Гинем по пътищата. Ремонтите – не са оптимални!

Мантинелата край Своге – с декоративна функция
Обновена: 31 авг 2018 10:17 | 31 авг 2018 10:15, Петя Славова
39

В хода на разследването на трагичната катастрофа край Своге текат няколко паралелни линии, които трябва да докажат или да опровергаят вината за катастрофата.

Още по темата

Шофьорът Григор Григоров е под домашен арест. Все още не е ясно дали пътната настилка е компрометирана. Често при такива случаи се стига до прехвърляне на топката между институции и бизнес.

"Няма проблем да се установи съставът на асфалта. Но това няма отношение към катастрофата. На мястото на инцидента има предпоставки за отнета пътна безопасност. Има изградено мостово съоръжение, което отнема значителна част от пътното плътно. Оттам започва трагедията", отбеляза пътният експерт и проектант инж. Владимир Жиянски.

"Не е било никакъв проблем платното да се разшири. Втората причина е липсата на всякакви отводнителни мероприятия, които да отвеждат водата от пътя. Трето – пътната настилка е абсолютно гладка. Не може навсякъде да се полага един и същ асфалт. Трябваше да има набивна фракция. Мантинелата там изпълнява декоративна функция – тя не върши работа", добави още гостът на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той заяви, че не подкрепя становището, че у нас трябва абсолютно да копираме всички западноевропейски пътни стандарти. Те трябва да бъдат съобразени с нашите условия, поясни експертът.

"Забелязвам, че ремонтите в България не се вършат по оптимален начин. Най-важната фигура е възложителят. От него трябва да тръгне заданието, тъй че проектът да отговаря на нашите условия. Трябва да има орган, който да е абсолютно независим и да се слуша неговата дума", подчерта за финал инж. Жиянски.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
sabomira преди 5 години
България влезе в ЕС през 2007 и започнаха да текат едни европейски пари които ГЕРБ се впусна да ги усвои за своята алчност като заложи народа.ГЕРБ за да усвоят парите си запретнаха ръкавите проект след проект то не беше пътища саниране канализация стадиони детски градини всичко на юруш но нищо качествено и довършено.Европа дава парите за да се изтрепят българите след време България да заселят с бежанци.От европейските пари 1/3 се влагат 2/3 се крадат и всичко това води до такива трагедии.
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не се прави разлика между видовете дейности в стройтелния бранш-текущи,капитални ремонти,реконструкции,строителство,ново строителство като за последните се изискват проекти по норми с проектни решения за възлови съоръжения-мостове,тунели и др. с пътищата към тях,както за ремонтите,но с улеснени счетоводни сметки,но пак по норматив по натовареност на пътя от потока преминаващ транспорт по товарогабаритни показатели и параметри относно слоевете,състава,структурата на смесите и якост,издръжливоста
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Принципно от 2009 година, само фирмите от мафиотския кръг на ГЕРБ, печелят обществените поръчки.
26
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В ТРЕЙС се оказа, че като акционери са Михайл Миков, Румен Порожанов и Данаил Кирилов, е как като тези са вътре докато въртят властта някой експерт ще смее да оспори интересите на тази фирма?
25
0
 
6
 
! Отговори
САРДИТ преди 5 години
До Оруел ФАКТА, ЧЕ МИНИСТЕРСТВО НЕ Е В СЪСТОЯНИЕ С ПЕТ ПИСМА ДА ВЪЗДЕЙСТВА НА ФИРМА Е ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ОБВЪРЗАНОСТ И КОРУПЦИЯ !! А КАК Е ВЪЗМОЖНО ГАРАНЦИОННИЯТ СРОК НА ПЪТ, ПО КОЙТО СЕ ДВИЖАТ СТОТИЦИ ХИЛЯДУ АВТОМОБИЛИ И ЗАВИСЯТ ЖИВОТИ ДА Е С ГАРАНЦИЯ ДВЕ ГОДИНИ - КОЛКОТО Е ГАРАНЦИЯТА НА ЕДИН ПАСАТОР !!
24
0
 
7
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
Тук не се ремонтира а кърпи. Защо да има една шахта сложена където трябва а има 10 които не вършат никаква работа та даже и пропаднали да се чудиш как да ги заобиколиш а ако не успееш веднага идват чичковците с акта за несъобразена скорост.може би просто нямаме фирма която да направи нещо както трябва.къде в света има кръгово с обратен наклон?или път на който едва се разминават два рейса? Пътища за които са дадени милиони
23
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофьорите в България, вкл. чужденците, не спазват правилата заради тези в България, които твърдят, че шофьорите винаги са виновни. По света правят съвсем други работи и затова там правилата се спазват. Няма да се оправим докато и в България не се разбере, че поведението на шофьорите винаги е следствие на друго нещо.
22
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 22И не само! Защо пропускаш обществото, семейството, училището, средата? Действителността винаги е малко повече, отколкото си я представяме/отчитаме/осъзнаваме/въобразяваме/даваме сметка...Това което не знае Иванчо като подрастващ, няма да го знае и бъдещия Иван, в който той ще се превърне след време. А за да него научи или разбере, причините винаги са повече от една
21
0
 
4
 
! Отговори
Корнелия преди 5 години
До АнонименПак ли пътя е виновен?Аааааа и Бойко, и Бойко...ОСТАВКАААААА
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"отводнителни мероприятия"?????Якооооо!
19
0
 
9
 
! Отговори
До Питащ преди 5 години
А що не се пита и провери и Възложителя? Какво, кога, как и защо го е поръчал. Много често всичко се прави на юруш в последния момент, поради указанията свише, най-вече за да не се изтърве финансирането.Строителят работи по одобрен проект, проектантът изготвя проекта по задание на възложителя. Той се одобрява от Възложителя преди да има търг и процедура. Или така поне е по правилата, действителността е малко по-различна и затова все има компромиси, а те най-често водят до подобни резултати
18
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Основна причина за катастрофите е простия български шофьор/пешеходец. Всеки ден шофиране из Пловдив и страната виждам поне по няколко безумни изпълнения. То не са завои на двойна непрекъсната, то не са каране насреща в еднопосочни, пресичания на червено на пешеходци...............къде е КАТ да ги види не е ясно.....
17
0
 
21
 
! Отговори
българин преди 5 години
Ако например италианска ( или турска , или каквато и да е чуждестранна) фирма , беше реновирала пътя София - Своге и се появеше проблем , НИКОГА не би си позволила да си прави оглушки при петкратно подканяне от страна на.АПИ !!
16
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стига с тия тъпотии,че пътищата били виновни.Снощи пиян шофьор е убил детето на един мой познат,докато кара велосипед.На прав път ,застига го и го блъска.Пак ли пътя е виновен?
15
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не Пашов, а Пешов.
14
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При ГЕРБ се строи и винаги ще се намира кой да краде. Това не означава че той е от ГЕРБ нали. При БСП се краде от вече построеното и/или не се строи нищо, а само се *** наготово. Това е факт колкото и негативни оценки да ми поставите на коментара.
13
0
 
7
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 5 години
да хора като Симеон Пашов , Черепа , Дебелянчо и други станаха милионери от кражби в обществените поръчки ...има и още но именно Пашов с ГБС и Черепа бяха сонвополжнбиците на тези схеми с крадането на пари от държаВНИ проъчки - почнаха да го правят още 2005та ...Пашов може вече и миалирдер да е станал не знам ....той най-дълго е в играта ...
12
0
 
11
 
! Отговори
Стамат преди 5 години
Наблюдаващият орган трябва да е чужд,независим и абсолютно неподвластен на управляващата клика.
11
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гинем от акъла си.
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
(Иронично) - Карай да върви - загинали някакви си обикновени, прозрачни, хора - Важното е, че от крадене Хора на наши Хора стават милионери! Същото е и какви *** ядели, и какви мизерни месечни заплати им подхвърляли...