Всеки трети кара със зимни гуми, а е опасно

Рисково е колкото да караш с летни през зимата, обяснява рали шампион
Обновена: 26 юни 2018 09:06 | 26 юни 2018 08:35, Петя Славова
73

Един от всеки трима българи кара през лятото с гуми, подходящи за зимни условия. Това показва проучване на в. "Труд", осъществено със съдействието на рали шампиона Крум Дончев.
Още по темата

Оказва се, че от 1534 автомобила 1027 са били с летни гуми, 507 със зимни. В преброяването са били включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната.

"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", посочи в студиото на "България сутрин" Крум Дончев.

Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели.

Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.

"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълни още рали шампионът пред Bulgaria ON AIR.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
4
 
21
 
! Отговори
ПорЦелан преди 5 години
Хората са създали всесезонни гуми. Тествали са ги. В лаборатории, по писти и на шосе. Тези специалисти имат вяра. На тях знание не им трябва. Те просто знаят че не става! По-добре да караш четири години с един комплект и да ги смениш отколкото осем години с два комплекта. За осем години летни/зимни те стават на нищо. А пък с парите за смяна и хотел които икономисваш новите гуми ти излизат безплатни.
11
7
 
32
 
! Отговори
Пипи преди 5 години
Платена публикация, имислен експерт!
10
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тва е нечовешко.
9
26
 
20
 
! Отговори
Жо преди 5 години
РАЗБИРАЧИ много, но никой не ходи с джапанки през зимата и с апрески през лятото. Не, че не е възможно, но не е комфортно.Само каруцарите не си сменят гумите.
8
32
 
17
 
! Отговори
Бмв е46 330D чип преди 5 години
Аз карам моята баварка със зимни гуми през лятото и наказвам наред неможачите! В завоя влизам с дрифт и жените са мои! На магистралата съм в лява лента и ви правиме дискотека, пазете се от пътя ми, аз съм цар на шосето, с дизеловия шестак шега няма!!!230 коня хапят като бесни прериини кучета!
7
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре де, не съм ги гледал тези тестове, но не ми се е случвало със зимни гуми през лятото, да поднасям на завой с 15тина км/ч., за разлика от обратната ситуация... Как точно е еднакво опасно? Някой май трябва да продава гумички? Може би ще въведат задължителни летни сега...
6
14
 
6
 
! Отговори
Галин преди 5 години
Българите сме измислили име и за това нещо, наречено - ВСЕСЕЗОННА ГУМА муахахха :D
5
6
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Определено не е толкова опасно колкото с летни през зимата, просто се изтъркват по бързо
4
6
 
24
 
! Отговори
изумен преди 5 години
Крум Дончев май е забравил стария материал. Зимната гума се изпича лятото, но ако я караш само лятно време не е опасна.
3
8
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Важното е фаровете да блещят по пладне.
2
10
 
39
 
! Отговори
Стана ясно какъв е ! преди 5 години
Значи зимните гуми лятото не са опасни ! Даже са по меки и сцеплението е по добро единственно са по шумни и им се нарушава качеството да са зимни ... ! А тоя набеден пилот да вземе да завърши някое състезание първо :)
1
17
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** знае най-добре! Вие че му кажете!