Падналият делтапланер край Мъглиж – проблем с двигателя?

Националното следствие се зае с разследването
Обновена: 29 май 2019 21:34 | 29 май 2019 20:50, Боряна Павлова
12
Падналият делтапланер край Мъглиж – проблем с двигателя?
Снимка: Pixabay

Вероятната причина за самолетната катастрофа край село Юлиево е отказ на двигателя. Инцидентът стана по-рано днес. Загина пилотът на делтапланера Румен Иванов.

Екип следователи от Националната следствена служба в София поема разследването на авиокатастрофата край Мъглиж, пише dir.bg. Все още няма официална информация за причините за тежкия инцидент.

Още по темата

"Пилотът е управлявал мотоделтапланер, като е изпълнявал полет за наторяване на земеделски култури. При аварийно кацане машината се е ударила в дърво и се е сринала", съобщи директорът на Специализираното звено за разследване на авиационни събития (СЗРАС) към Министерство на транспорта Христо Христов.

Сигналът за инцидента е подаден тази сутрин около 9 часа, съобщиха от Окръжната прокуратура в Стара Загора. В момента са провежда оглед на местопроизшествието. Разпитват се и свидетели, като се иззети документи за техническото състояние на делтапланера и други документи от фирма "Авио дизайн", чиято собственост е разбилата се машина.

Назначени са съдебно медицинска и техническа експертизи. Разследването по делото продължава, като предстои извършването на действия по разследването за установяване на обстоятелства по делото и разкриване на обективната истина – разпити на свидетели имащи информация, относима към предмета на разследване, изготвяне на заключенията на назначените експертизи, допълват от прокуратурата.

Румен Иванов е пилот от близо 40 години. Той е един от основателите на делтапланеризма в България и собственик на най-голямата фабрика за производство на делтапланери в страната, които продава по цял свят. Бил е председател на Казанлъшкия клуб по делтапланеризъм още преди 1989 година. Изключително прецизен, инструктор - пилот делтапланерист, който обучава десетки пилоти на година, казват още негови колеги, които все още не могат да приемат тежката загуба.

„Той е бил инструктор и е обучил много пилоти. Освен това е бил и производител на леки летателни средства и професионалист в конструирането им. В авиацията и най-големите професионалисти допускат грешки, едни от неумение, а други при прекалено много голямо самочувствие“, посочи обаче Христо Христов.


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
2
 
! Отговори
Щом асът пада преди 1 година
представям си как ще падат аматьорите!? Той си го бил конструирал, че даже и фабрика за планери имал, вижда се какво е постигнал. Планера може да се приземи и без двигателят, но този явно се е надценил и е искал да се прави герой. Какво е търсил над дървета, постъпил е като начинаещ аматьор и е платил скъпо за това!
10
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не мога да разбера защо никой не предполага най-логичната версия за български мъж на тази възраст - а именно, че може да му е станало лошо, да е получил удар или нещо такова... Човекът е бил над 60, доколкото разбирам.
Може да няма нищо общо с техническата изправност или уменията/самоувереността му
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Преработилата по публикацията, правиш ли разлика между делтапланер и МОТОделтапланер?
Когато поставиш правилния фърчащ апарат, ще ти връча бутилка Боленже брут, реколта 1982.
8
4
 
1
 
! Отговори
Панталей Партизанина преди 1 година
Такива неприятни случки се случват защото Герб не полага никакви грижи за делтапланерите в България.
7
0
 
11
 
! Отговори
МОТО-делтапланерист преди 1 година
На един делтапланер не може да му откаже двигателят. Той си НЯМА двигател.
Второ, дори и да съм фен на "екстемни" спортове, то аз съм ПРОТИВ това медиите да пишат по 20 седмици за това кой как е загинал, как е "жената до него", и как са го "смъкнали" от планината, или как се е пльоснал на земята.
Ние сме си избрали рисково хоби и никой не ни е длъжен да ни чете некролозите в продължение на месеци! А, журналистите сте,,,,, хиени! Срам сте !
6
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 6

Вие сигурно само пълзите. А иначе на моленце ходите ли ? Плувате ли ? Защото на хората не е дадено и да живеят във водата та внимавайте.
5
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Вероятната причина е земното пригегляне и човешката глупост. Господ е решил, че не им дадено на хората да летят и за туй е сътворил магаретата да ги яздат, който иска да лети и го прибират.
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Сата НАТО

Едното няма нищо общо с другото. Освен това не занм как е допуснато човек с малък опит да вози пътник. Тука се е извършвала селскостопанска работа от професионален пилот с 40 години опит.
3
2
 
5
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 година
Интересно какво ще каже сега експертът, който плямпаше срещу младите пилоти, че нальотът им бил малък...

Сега кой ще е виновен?
2
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Лош късмет - да откаже двигателя и наоколо да има дървета. Човека си е бил професионалист.
1
17
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не ни интересува докато ЦЕРН прави експерименти самолетите ще падат все повече и повече поради най-невероятни причини. ЦЕРН е военна програма имаща за цел САЩ да да свалят всички самолети на враговете си и да направт тъй че само техните да могат да летят.