Всеки трети кара със зимни гуми, а е опасно

Рисково е колкото да караш с летни през зимата, обяснява рали шампион
Обновена: 26 юни 2018 09:06 | 26 юни 2018 08:35, Петя Славова
73

Един от всеки трима българи кара през лятото с гуми, подходящи за зимни условия. Това показва проучване на в. "Труд", осъществено със съдействието на рали шампиона Крум Дончев.
Още по темата

Оказва се, че от 1534 автомобила 1027 са били с летни гуми, 507 със зимни. В преброяването са били включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната.

"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", посочи в студиото на "България сутрин" Крум Дончев.

Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели.

Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.

"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълни още рали шампионът пред Bulgaria ON AIR.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Зимни гуми през лятото, шумни вдигат разхода след 30 хиляди летен пробег пишиги бегали но всичко това е за сметка на собственика. Но чак пък опасни, благодаря тук някой прави реклама на стоката си.
51
0
 
1
 
! Отговори
да преди 5 години
До Анонимен Веднъж гледай един кръг от формула 1 при условия на дъжд много ще ти е ясно каква е разликата между гума слик и гума с протектор
50
4
 
6
 
! Отговори
Край преди 5 години
Знам че сте промити от мръсноватите момчета по гумаджииниците че "всесезонна гума нема" , че "нема зимни джапанки" и "летни бутуши" ОБАЧЕ истината е че:Мишлен, пирели, гудияр, континентал, бриджстон, Йокохама, вредщайн и даже НОКИАН имат всесезонни гуми. Добре че техните химици не знаят на нашите гумаджии умотворенията.
49
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-опасни от зимните гуми през лятото и летните гуми през зимата, са само тези, които наричат българина ***, не разбирайки че говорят само за себе си. Колкото до гумите, то си е ясно, но маса народ си мисли, че проблема е в шарката и не знае, че основният проблем е в каучука на гумите.
48
13
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Зимна гума през лятото!!! Това не, така стават катастрофи. През лятото зимната гума става само за от селото до нивата и толкова. За мен който кара със зимни гуми през лятото си е самоубиец, но и потенциален убиец.
47
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Както вече казах *** знае най-добре. Не били опасни зимните гуми лятото. Преди години, разсъждавайки и аз така, карах през лятото със з.гуми и по магистралата със 170 ми се разпадна предна дясна гума. Едва спрях. Беше 35 навън и от високата скорост гумите просто бяха станали на дъвка. Хич не е опасно, да знаете!
46
2
 
4
 
! Отговори
Край преди 5 години
Всесезонната гума е направена точно за климат подобен на нашия. На юг от нас се кара само с летни. За България това е оптималното съотношение - цена/сигурност. Недостатък на зимните гуми:1. карате ги стари щото за 4-5 месеца в годината не ги износвате и за 7-8 години.2. като падне сняг а са още в мазата се пързаляте на летните.3. спират и са по зле на сухо /до -7 С/ на вода са винаги по-зле.Недостатък на летните гуми:1. не стават въобще на сняг.
45
6
 
8
 
! Отговори
Край преди 5 години
Карайте си с добри всесезонни гуми и ги сменяйте като се изтрият и не сее занимавайте с глупости. В САЩ никой не сменя гуми а навъртат доста повече от всеки българин с по големи скорости а често и по повече сняг от нас.всесезонната гума има тия предимства:1. реално я износваш за 2-3 години и през цялото време си бил с НОВА гума;2. снега никога не те изненадва октомври и април.3. отстъпва на зимната само на сняг /2седмици в годината/.4. с нея не рискувате и не тъпчете гушите на гумаджиите.
44
3
 
10
 
! Отговори
Мирослав преди 5 години
Не смятам че ако човек си кара нормално ще има някакъв проблем при карането на зимни гуми лятото! Виж, ако караш с летни зимата си е друга бира, но лятото със зимни... Във всички случаи е най-добре човек да си има 4 зимни и 4 летни и да си ги върти, но не всеки има тази финансова възможност. Карайте разумно, спазвайте правилата и няма да имате проблем ;) Ако се правиш на Шумахер, и най-скъпите гуми няма да те спасят!
43
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Па активно мероприятие на герберастията! Кажете нещо за главния бабуин.
42
9
 
11
 
! Отговори
foobar преди 5 години
До Анонимен 38То навремето спирачният път на колите и сигурността им е била 200 пъти по-зле. И карал ли си навремето със 150 по магистралата? Тогавашния руски таралясник не е могъл да вдигне толкова, че да разбереш какво значи качествена гума. Аман от разбирачи - ей затва ще сме си мизерници, българите, до края на дните си. Щот ние разбираме най-много и от всичко. А това, че хората правят тестове и доказват разни твърдения е без значение. Ние си знаем най-добре.
41
6
 
13
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Поредната поръчкова публикация!
40
1
 
14
 
! Отговори
:):) преди 5 години
е хем са меки хем нямст сцепление, проблема е че се сдухват за едно лято , но то и без това след 3 зими една ьимна гума не става за каране зимата а видим грайфер си има. Що да не изкара и едно лято преди бокл.ука.
39
7
 
19
 
! Отговори
стефчо преди 5 години
Това са глупости,ако са добри зимни гуми няма никакъв проблем. Но нали трябва постояно да купуваме едни хора стоката за да богатеят а ние да задлъжняваме!
38
7
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навремето нямаше ни зимни, ни летни пък не съм чул, някой да казва, че е опасно.
37
3
 
5
 
! Отговори
аз преди 5 години
До 31. Точно снежинка в контур на планина, не триъгълник, означава зимна гума. M + S може да е лятна, всесезонна или офроуд.
36
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоя геврек се извъди и технически специалист и химик. Щом толкова държи да направи тест за спирачен път със зимни и летни гуми и тогава да грачи. Единственият недостатък е че при висока температура на асфалта износването на протектора е много бързо.
35
14
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Четеш коментарите и става ясно защо сме бедни. Първо всички си мислят че разбират, но всъщност не е така. Има проведени множество тестове, навсякъде зимните гуми имат по голям спирачен път, по лесно "тръгва колата в завой" и е по неуправляема, наш ганъо обаче е знаещ, то и затова е на минимална де щото много знае, но космоса му е крив, другите го лъжели. Второ освен че е ***, но си мисли че е умен, няма финансова култура, има пари за цигари и кръчми, но няма за гуми щото колата му е в тежест.
34
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До аз 26Защото градския транспорт не е достъпен навсякъде за всички. Защото ако се налага да пътуваш с влак, ще пътуваш с часове, а чатните превозвачи са или много нарядко, или са много скъпи. За 2000-3000 лева, взимаш една кола, караш я на газ и "преживяваш". Иначе даваш по 200 лева само за транспорт на месец, но ако закаснее автобуса, шефа ти вече е подготвил молбата за напускане. Никой не иска да кара таралясник на газ. Както и никой не иска, да яде от Лидл, ама трябва, да се преживява.
33
2
 
11
 
! Отговори
до 31 разбирач преди 5 години
M+S ( mud + snow) или кал + сняг? Къде видя лято или дъжд не знам :) Това е означение на зимна гума, няма да е лошо малко да се ограмотиш преди да пишеш глупости и да подвеждаш хората