Смъртта в луда надпревара с отговорността! Кой на кого прехвърля топката?

След трагедията със 17-те жертви в Своге – колани, застраховки...
28 авг 2018 15:30,
101

Окръжната пррокуратура в София повдигна обвинение на шофьора на автобуса-ковчег, който взе 17 жертви, след като се преобърна край Своге. Обществото веднага започна да пита: Кой е виновен за трагедията?

Шофьорът е обвинен в нарушение на правилата за движение по пътищата и е нанесъл смърт и телесна повреда на повече от 1 лице. Вчера в късния следобед пък, разследващи и жандармерия влязоха в офисите на фирмата "Трейс груп", която отговаря за ремонта на опасния участък, и иззеха документи за поддръжката и рехабилитацията на пътя в района на Своге.

"Дошло е време всеки да поеме отговорност за действията си. Вероятно корупцията е част от проблема. Но всичко трябва да се реши кардинално. В началото на септември ще учредим конфедерация на транспортните организации. Възнамеряваме да започнем разговори с Министерството на транспорта , защото в момента се работи на парче", отбеляза Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.

Още по темата

Пред Bulgaria ON AIR тя изтъкна, че когато се говори за застраховка на пътниците, то често се разпространяват неверни данни.

"Когато се тиражира обществен превоз, от който е част и "случайният превоз", трябва да има издадена фактура. Не се издава билет. Всеки пътник има застраховка. Въпросът с липсата на билет е несъстоятелен", поясни тя.

Милтенова обясни още, че няма как всички автобуси да бъдат с колани.

"Никой няма да сложи колан в градски автобус. Нито една държава в Европа не е направила коланите задължителни. Каква изобщо е гаранцията, че подобно нещо ще сработи? Трябва да се направят съответните тестове", каза още тя.

Според адвокат Димитров проблемът не е липсата на колани в автобусите, а контролът.

"Законът казва, че когато автобусът е оборудван с колани, то те трябва да бъдат използвани. Ние трябва да бъдем иновативни в безопасността в транспорта, тъй като сме водещи по смъртност на пътя. Лесно е да се оборудват автобусите с колани, но кой ще регулира това? Без завишен контрол, законодателните промени нямат смисъл", обобщи юристът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
12
 
! Отговори
Василев преди 5 години
Нанков , защо не си подава оставката не знам!!!???Хората в Япония си правят сепуко и си режат коремите с ятаган, защото имат чест и достойнство!!!Какво ми прехвърлят разни тинтири минтири към АПИ!!!В ГЕРБ някой носи ли отговорност за нещо???Когато имаш възможност да се снимаш и да режеш лентички, трябва и да носиш отговорност, когато се издъниш!Това е част от демокрацията, това е да поемеш отговорност, да покажеш че имаш повече качества от политическия опонент!!!Агент Джаки Карвахал!ЦРУ!!
27
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Положението става трагично, след като тировете от Ботевград за София започват да използват това шосе, за да избегнат задръствания по обходния път на Витиня. АПИ замита проблема, като забива една табела с ограничение за 40 км в час максимална скорост. И започва да пише писма до фирмата изпълнител, която пък не желае да направи ремонт на ремонта. И сега отговорните или по-скоро безотговорните ни обясняват, че нямало какво да направят, освен да се обърнат към съда.
26
0
 
4
 
! Отговори
чарли преди 5 години
И каски !
25
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко е мижи да те лажем "виновния" вече е ареста като, че ли може да избяга някъде и сега се играе поредния цирк докато се поуталожат страстите. Най-много да изгори някой друг бушон от ниско ниво,а кервана ще си върви докато пак не стане някоя дандания и така без край.
24
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Работата на ББ за която му плащаме данъци не е да реже лентички и да ходи на лични проверки след инциденти, а да измисля и внедрява политики в държавните институции, които да знаят как да си вършат работата като хората сами, без да чакат инструкции от бащицата. Това не може да го разбере българина, че не ти трябват супермени и супербойковци, а работещи институции на всяко място, по всяко време.
23
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имаме некачествен път, който се пързаля дори при сухо време. Всички знаят за него. Въпросният път е наскоро ремонтиран - от любима фирма на властта. Ремонтът е приет от държавна комисия, назначена от регионалното министерство, без никакви забележки, въпреки че още докато е в гаранция, е видно, че пътят не става за нищо. След това КАТ забелязва поредицата от тежки катастрофи. И започва да пише писма до пътната агенция (АПИ) да вземе мерки. Докато тече тази кореспонденция, загиват невинни хора.
22
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проверката в Трейс Труп ООД е само за камуфлаж, след 3 дни чудото ще бъде забравено и шефчетата от АПИ и министерството пак ще си гукат с трейсаджиите и ще се надсмиват над публиката, разпределяйки поредната поръчка...Пак гласувайте за сегашните партии..,
21
27
 
4
 
! Отговори
до 20 преди 5 години
Точно преди година в Бавария автобус катастрофира на пътя и загинаха 20тина пенсионера. И там ли ББ е срязал лентата на пътя?
20
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато почнат управниците и чиновниците да работят професионално тогава ще плащам данъци. Дотогава ще укривам каквото мога. За корумпирани аматьорски изпълнения пари не давам...
19
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След дъжд качулка - проверки, репортажи, акции и след 2 седмици всичко се забравя, и догодина пак ще стане нещо подобно. Има нещо тотално сбъркано в тази държава, която е абсолютно "импотентна" да налага и да следи постоянно за спазването на каквито и да е правила, всичко върви на самотек.
18
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За какви европейски страни говорите по-долу?! Тука масово народа е заслепен и залита по Русия и техния начин на живот. Там катастрофи не се случват. В ютуб няма хиляди видеота, как мужика кара машината и помита количката, докато майката се варди от другия джигит...Не вярвате - вижте коментарите по новините и палците към тях.
17
1
 
21
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Затова в България има толкова много агенции, министерства, общински управления и тн. За да може отговорността да се размива удобно някъде си и да не се налага роднина да уволнява роднина. Отговорността е ясна на кого е дори и на децата в детската градина: Вадите документите с които е приет обекта и вадите издадения акт 16. На тези документи има едни лица които работят някъде си измежду всички държавни структури и които са се разписали на тези документи.Ето как просто може да откриете отговорните
16
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гняв срещу всички управляващи, които пак мънкат оправдания за поредните жертви на тяхната безотговорност и некадърност! Гняв заради абсолютната неспособност на управницит да осигурят на своите граждани сигурно и безопасно пътуване! Гняв заради всички прогнили от корупция обществени поръчки, чиято основна цел е да захрани определени партийни обръчи с нашите пари! Гняв заради загиналите пътници в Искърското дефиле и десетките други пострадали заради калпавите пътища, на което място ноже да е всеки
15
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има един куп кампании за болни деца.В същото време пари за вили в Барселона има, но за здравеопазване вечно няма (много се и краде, но никой не прави нищо по въпроса).Като цяло, управниците ни са наследили манталитета на управляваните ни преди това техни бащи, чичовци и шефове: "взимай си смело, тоя народ ти е бащиния".
14
0
 
19
 
! Отговори
Пурко преди 5 години
Нека да проверят резултатите,да вземат проби от пътя да ги сравнят със резултатите от момента във който е правен пътя и кой е разписал че всичко е ОК........просто е само желание да имаш.......Ама много са по веригата.......
13
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според свидетели мантинелата на това място е била скъсана от няколко седмици при подхлъзване на тир. Жителите на Своге са подали информация но никои от власт имащите не е обърнал внимание. Катастрофата нямаше да се слу4и ако мантинелата беше възстановена а асфалта подменен със грапав а не гладък. При тази катастрофа е помогнал и обилният дъжд които е превърнал пътя в река. Но както винаги и сега няма да има виновни а вода4а на автобуса ще опере пешкира за безотговорноста на нашите фирми4ки.
12
1
 
11
 
! Отговори
Тодор преди 5 години
До Реалист: Братле, къде по-точно си ходил и е по- добре отколкото в България? За последно бях в едно забутано селце в Германия, после Нюрнберг,малко преди това в Дания, пак в село, и искам да те уведомя ей така, че няма база за сравнение нито като инфраструктура ,нито като организация на транспорта, НИЩО ОБЩО!!! Ако си ходил в южна Италия, да, в Бълагия е в пъти по добре, но на други места ...тцтцт..излагаш се..
11
0
 
22
 
! Отговори
Vesko преди 5 години
Много пари си докараха определени хора покраи тези ремонти с отпуснати пари от ЕС. Жалко е, че те не са качествени и излагат хората на риск! Жалко е, че с отлрадените пари можеше да се спасят болни деца, да се помогне на възрастни хора и такива в неравностойно положение. Българина за съжаление изпитва апатия, не му дреме, не му се занимава! На 1 протест не може да иде ама по чалга концерти е пръв!
10
1
 
13
 
! Отговори
Абе реалиста преди 5 години
Такова твърдение може да го направи само диване, което не е виждало европейска страна и на снимка. Ти живееш, не в паралелна реалност,а в друго измерение
9
0
 
36
 
! Отговори
1 преди 5 години
Всеки, който е стъпвал в кола и има капка мозък знае, че разликата между 40 и 50 км/ч в почти всички случаи, е незначителна. Предвид как карат масата превозвачи, този си е направо златен. Ще си измият ръцете с него, а истинските виновни ще се радват, че родителите ни измират да не цоцат пенсии.