Хора, пътища, автомобили... Вижте новите постановки в законите

Коментира ги бившият шеф на "Пътна полиция" Алекси Стратиев
Обновена: 8 май 2018 17:03 | 8 май 2018 12:45, Камелия Цветанова
52
Хора, пътища, автомобили... Вижте новите постановки в законите
Снимка: Булфото, архив

С разделянето на Закона за движение по пътищата на три части правилата ще бъдат доста по-ясни за всички, които се интересуват от това как трябва да се държат на пътя като участници в движението, независимо какви участници са – пътници, пешеходци, велосипедисти, автомобилисти и т.н. Това коментира пред "Монитор" бившият шеф на Пътна полиция Алекси Стратиев.

Още по темата
Ако парламентът одобри промените вече ще има Закон за движението по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства.

"Аз съм оптимист и смятам, че това е едно добро решение. Действително има много промени, като голяма част от тях са свързани с неща, които са извън правилата за движение, извън наказанията на водачите, т.е. в онази материя, която отива към другите закони", обясни Стратиев.

Според него колкото и да е сложно, до края на годината би трябвало промените да се случат.

От Закона за движение по пътищата се вадят нормите, които казват какъв трябва да бъде пунктът за техническия преглед на колата, какви трябва да бъдат тези, които извършват прегледа,  учебните форми, където се казва къде какво се учи, защо се учи и какви са изискванията към учебната форма, защото това са неща, които не касаят пряко движението.

"Имаше няколко текста, които предизвикаха доста спорове, например за задължителните вериги. Дори се появиха съмнения, че законът е лобистки и някоя фирма ще получи много пари от продажбата на милиони вериги. Това е абсурдно, никъде го няма в света и с тези гуми за зимни условия беше голяма сага, не мисля, че даже е решен съвсем добре, но сега законът в общи линии е коректен, тъй като това е и европейски проект. Нека да не забравяме, че ние сме една доста южна страна и на нашите географски ширини дори не всички държави изискват да има зимни гуми. Преминаването към задължителни вериги е една идея в повече. Достатъчно е да има зимни гуми и вериги с летни гуми – това да", обясни още Стратиев.

Според него новините законови промени са били обсъдени доста задълбочено.

Глобите обаче остават същите - ако карате с 30 км превишена скорост, глобата ви е 100 лв., ако карате с 31 км – глобата ви е 400 лв., което е малко абсурдно, при положение че при най-високите превишения от 60 км нагоре глобата нараства с по 100 лв. на 10 км.

Предлага се обаче отмяната на предимството на дясностоящите в кръгово движение, което според Стратиев и сега се случва при кръстовища, които не са регламентирани с пътни знаци.

"На всяко кръстовище винаги, когато не е регулирано от светофари, знаци или пътен полицай, винаги правилото е на десния в едно обикновено кръстовище. Кръговото кръстовище по нищо не се различава от другите обикновени кръстовища, само че имаме едно малко по-особено движение на автомобили, така че правилото на десния е всеобхватно. Навсякъде правилото на десния е валидно – за цяла Европа, тъй като то произтича от Виенската конвенция", мотивира се той.

Старатиев смята, че Законът за движение по пътищата е много сложен, защото касае абсолютно всички хора и това е причината ада търпи толкова много промени.

"Доста трудно ще се стигне до окончателния вариант на този закон, според мен не е изготвен идеалният, прекрасен вариант на един безпроблемен закон. Добре е, че започна това обсъждане. Участваха доста институции, доста хора. Без съмнение МВР пое ангажимент да има специални срещи специално по Закона за движение по пътищата", ообщи Стратиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кръговото кaто при бaй комшу в Турция. Дa им е лесно в Бългaрия. Свиквaйте!
45
1
 
11
 
! Отговори
Joko преди 5 години
Новото правило с кръговото е гениална тъпотия на чиновниците. Това ще предизвика маса ПТП-та. За сравнение погледнете какъв бардак се заформя на кръстовището "Сливница" и "Мария Луиза" при положение , че е регулирано със светлинна уредба.
44
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо некомпетентни хора се опитват да пишат закони?!? Ако няма юристи в този парламент, в следващия може да има и тогава да се пише нов закон.
43
2
 
18
 
! Отговори
До 29 преди 5 години
"Е да де, по нормалния свят всички влизащи в кръговото имат знак че са без предимство.Баси кръговото дето някой ше спре да дава предимство, докато е в него. Това е идеален начин да се блокира цялото кръгово." Да, в цял свят, който е навлязъл вече в кръговото, е с предимство. Другите изчакват. Така никога няма задръствания и всичко е ОК. Ако тези, които навлизат в кръговото не знаят правилата, да се сложат знаци, че са без предимство. Толкова е просто и лесно. Да не се умува повече...
42
2
 
4
 
! Отговори
Ivan преди 5 години
Само в Турция съм виждал да спират вътре в кръговото и да те чакат, имат и двата варианта, и *** макарче имам триъгълник при мен пак спират и ме чакат да вляза понякога... много е тъпо тва. В цяла европа с предимство да тия в самото кръгово, защо зорлен бъркате народа да стават бели.В Бургас са пълна скръб от това как се кара на кръгово. Забелязвал съм ги тръгваме две коли той ми е от дясно и аз искам да изляза от втори изход, нашия иска да върти към трети от най крайна лента и ми пибитка
41
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега остава да оправят многото знаци-хранилки. Намаление от 90 на 60 за нищо, а също така и при по-натоварените шосета да се вземат мерки за разширяване
40
17
 
1
 
! Отговори
... преди 5 години
Това за кръговото е вярно - навсякъде извън територията на *** влизащия в кръговото е с предимство. Обаче, ако тук го променят ще настане такова мазало, че не ми се мисли просто... докато стадото свикне с новите правила ще е мармалад.
39
1
 
13
 
! Отговори
Skk преди 5 години
Е това с кръговото вече съм го виждал. Приятелю запали колата и отиди в дупница, те там имаше едно такова кръгово дето влизаш в него с предимство и всички вътре спират да те чакат, е питай ги какъв беше резултата! Питай ги и защо сега се сетиха и го помениха, те тогава говори глупости.
38
0
 
2
 
! Отговори
Handel преди 5 години
Упс. Извинявам се. Долното важи за 34, а не за 32.
37
1
 
6
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До 32: Господ днес явно е пропуснал да си събере вересиите. Според теб всеки, който навлиза в кръстовището и няма знак пред себе си трябва да спре, да слезе от колата, и да види по всички други улици, които навлизат в кръстовището, къде какви знаци има или няма. Господи, please!
36
0
 
8
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Хипо: LOL Днес един тип от Кюстендил намали и зави надясно като че ще паркира, и аз тъкмо тръгнал да го задминавам, когато той изведнъж даде ляв мигач и от почти от десния тротоар зави на ляво в някакъв служебен вход. Че и даже не разбра какво точно е направил, почна да вика "Ко има бе?". В малките градове и селата никой не спазва ни знаци, ни закон, и понеже всички са ако не роднини, то познати, полицията се прави че не ги вижда и само виси на най-близкият главен път.
35
1
 
15
 
! Отговори
Дам преди 5 години
С новия закон ще настане вече пълен хаос по пътищата и след един месец ще почнат да го преправят ... Тия промени нямат никаква логика или цел, катастрофите си продължават.... Всичко е ала-бала
34
1
 
9
 
! Отговори
Хипо преди 5 години
Много хора не знаят как се влиза и излза от кръгово движение, това с предимството е само част от казуса. Масова практика е да се напуска кръговото от най-вътрешната лента, а това е все едно да направиш завой на дясно от най-лявата лента.
33
1
 
7
 
! Отговори
До 32 преди 5 години
Не си прав. Според Виенската конвенция за пътните знаци и сигнали, тези, които са в кръговото са с предимство само ако на другите пътища, които навлизат в кръговото, е сложен знака Стоп или знака Път без предимство. Никъде го няма правилото, че без да има знаци, който е в кръговото бил с предимство, въпреки че звучи логично.
32
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз ли съм *** или нещо не е написано с акъл:През зимата ще караме задължително със зимни гуми или може с летни, ако са с вериги?
31
6
 
31
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
В цяла Европа предимство имат тези, които са в кръговото движение, за да може те да излизат и да освобождават пътя. Сега всички ще имат предимство да се натикат вътре, но ще чакат, за да излязат! Това означава задръствания на всяко кръгово! Тези хора намат мозък за две пари!
30
1
 
22
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
От един закон направиха три! Базсмислени дейности, които носят още по-голямо объркване. По кой закон ще изпитват сега кандидат-шофьорите? Книжката по кой закон ще се издава? Кой ще следи всекидневните кръпки в законите? Превърнаха "закон" в евтино понятие. В Англия има закони, които не са променяни стотици години. Законът, това е стабилност, а не сутрешното или вечерното мнение на Бойко Борисов.
29
3
 
5
 
! Отговори
Мунчо преди 5 години
До Анонимен 25Ми как е - идиотско е!Заради трамвая.
28
3
 
23
 
! Отговори
Muncho преди 5 години
Е да де, по нормалния свят всички влизащи в кръговото имат знак че са без предимство.Баси кръговото дето някой ше спре да дава предимство, докато е в него. Това е идеален начин да се блокира цялото кръгово. А на Руски паметник не знам, за моя най-голяма радост от доста години не карам кола в България. Може заради трамвая и турлеите да са направили някоя дивотия.То и на Сточна кръговото е башка със светофари.Там където карам до сега не съм видял кръгово дето тея отвън имат предимство.
27
2
 
23
 
! Отговори
Пипи преди 5 години
Защо не напишат авторите на този проектозакон за да лъсне некомпетентността им по отношение на предлаганото ново правило за движение в кръгово кръстовище - крещящо противоречие с Виенската конвенция. Този, който е избрал екипа да пише този закон също е некомпетентен. Поредната българска простотия. Това с веригите също го няма в нито една държава. Остава единствено съмнението за лобизъм. Някои фирми в момента трескаво внасят вериги и плащат яко на някои за да влезнат измененията в сила.