Смъртта в луда надпревара с отговорността! Кой на кого прехвърля топката?

След трагедията със 17-те жертви в Своге – колани, застраховки...
28 авг 2018 15:30,
101

Окръжната пррокуратура в София повдигна обвинение на шофьора на автобуса-ковчег, който взе 17 жертви, след като се преобърна край Своге. Обществото веднага започна да пита: Кой е виновен за трагедията?

Шофьорът е обвинен в нарушение на правилата за движение по пътищата и е нанесъл смърт и телесна повреда на повече от 1 лице. Вчера в късния следобед пък, разследващи и жандармерия влязоха в офисите на фирмата "Трейс груп", която отговаря за ремонта на опасния участък, и иззеха документи за поддръжката и рехабилитацията на пътя в района на Своге.

"Дошло е време всеки да поеме отговорност за действията си. Вероятно корупцията е част от проблема. Но всичко трябва да се реши кардинално. В началото на септември ще учредим конфедерация на транспортните организации. Възнамеряваме да започнем разговори с Министерството на транспорта , защото в момента се работи на парче", отбеляза Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.

Още по темата

Пред Bulgaria ON AIR тя изтъкна, че когато се говори за застраховка на пътниците, то често се разпространяват неверни данни.

"Когато се тиражира обществен превоз, от който е част и "случайният превоз", трябва да има издадена фактура. Не се издава билет. Всеки пътник има застраховка. Въпросът с липсата на билет е несъстоятелен", поясни тя.

Милтенова обясни още, че няма как всички автобуси да бъдат с колани.

"Никой няма да сложи колан в градски автобус. Нито една държава в Европа не е направила коланите задължителни. Каква изобщо е гаранцията, че подобно нещо ще сработи? Трябва да се направят съответните тестове", каза още тя.

Според адвокат Димитров проблемът не е липсата на колани в автобусите, а контролът.

"Законът казва, че когато автобусът е оборудван с колани, то те трябва да бъдат използвани. Ние трябва да бъдем иновативни в безопасността в транспорта, тъй като сме водещи по смъртност на пътя. Лесно е да се оборудват автобусите с колани, но кой ще регулира това? Без завишен контрол, законодателните промени нямат смисъл", обобщи юристът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истина е че пътища са нужни, но изградени с всички пари отделени за тях. Всичко друго е срещу хората. Жалко, че при калпави пътища шофьорите отнасят наказанията.
47
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Iceblast88Хемус вече се строи, тунелът под Шипка е в напреднала фаза, а Русе-Свиленград в момента вие го обжалвате.
46
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Работата на шофера е да кара внимателно и ако ще с 5 км/ч да откара пътниците невредими. Като е хлъзгаво ще кара бавно. Ай стига сте си мерили асфалтите.
45
2
 
12
 
! Отговори
123 преди 5 години
Институциите се радват, че шофьорът оцеля, че да си намерят изкупителна жертва.
44
4
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 44Магистрала Хемус е като тунела под Шипка, магистрала Русе - В. Търново и чудовището от Лох Нес. Всеки е чувал за тях, но все още няма материални доказателства за съществуването им и за това се водят по скоро митове и легенди. Живот и здраве, по време на царуването на Бай Тиквонии 15 с това име, наследник на Бай Тиквонии сегашни, може би ще се премине от първа копка, към първа закарана ръчна количка с материал на някой от тези 3 обекта.
43
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
-Оня ден шефът на АПИ бодро съобщи, че магистрала "Хемус" ще е готова през... 2024 г.! Преди пет години неговите предшественици ни пробутваха за краен срок 2018 г. Същите безотговорници тази година отново разбиха целия виадукт "Бебреш" при Витиня, пътят по който беше направен и отчетен като голям успех през 2015 г. Сега обаче се сетили, че и колоните не са добре, затова прескъпият асфалт отпреди три години беше махнат и ще се прави отново. Всичко това се плаща скъпо и прескъпо с нашите пари!
42
2
 
8
 
! Отговори
Не е виновен шофьора преди 5 години
Шофьорът има най-малка вина, когато държавата на този опасен завой е подготвила 100%-това ситуация за катастрофа: липсваща мантинела, която не е поставена по правилата, а просто забита в асфалта; липсваща втора и трета мантинела, за да се предотврати евентуална катастрофа на остър завой; асфалт, поставян с цел не да служи за целите на безопасния транспорт, а да напълни нечий бездънен джоб! Нека най-после бъде осъден Московски, човекът, който уби дете, като не осигури безопасността му!
41
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Гошо СофийскиЧебурашка повече ми харесваше.
40
1
 
3
 
! Отговори
Гошо Софийски преди 5 години
На времето имаше едно анимационно филмче на Доньо Донев - "De facto" - ако имате възможност, гледайте го и проверете дали сегашните действия ще излязат от сценария...
39
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вие от Бойко и рейса ли искате да ви кара - нали е премиер!
38
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофера винаги е виновен.ако караше Бойко рейса всичко щеше да е ок.
37
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На бас се хващам с Бойко Борисов и Цацаров ,4е само шофьора ще е виновен .
36
1
 
12
 
! Отговори
Лиляна Павлова преди 5 години
Винетките да вдигат от ГЕРБ!Друго неможе да се направи!
35
0
 
7
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 5 години
Не така в България, отговорност не се поема.поемат се само постове и комисионни.От отговорността всеки бяга и обяснява,че той е направил всичко според своите възможности , а даже и повече.Вината ще е отнесе този с най-слаба политическа подкрепа и той вече е посочен-шофьора на автобуса.На неговия гръб ще бъде стоварен и гладкия асфалт, и липсата на отводнителни съоръжения , и мантинелата от хартия ,която и дете с тротинетка ще изкърти.Питам се дали няма някъде запис, в който еднокнижника да обяснява как е осигурил 22мил.евро ,как той ги е дал,за да има път и други венцехваления от неговия репер
34
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Във всяка нормална държава отговорните министри отдавна биха си подали оставките. Биха поели поне морална отговорност за хаоса и смъртта по пътищата. На министрите на ГЕРБ обаче и през ум не им минава подобно действие. Те са ценни партийни кадри, близки са на лидера, готови са да го бранят и ще изгорят само ако ножът опре до неговия кокал. Лидерът пък, водещ се премиер, който цяло лято дефилира по първи, втори и трети копки, се покри. Ни дума, ни вопъл, ни стон от него!
33
2
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 33Ти пък, Асфалт паша и башибозука му (в това число и *** от БСП) никога не им е дремело за което и да е място северно от София. За тях е важно столицата да са доволни, защото те могат да им тропат на прозорците и да им развалят кефа. Какво става извън София не ги интересува, важно е като мине башибозука да се плати кръвния данък и да не се подскача много. Ако това е изпълнено, всичко извън София може да тъне в забрава. Дай им 20г. може и да се сетят да ударят една четка с боя.
32
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Скоро преасфалтираха пътя Русе-Бяла и от повече от месец на най-опасните участъци където са трилентовите баири със скоростна лента за изпреварване, няма един метър маркировка. Всяка седмица пътувам по този път и минаването през тези отсечки винаги е на тръни, вече станаха 2-3 катастрофи. Просто имаме институционална безхаберност на всички нива, това е сегашната държавна политика.
31
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това са държавните органи, на които, както би казал Остап Бендер, данъкоплатците сме дали "ключа от апартамента, в който си държим парите". Те харчат безогледни суми за ремонт на пътища и за фиктивен контрол. И резултатът след десетата година от управлението на ГЕРБ е - никакви свестни пътища, постоянно затапена държава, множество жертви. Патент на управляващите е масовото използване на шосета без Акт 16, даже цели отсечки от магистрали - защото според министрите на ГЕРБ това не било пречка.
30
0
 
15
 
! Отговори
adfada преди 5 години
Като стана дума за отговорност....кой ще поеме отговорността за избитите животни без да има чумa.? Журналята нещо да се задействате и в тази посока, а?
29
0
 
7
 
! Отговори
asdfasdf преди 5 години
Като стана дума за отговорност....кой ще поеме отговорността за избитите животни без да има чумa? Журналята нещо да се задействате и в тази посока, а?