е в повечето европейски столици.

Тя постави акцент върху развитието на веломрежата в града, която трябва да продължи да се развива, за да могат още повече хора да използват този полезен и екологичен начин на придвижване.

Gehl Architects консултират Столичната община за подобряване на градската среда и за изработването на визия за развитие на публичните пространства в историческия център, припомня БТА.

Ян Геел е един от най-значимите специалисти в градското планиране и автор на проекти за подобряване на градската среда.

Архитектът е помагал за подобряване на обществените пространства и за прехода от автомобилен към пешеходен и велосипеден транспорт в Копенхаген, Стокхолм, Лондон, Мелбърн, Сан Франциско и Ню Йорк.

Екипът на Геел, който беше у нас през тази седмица, направи проучвания на състоянието на градската среда в центъра на София, проведе работилница и обучение за използваните от Gehl Architects методология и подходи с представители на местната власт, местната администрация и експерти.


22
Още от
Напиши коментар Коментари
18
0
 
5
 
! Отговори
sss преди 10 месеца
"по бул. "Патриарх Евтимий", където по думите на кмета има достатъчно пространство за обособяване на алея от бул. "Витоша" до 5-те кьошета."

Където си и беше на тротоара преди това с жълтата боя. Индикативна стойност на проекта за велоалея 300 бона - състои се от 5 кофи боя. За велоалея с различно разположение от това на тротоара има да си мечтаете....
17
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Освен велоалеи, трябват и промените в ЗДвП.
Не че някой го чете, но все пак
16
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Божеее

Студът не пречи
Само снегът, и то непочистеният. Тази година за първи път от много насам се задържа за около месец.
В Австрия и Германия по колко месеца има сняг? Или там няма велотранспорт?
Ще го преживеем.
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
То май стана: Фандъкова изяде хората....
14
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Нали помните какво беше "Овцете изядоха хората"?
Сега е друго: "Велосипедистите изядоха хората".
13
0
 
11
 
! Отговори
кой сега е №1 ? преди 10 месеца
Радост и за "строителите" на велоалеите и на велосветофарите - Гепкането продължава с *** гас !!! госпожа "саниране" пак на първа линия - Ураааа !!

№1 по смъртност,№ 1 по бедност , №1 по безработица !!!
12
3
 
11
 
! Отговори
Божеее преди 10 месеца
Все *** в таз община. Не могат да схванат, че нашия климатичен пояс има 5-6 мес. студ и сняг. Какви велосипеди? Холандия, Белгия, Англия рядко виждат сняг и минусови температури.
11
5
 
0
 
! Отговори
до ??? преди 10 месеца
ето, предлагам ти дронче.
фъркаш си и си свиркаш.
ако искаш, и клаксонче ще му сложим.
безплатно.
10
4
 
18
 
! Отговори
??? преди 10 месеца
Досега велосипедистите имаха прави да карат по улиците и булевардите. Откакто фандъкова започна да разчертава велоалеи по тротоарите, велосипедистите си присвоиха и всички тротоари и зони забранени за велосипеди. Сега велосипедистите са навсякъде - по улиците, по тротоарите и по тези тротоари, на които фандъкова им е разчертала велоалеи. Пита се в задачката пешеходците къде да вървим? Ще летим ли, по улиците между колите ли да пробягваме? Май фандъкова там ни праща.
9
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Мотото на Фандъкова: Всички тротоари да станат велоалеи.
8
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Алтернативен маршрут за пешеходците ще има ли?
Ясно е, че където Фандъкова тегли една боя за велоалея, пешеходци там повече не могат да минават.
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Предлагам едноместни дронове за малообемни софийски пешеходци.
Висока летателна проходимост в сложна градска среда.
Бонус опция- приспособление за прикачване на микровелосипед.
Цена- по договаряне.
6
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Да не би да е като 'алеята'до НДК, която е на тротоара, а за пешеходците е оставена частта, в която има засадени дървета и те трябва да се провират на зиг заг между тях.
5
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И откога на рисуването му викат изграждане?
4
15
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Радостта за колоездачите означава кошмар за всички останали, щом фандъкова и екипа й са намесени. Обикновено пешеходците го отнасят най-много.
3
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
фандъкова много нагла. Първо разрушава надземния градски транспорт в София, после иска да се возим на него. Е, как да стане това?
2
25
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Колоезденето в София трябва да се забрани. Вместо това, взимат тротоарите от пешеходците, за да нарисуват там велоалеи, по които колоездачи я минат я не минат веднъж-два пъти на час.
1
4
 
31
 
! Отговори
Скиор преди 10 месеца
Поредната нарисувана велоалея от никъде до никъде. Данчето е титан на мисълта просто.