За жертвите на пътя: Не е виновна само скоростта, а и политическата класа!

24-часов мониторинг предлагат от Института за пътна безопасност
Обновена: 24 юни 2019 09:12 | 24 юни 2019 09:12, Боряна Павлова
105

9175 гледания   |  Още видео

Институтът за пътна безопасност призовава за 24-часов мониторинг на пътищата в страната, провокирани от тежките катастрофи през последната седмица. От института предлагат всеки месец да се представя бюлетин с най-належащите проблеми по пътищата.

Само за седмица загинаха 12 души, а близо 90 бяха ранени при 75 тежки катастрофи. Регистрирани са 20 000 нарушения, а поне половината от тях са за превишена скорост.

Още по темата


Отново ад на пътя: Двама загинали и трима ранени за една нощ

"Проблемът с войната на пътя стана системен. Всяко лято се повтаря един и същи сценарий. Не бива обаче да виним единствено шофьорите и високата скорост за жертвите. Никой, който излиза на пътя, не желае да убива или да бъде убит. Отговорността за състоянието на пътната безопасност е главно на политическата класа", заяви Емил Марков от Института за пътна безопасност.

"В България очевидно имаме нужда да се говори непрекъснато по темата. Проблемът сякаш изглежда далечен до момента, в който не стигне до конкретния човек. Защото може да се случи на всеки", отбеляза автомобилният състезател и рали шампион Димитър Илиев.

Двама загинаха на "Тракия", затвориха магистралата на 321 км

Пред Bulgaria ON AIR той посочи още, че е по-важно шофьорите да не мислят единствено за това как да не превишават скоростта, а да се научат да разпознават опасностите на пътя.

"Статистиката сочи, че едва 15% от българите ползват колан на задната седалка на автомобила. Останалите 85% смятат, че това не е нито важно, нито задължително. Законите на физиката обаче важат за всеки и идеята не е единствено да си спестим глобата", отбеляза Илиев.
 


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Тези от чужбина, с техният манталитет, който един тук смята, че е 50 години преди българския, като дойдат в България шофират като най-големите дивaци. Колко ли е трудно за онези 80% да се досетят, че манталитета няма нищо общо в случая?
74
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Е чакай малко ве с вашата чужбина. Ние сме 50 год след хората в чужбина. Къде са те, къде си ти? Да не казваш ьче техния манталитет е като твоя? Че ще стане, още по смешно от заглавието на статията. Ние до вчера бяхме потънали в групировки, селяни и борци. Преди тях 50 год чорбаджии с пагони. Ти с Германия ли се сравняваш или с Англия с кой?
73
0
 
6
 
! Отговори
Факт преди 9 месеца
Никъде по света правилата не се спазват, ако държавата не те принуди да ги спазваш. Факт!
Манталитет, възпитание, самоконтрол и т.н. дивотии нямат нищо общо със спазването на правилата. Някой ще подскаже ли как това да го обясним и на онези 80%?
72
4
 
6
 
! Отговори
кой слага зебрите преди 9 месеца
не ве може ли да сложиш пътека на 6 лентов болеварт в варна то момбай го няма тва ве
71
5
 
13
 
! Отговори
Глупости преди 9 месеца
Как политическата класа влияе на поемането на лична отговорност? Аз сядам зад волана, аз карам, аз преценявам скоростта, дали ще спра на стопа и на пътеката. Стига с тези изказвания, всеки от нас трябва лично да носи отговорност за действията си.
70
4
 
14
 
! Отговори
Съвет преди 9 месеца
Българина най мрази да му бръкнеш в джоба.Така беше някога , но сега не е така , защото има хора с пълни джобове и не им пука. КАТ се стремят да им вземат парите , а не да намалят ПТП.Ако зависеше от мен премахвам всякакви парични санкции , и оставят само отнемане на книжки , спиране от движение, конфискация и каквото друго се сетите , но не и пари.
69
2
 
11
 
! Отговори
Gorskio преди 9 месеца
Манталитет било - като отидат в чужбина защо се съобразяват с правилата? Защото наказанието е НЕИЗБЕЖНО. А тук глоба 1000 лв., ама я я платиш, я не. Като по-вероятно е я не. Даже румънците се научиха в бг да карат като местните ненормалници, защото никой не ги глобява. Не може да пилиш гуми по главните булеварди и никой милиционер да не се интересува. Или аха аха да те глобят и се обажда някой от някъде и ти се разминава. Как да карат п.ростаците освен п.росташки по улиците и пътищата!
68
2
 
6
 
! Отговори
пена преди 9 месеца
Естествения подбор си знае работата. А на тъпака Ганьо се някой друг му бил виновен...
67
3
 
6
 
! Отговори
Са преди 9 месеца
Редовно ми казват-защо караш толкова бавно(в ограничението),няма полицаи!Спра ли да чувам този въпрос,значи манталитета ни се е подобрил,но не вярвам това да се случи до края на дните ми на тази прокълната държавица,България!
66
3
 
7
 
! Отговори
до 63 и 64 преди 9 месеца
манталитет... няма лек за това.
65
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Наскоро в днес бг написаха какви са глобите за някакви нарушения в България и съседните държави. Оказа се, че наказанията в България не са по-малки, а понякога са и най-високите на Балканите. Отдавна се знае, че наказанията по Закона за движението по пътищата в България са несъразмерно високи и трябва да се намалят, за да имат ефект. Примерно в Гърция те глобяват 300 евро за някакво нарушение, а в България започват от 900 лева нагоре. Там взимат номерата, тук спират колата от д-ие и ти взимат кн
64
3
 
2
 
! Отговори
2 000 000 мл градско преди 9 месеца
Има една постоянна дискусия за авариината лента на магистралата --глоби до 1000лв и прочие ... ДОБРЕ много е важно тази лента да е свободна ,ами да се напряви една мантинела и през метри проходи да решат през колко през 200метра през 500 и така няма да става номера газ през авариината и и правиш изпреварване от дясно , а и при нужда за линеико и полиция няма да има проблем---всеки знае ,че щом са смачкали 50 човека на тази пътека е време за подлез ,ама е скъпичко и смачканите ще растат ...
63
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До TheCrow

Няма наказуемост, няма справедливост, няма възмездие, няма адекватни наказания за нарушителите, затова хората се озлобиха на пътя.
62
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
"Ти знаеш ли кой съм аз и къде имам връзки"
В тези думички се крие разковничето ! И на пътя ,и навсякъде из България !
61
3
 
14
 
! Отговори
TheCrow преди 9 месеца
Народа просто полудя и не издържа на начина на живот в България. Всичко е на психическа основа. Станахме нервни, раздразнителни и си проличава на пътя!
60
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Първэ отдавна я няма превантивната работа на полицията и КАТ. Сега на мода са само глобите за пълнене на бюджета.По Тошовото време КАТ минаваха по предприятията , веднъж годишно и събилаха водачите на така наречените опреснителни курсове. Няколко пъти в година с водачи возещи пътници . Сега и пътищата са лоши, без добра маркировка със знаци, в общините има едни комисии по безопастност където КАТ почти нямат думата, общината си постява знаци където и както си иска в населеното место.
59
3
 
5
 
! Отговори
2 000 000 мл км преди 9 месеца
Има едни хора който явно доминират с мнението си че чрез ,,РЕСПЕКТ ,,разбирайте --постоянни проверки , криене в храсти или на опред.места / който се знаят в 90% от случайте / ,чрез все по-високи глоби и /събираемост / ще променят шофирането на електората --ДА ефекта е някаква ПОДТИСНАТОСТ --която ще еэолюира до др. моментни изблици на безобразно шофиране--помогнете на българина на живее нормално да не бъде подвластен на гнева и да оцени положително живота си ,да се усмихне и нещата ще са разли
58
2
 
12
 
! Отговори
Реалист преди 9 месеца
Основната грешка е, че онези 80% се поддадоха лесно на внушението на КАТ, че за всичко са виновни шофьорите, а не както е по цял сват - контрола определя как се шофира, в случая за България неработещия КАТ определя, че в България всеки може да шофира както му скимне без да спазва правилата. Докато не се осъзнае, че контрола е водещия и предимно от него зависи как ще шофират шофьорите, не виждам как ще се промени нещо, даже по-зле ще става.
57
1
 
5
 
! Отговори
2 000 000 мл градско преди 9 месеца
продължение--ВДЪПРОСА Е ? защо в ежедневието този субект още от сутринта тръгва и чрез автомобила иска да доминира ? И др . защо не е един ,а е масово ,защо при дребно нарушение е готов да се бие до ,,смърт,,защо дори жени крещят и отиват до другата кола да крещят ? Примерно ще го пратиш на психо --той там ще изиграе др. сюжет и после е пак същия ...На всеки е ясно ,че моментното психическо състояние доминира на поведението на шофьора....а битието определя съзнанието--всичко е от живота ТУК !
56
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Някои много бъркат, че наказанията записани в закона, означават и прилагането им на 100%. Просто сравнение. Преди години имаше добър контрол и глоба от 10 лева за някакво нарушение, което водеше до глобяването за 9 от 10 такива нарушения и те бяха малко, примерно 1 милион пъти по-малко от сега. Сега глобата е примерно 700 лева и отнемане на книжка, но се прилага при 1 на 100000 нарушения и нарушенията са много.